Jump to content
Bilforumet.no

magnus_primera

Bruker
  • Content Count

    347
  • Joined

  • Last visited

About magnus_primera

  • Rank
    420NM og 220HK, aaah
  • Birthday 01/23/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    IT Tekniker, bil er såklart moro =)
  • Modell (eks S4)
    1,9TDi
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Yrke eller sivil status
    Selvst.nær. Samboer
  • Motor (eks 1.6)
    1,9 TDI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    4-motion - Recaro skinn - 190hk - 420nm, xenon, lykteskygger, ellers, se bilder =)=)
  • Fylke
    Hedmark

Contact Methods

  • MSN
    magnus85@online.no
  • Website URL
    http://www.ithjelp-hedmark.no/a4
  • Bosted
    Elverum
  1. OJ, hadde skrevet en kladd i påvente av internett, og nå ser jeg at jeg har gjort dette tidligere også. Uansett paster jeg det jeg har skrevet hitill. Kom igjen, få høre deres meninger, hva skal jeg gjøre her? Selge bilen? Hvor mye får jeg igjen? :/ Har en bra advokat som vil kunne bistå og forhåpentligvis hjelpe meg på en eller annen måte. Nå må jeg prate med Olrud igjen først og få dette oppklart på en eller annen måte.. NOE MÅ SKJE!.. BTW: Er det ok og legge over til vinterdekk nå? Prøver en kortfattet FRUSTRERT brief her nå først, så får jeg se om jeg fyller ut mere detaljer ettersom tråden antagelivis vil ha forandret seg. Vært lite på bilforumet siste stunden, da jeg ikke har hatt førerkort har jeg forsøkt og la lysten til bil se en annen vei. Nok om det,.. Bilen, se mine tidligere innlegg, kan legge ved bilder, og i say no more, than som few words; "This car its the most exciting\ lovely car i ever been driven" MEN DET ER TYSK; no offence (hadde a4 1,8t tidligere) - Det hele begynte ganske tidlig, mye småplukk, (ts har vært flinke med og øke turbotrykket hvertfall) BIlen: GOLF TDI (TDI I RØDT), yes stemmer, 150hk org.. Ts har jobbet med den, samme har jeg med mitt k&n. Register reimen var skiftet, det var maaaange tusen km igjen, dvs, den hadde rett før jeg overtok den blitt skiftet reim på. Da jeg kjørte rolig (30-35) og det smallt ble jeg jo såklart livredd, WHahh skjeer?? Det viste seg at registerreimen hadde tjorvet seg opp pga en løs mutter som du kun komme frem til ved og skifte vannpumpe og registerreim. Så jeg antar, som alle andre verksteder jeg har prata med, firmaet har dreti seg ut. Det er et stakkars lite firma i Oslo, som tidligere eier hadde servicen sin hos.. Satte inn bilen på Olrud her i Elverum , den fakturaen kom på 80.000,- (+++) Ny motor, men dog.. 4måneder tok det, ikke min feil, hadde laaangt ifra ikke kjørt så langt at det skulle vært noe problem igrunn. Fikk igjen bilen, den var fin den, men nå husker jeg ikke alt, men det var noe småtteri feil hele tiden med den etter det. Vinduet datt ned (typsik feil på golf tydeligvis), og jeg er trøtt og forbanna :/ Må vente litt med og skrive så altfor mye. VIL UANSETT KOMME TIL OG HOLDE TRÅDEN AKTIVT OPPDATERT, MULIG OG BLOGGE VIA TELEFON? IPHONE? ISÅFALL KAN DET BLI ENNÅ HYPPIGERE OPPDATERINGER. Poster eu godkjennings feilene senere, kortfattet er det KLISS bløtt bak passaasje setet. Lukter ikke noe, men de har funnet diesel lekkasje så kunne håpet det var dette. Samt går ikke viftereiemene rundt. Motoren blir ikke varm, men de går ikke rundt! NEVER.. Så var det noen fjører... men det begynner og haste. gøy være blakk da.. Etter 150k service idag, pluss battteri skifte og sjekk av alt annet. Ja jeg har sikkert glemt masse. Uansett vil jeg ikke dra inn noen advokat her før jeg på tirsdag vil få sjekket bilen min hos BIlhuset Olrud på grindalsveien i Elverum! :D Alle svar = BIG THNK U =) Bilder av bilen, den er jo så grom da! Dog uten førerkort er det ikke like artig men...jaja.. http://s588.photobucket.com/albums/ss324/magnus85/
