200sx Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 tenkte på en liten spørreundersøkelse her. hvilke biler(ikke nyere biler) vet dere om som har supert varmeapparat? Nominnerer Volvo 240 selv da den har det mest sinnsyke varmeapparatet jeg har opplevd, målte 46 Celsius ved nakkestøttene, ute temp. på -23. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Tror nesten alle jappser, ivertfall toyota camry som jeg har nå, og nissan bluebird som jeg har eid, de har supre varmeapparat. Vi hadde en patrol for en del år siden (diesel) den hadde også enormt varmeapparat. Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 tenkte på en liten spørreundersøkelse her. hvilke biler(ikke nyere biler) vet dere om som har supert varmeapparat? Nominnerer Volvo 240 selv da den har det mest sinnsyke varmeapparatet jeg har opplevd, målte 46 Celsius ved nakkestøttene, ute temp. på -23. MIN! Er cab, og har i følge tidligere eier blitt kjørt til trysil i 30 kalde, godt og varmt i bilen ble det:) Saab og volvo er vel kjent for å lage gode varmeapparater:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 det jeg forbinder med et bra varmeapparat er at det fort får opp varmen... å det er ikke mange bilene som har.. Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 volvo 240 1982 mod. den er heelt syk! varmer som fader, og varmer fort også, nissan almera'n min er også banalt bra på å varme! Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Golf 2 har bra varmeapparat. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Golf 2 har et sykt varmeapparat ja, noe så jævlig og :) 740'n min blir det også veldig varmt inni, bare en fordel det :D Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Lada'n til Flasher varma no syykt bra hvertfall, skulle bare mangle med russisk bil vel :D Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 tenkte på en liten spørreundersøkelse her. hvilke biler(ikke nyere biler) vet dere om som har supert varmeapparat? Nominnerer Volvo 240 selv da den har det mest sinnsyke varmeapparatet jeg har opplevd, målte 46 Celsius ved nakkestøttene, ute temp. på -23. Veldig bra varmeapparat i MB 124 og 201 (190) i hvertfall. Crappy i Volvo S40 Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Tror nesten alle jappser, ivertfall toyota camry som jeg har nå, og nissan bluebird som jeg har eid, de har supre varmeapparat. Vi hadde en patrol for en del år siden (diesel) den hadde også enormt varmeapparat. I gamle patrol (160 som gikk til ca. 1989) var det faktisk mulig å få tilleggsvarmer oppunder taket. Kunne registreres som liten buss, og da var det option med varmer der. Burde bli bra varmt :-) Satt 92C termostat i min patrol, og fytti faen som det varmet!! Trengte ikke å fryse inni der i hvertfall. Forøvrig satt det sykeste varmapparatet jeg har vært borti i beltevogna i militæret. 6-syl 3-liter turbodiesel fra mb, og et gedigent varmeapparat. Luften der var ikke til å holde henda i veien for i hvertfall. @KZN : Hvor fort det får opp varmen har jo ikke så mye med varmeapparatet å gjøre, det har mest med hvor fort motoren blir varm. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 veldig fornøyd med varmeapparatet i vinterbilen min.. '84 mod sierra :) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Jeg tror generelt de fleste eldre biler har gode varmeapparat. De nyere motorene skal være så effektive og slikt sånn at det blir mindre energi som går til spille ved varmegang. Ergo "dårligere" varmeapparat. De fleste nyere dieselbiler får tillegsvarmer alâ Webasto for å klare å gi varme da motoren er så effektiv at den ikke blir varm nok. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 jepp... sierra'n har webasto i tillegg.. men det er en "bensinvarmer" .. dvs varme bilen mens motoren ikke er igang :) kjekt når den står parkert et sted uten strøm til motorvarmer.. Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Fra MOTOR nr 8 1985 Volvo 760, saab 9000 og MB 300E Varme og ventilasjonMercedes 300 har det mest suverene varme- og ventilasjonsanlegget vi noen gang har testet. Saab og Volvo kommer omtrent likt ut et stykke bak. Mercedes Det tok Mercedesen bare 12 minutter å tine ren hele frontruta for is, fra en starttemperatur på minus 15 grader. Virkningen på dette apparatet er i særklasse det beste vi noen gang har testet. Allerede etter fem minutters kjøring var 31% av ruta fri for is. Når det gjelder evnen til å få rask varme i kupéen, ligger også denne over gjennomsnittet. Varmeanlegget er enkelt å betjene, og det er av den automatiske typen hvor man stiller inn ønsket gradtall. Deretter holdes temperaturen konstant, uavhengig av utetemperaturen. Bilen har egne varmekanaler til baksetet. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 I gamle patrol (160 som gikk til ca. 1989) var det faktisk mulig å få tilleggsvarmer oppunder taket. Kunne registreres som liten buss, og da var det option med varmer der. Burde bli bra varmt :-) Satt 92C termostat i min patrol, og fytti faen som det varmet!! Trengte ikke å fryse inni der i hvertfall. Hehe, knallbra :) Patrolen var virkelig bra, synd den ble solgt før jeg fikk lappen :/ Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg