Pompiuses Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Det er jo motoren som utfører arbeidet, så det som måles er jo hvor mye arbeid motoren kan utføre EEEEETTTTTTTTEEEEEEEEERRRRRRR diverse tap mellom motor og ruller. [teskje]Da måler man jo nettop effekten PÅ HJULENE og IKKE I MOTOREN[/teskje] Da vil en dyno med ruller være strengene enn feks. en Dynapac som kobles rett på hjulnavet, pga man får friksjon i tillegg. Dvs. det blir tyngre for motoren. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Har du tungt for å forstå ting? [teskje]Da måler man jo nettop effekten PÅ HJULENE og IKKE I MOTOREN[/teskje] Effekten på hjulene er det motoren yter etter alle tap. Da vil en dyno med ruller være strengene enn feks. en Dynapac som kobles rett på hjulnavet, pga man får friksjon i tillegg. Dvs. det blir tyngre for motoren. En rulle er ikke automatisk strengere enn noe annet. Hvor streng den er kommer selvfølgelig an på kalibreringen... Denne diskusjonen kommer sikkert til å fortsette i det uendelige, det er jo ingenting som synker inn... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet April 9, 2005 Rapporter Share Skrevet April 9, 2005 Har du tungt for å forstå ting?Effekten på hjulene er det motoren yter etter alle tap. Det er jo akkurat det jeg skriver jo lol lol Men måten du formulerer deg på tilsier jo at du tror at det er selve dynoen som faktisk 'trekker fra' dette tapet, noe som jo er feil. En dyno bare måler hvor mye kraft den må holde igjen. En rulle er ikke automatisk strengere enn noe annet. Hvor streng den er kommer selvfølgelig an på kalibreringen... Dette har jeg også forklart opptil flere ganger ; Hvorfor ofte dynoer med store ruller ofte viser mindre på hjulene enn dynoer uten. Har også nevnt det med kalibrering. Denne diskusjonen kommer sikkert til å fortsette i det uendelige, det er jo ingenting som synker inn... Helt enig :hello: Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hagen123 Skrevet April 6, 2009 Rapporter Share Skrevet April 6, 2009 Sendte mail til TS: "Hei, jeg er nysjerrig på hvor mange hk det er i bilen min, kan dere sjekke dette? Med test på benk? Hva er prisen for dette? Bilen; Audi A4 97, ca 200hk 2FWD" Fikk svar: er den tunet her ? Jeg skrev: nei, hos dahlback! Han skrev: da kontakter du dahlback ! ts Hva er det for noe å skrive?? Trodde dette var et autorisert verksted? Hva slags kundebehandling er dette?? Jeg er sjokkert! Hei, har du epost adressen til TS? Trenger den serru.... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 6, 2009 Rapporter Share Skrevet April 6, 2009 Du kan jo prøve Fyksen på Lillehammer også. De har vel Rototest. En jeg mappet Golf 16vT for bremset der. Fikk ca 20 hk lavere enn på Flisa ;) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Black_Knight Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Jeg ser etter et sted å teste bilen på i Narvik-Bodø området.. Noen som har noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.