  2. NÅ! Endelig er bilen ferdig på verksted, det tok noe voldsomt lang tid, og den er på blitt påkostet nærmere 100.000,- Hadde bilen på Bilhuset Olrud i Elverum. Og det hele skylde AK AUTO i Oslo som nekter all skyld. Nå har jeg fått igjen bilen. Men har ikke råd til og ha den nå, så derfor ligger den nå til salgs :( Bilen er jo sprekere enn mye før, de hadde skiftet turbo?!? Den var i orden når jeg kjørte den. Nå er ikke jeg noen bil ekspert, men har pratet med mange. Naf er de eneste jeg ikke har ringt, til tross for at jeg er naf medlem. Har ikke fått regningen ennå, men så snart jeg får den skal jeg kontakte NAF. Slik ser jenta mi ut: :( Kommer til og savne henne..akkurat som a4`n..hvor enn i verden den er.. Ellers ligger det MANGE bilder på Finn, se kode: 13995791 http://cache.finn.no/mmo/1/139/957/91_-1924929424.jpg http://cache.finn.no/mmo/1/139/957/91_-360453919.jpg http://cache.finn.no/mmo/1/139/957/91_-2045254618.jpg
  3. Da er det igrunn bare og gratulere! Bilen er nå kjøpt inn (har den på plassen nå) overtas til meg innen onsdag pga pengetransaksj. (heftelser) Rettere sagt er det samboeren sin bil, så noe alvorlig tuning blir det ikke, men planene er gode for det: Uten videre og ha satt meg inn i almera verden er det videre klart for: - ANLEGG - Ny spiller, uvisst. Emphaser 2000w monoblokk og enten en 12" sony i orginal rf kasse, eller to 12" fra pioneer, eldre type. - Toning av ruter, hvor mange er usikkert. - I påvente av TUV papirer fra selger venter jeg med stripe, men svart stripe uten tekst er planen. - Ny grill eller nylakkering. - Fjerne lister på siden. - K&N filter - Inntill videre før jeg har fått set:partyon: t og lært meg litt mer om (NS15) almera :p dette blir nok bra! Konstruktiv kritikk mottass med stor takk =) Marte og Magnus Ellers er det mange bilder og finne i forrige eiers garage her: http://www.nccn.no/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=1
  4. Stemmer det, der er bilen ja! Joda, den ser MEGET penere ut på bildet, var noen lakkskader og avpigga vinterdekk. Men hvis han får godkjent bilen nå så kan jo det være i begges favør.. 142500,-??
  5. Heisann godtfolk! Ber om tilgivelse for min overgang til VACN og lurer nå på og åpne øynene igjen for japse :p (Hatt noen uehell ++med vw og audi) Er en Lønnberg som selger en Almera 1,4 Sport, den ligger på autodb (mest oppdatert). 49.000 Var prisen for den, den var ikke prutbar. Normalt bruker det vel og være litt prutningsmoment men. Kjørte primera 1,6 si tidligere (se navnet :) og dette er jo på mange måter en lik motor. Noen som har noe og tilføye? Den skal på eu-ok i morgen, (mekonomen) og skivene foran var utslitte kjente jeg. Karen driver NCCN så sikkert en del som kjenner til han, virket som en ærlig kar. Men slik er vel alle, at de gjerne vil undersøke loftet før de går under kjelleren.. La spes merke til (utenom rust på bakluka:P oi almera) små rust på kanalene, den var behandlet med tektyl da forrige eier hadde den, men ikke galvanisert. Og det synes, det var ingen hull ennå men det burde jo være noe og kunne prute litt ned på. Noen som har noen/ eller rettere sagt, vet noe spes om bilen? Evt har noe og tilføye? Ellers ser den glimmers ut, lime grønn farge, står i asker - AUTODB.
  6. Joda...trist nok som topic sier var jeg ute og kjørte da det smalt.. Forrige reg.reim skifte ble utført av Ak auto i Oslo av forrige eier av bilen, dog 40.000km siden. Bilen står på verksted (Møller) lokalt her jeg holder til. Grunnen er ikke avklart ennå, men "kunne" uten og si det for sikkert ennå se ut som det var noen bolter som ikke var skrudd hardt nok igjen, regner da med uansett at noen dekker dette på en motor som ikke har gått mer enn 140000km. Men hvor lett dette blir og få overbevisst evt skyldige i dette blir jo en spennende kamp. Noen som har vært like uheldige som har forslag til hvilken vei jeg bør gå? Har kontaktet verkstedet som sist skiftet reima og sitter i påvente at toppen skal av for og se hva som skyldes helvettte. Leit er det, skal prøve og få lagt inn noen bilder senere.. EDIT: Legger inn *sukkk\* bilder..
  7. Ja, er i grunn det jeg lurer på, hvilken kasse jeg bør ha denne i? Regner med den er beregnet for lukket kasse, finner en del informasjon om den på ebay og andre tyske, og for meg "uforståelige" sider :p Noen som greier google opp noe hjelpsom info for meg? Modellnr: Sony XS-HS12 4ohm (2*2ohm-dobble spoler) 1000w, elementet er sølvfarget og veier 13,6 kg på min baderomsvekt! :yak:
  8. Var desverre der, men har ikke kjørt mer enn 40tusen ca etter forrige skift i 2005. Men dette var selvfølgelig gjennom et annet bilverksted enn Møller, så blir en sak mellom meg og gjenparten AK Auto AS, holder til i Oslo, så må jeg vel bruke en tid på og mellomforhandle mellom de og olrud da..hauf.. men trolig var motoren vrak tydeligvis?!? utrolig nok.. fatter ikke jeg, 2002 modell, pent kjørt og ikke minst utført hver service.. Men men..det var denne tålmodigheten da..Men skal nok ikke betale en kr for dette jeg, en mekaniker som ikke har gjort jobben sin godt nok. Skrudd for hardt,løst, osv.. Bare merkelig den ikke har ryket før..
  9. Fant nu i morgestimene at en sikring i motor rommet var gått (klarte ikke være våken) MÅ HA HJELP, noen som vet hva dette kan være forårsaket av? Er en sikring på 40 amper, ståltype avlang med hull i hver ende. hmm..:confused: Får prøve lodde denne og se om det hjelper på.. :/
  10. Var ute og kjørte normalt, plutselig stopppet bilen og ville ikke starte igjen. Jeg har null peil på bil, fikk noen til og se litt på det (kl 1200) om natten, så ikke mye til grundig undersøkelse. Er det diesel pumpe i en 4 golf? Isåfall mangler jeg en lyd da jeg vrir om tenningen og dette kan være den, så isåfall sitter det vel en diesel pumpe der som kan ha forårsaket dette. Er det noe sikring som går på dette? Hvor sitter den? Har sjekket alle sikringene en etter en ved siden av dashbordet, der var alle hele. Under panseret tok jeg av batteri dekselet men fant kun 3 sikringer, disse var hele alle sammen. Resten av bilen virker ok og ikke noe feil som var tydelige hvertfall. Håper dette er noe jeg får ordnet raskt og fort så jeg kommer meg på hjul igjen i morgen. Ellers blir det vel Olrud.. er det noen nattergalere her som kan litt vw? Takker for all hjelp, Mvh Magnus
  11. virker bare som en bedre sub tross i sin vekt, veier over dobbelte av rf`n.
  12. Hadde for mye i baggasjen da jeg bråbremset så adapteret fløy inn i membran på gamle 12" rf`n :( Skaffet meg nytt element, vekt 32kg Sony Xs- HS12 er modellnr, satte det inn i samme kasse, men virker som det er beregnet for lukket evt annerledes bygd kasse. Noen som vet? Kan legge ved bilder hvis det er ønskelig.. Men liker ikke bassen jeg får ut av kassa nå ift hva jeg gjorde med rf`n...
  13. Nei det er jo caracter fangeren det og da, den samme som den blå.. Se linken her, helt nederst på siden!
  14. Komplett med airbag dette? Mye tar et vag verksted for og bytte dette a? EDIT: Så det var uten airbag nå...
  15. Liker denne fangeren, har ikke sett den på så mange biler heller, noen som har noe formening om denne? Har svart bil så blir det nederste isåfall!
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.