Gå til innhold

Pre Season shakedown 14.04.2005 på Rudskogen

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

Ja,fy faen for noen fokkings idioter!

Depoet....,ja,det ligger nesten i navnet hva som skal foregå der....

Hastigheter ikke fortere enn gangfart,og absolutt ikke ulming av dekker!

Klart sånt er ødeleggende for videre arrangemang.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som så mange har sagt før meg, så var treffet bra. Suksess, med tanke på at erfaringen fra arrangørenes side var minimal. Så litt venting var det, men det må man leve med, når grensene utforskes. :)

 

Men, og det er alltid ett men. Det hadde vært ett supert treff, hvis ikke det var for disse depotracerene, som ikke kan/tør kjøre på banen, men som på død & liv skal vise seg inne i depoet. Burout og 50 km/h+ i depoet er bare ødeleggende, og resultatet er at leietageren får ett dårlig rykte hos eieren.

 

Ja det er synd med slike idioter. Stå der å burne midt inne blant folk som har betalt i dyre dommer for å få lov til herje på banen. Direkte respektløst! Blir så forbannet på slike primitive lavpanner (ja, jeg håper du leser dette, ditt rasshøl). I tillegg er det jo INGEN som synes det er tøft, så hva faen er vitsen...

 

Håper imidlertid baneiere forstår at dette er noe som dessverre kan skje når man ikke tar IQ-test i porten. Jeg rakk dessverre aldri å stoppe vedkommende, men la oss si det slik: Han får aldri muligheten til å gjøre noe lignende igjen på mine treff...

 

Når det er sagt så er jeg strålende fornøyd med oppførselen til resten av de oppmøtte. Selv med minimal organisering gikk det meste på skinner. At noen får tekniske problemer på banen må man nesten regne med...

 

Jeg har som sagt notert meg noen ting som jeg vil forbedre til neste gang, men alt i alt synes jeg konseptet fungerer fint. Jeg vil fortsette å ha med meg noen instruktører, og selv om prisen nok vil bli noe senket vil jeg allikevel holde en litt høyere pris enn konkurrentene. Dette er ikke for å tjene mest mulig penger, men for å kvalitetssikre arrangementet. Ett av tiltakene vil bl.a. være å sette et tak på antall biler. Målet med dette er mest mulig kjøring pr. sjåfør. For hva er best? Betale 650 for å få kjøre hele tiden, eller 300 for å stå i kø hele kvelden?

 

Kommer snart tilbake med dato for neste treff :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hva er best? Betale 650 for å få kjøre hele tiden, eller 300 for å stå i kø hele kvelden?

 

Det sier seg jo selv! :) Syns det var akuratt passe med folk på torsdag, jeg fikk ihvertfall kjørt alt jeg orket! Kunne trengt litt instruksjon på selve driftingen dog, er jo ikke like lett som på snø og is fant jeg ut... :rolleyes:

 

FSR: Kan jeg booke deg som instruktør neste treff? :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg forsto så var det vel ett eller annet som skjedde med bilen?

 

Det høres at det er noe mekanisk som går på bilen, og jeg ble fortalt hva det var, men jeg husker ikke i farta hva :P

 

Mitt lille (men oh so sucky) bidrag til denne dagen er på http://gallery.mindriot.as/?album=/Track%20days/2005.04.14%20Rudskogen/ hvis noen er interesserte. Kameraet stinker igranne, så ikke forvent dere for mye av bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin film, men hvem F**N var idioten som snudde og kjørte feil vei inn i depoet?!? Ca 3:35 inn i filmen?!? angry

 

Den idioten var meg, tenkte det var bedre kjøre inn der enn å stå bom fast midt på banen med låst drivverk, ingen som sa noe på det.

 

Greit at du hisser deg opp, men når jeg først kjører inn der med syke lyder i diffen, så skjønner de i depoet at det er et dårlig tidspunkt å slippe ut biler på.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den idioten var meg, tenkte det var bedre kjøre inn der enn å stå bom fast midt på banen med låst drivverk, ingen som sa noe på det.

 

Greit at du hisser deg opp, men når jeg først kjører inn der med syke lyder i diffen, så skjønner de i depoet at det er et dårlig tidspunkt å slippe ut biler på.

Det er mulig de skjønte det, men det skjedde faktisk at folk bare kjørte ut, uten å få klarsignal. Og, det er 100% forbud mot å kjøre mot kjøreretningen, uansett. De som kjører på banen må kunne være sikker på at bilene ikke kommer mot dem, uansett om det er inn/ut av pit, eller ute på banen. Hvis ikke kan man like gjerne kjøre på E6... uhhmmwhat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig de skjønte det, men det skjedde faktisk at folk bare kjørte ut, uten å få klarsignal. Og, det er 100% forbud mot å kjøre mot kjøreretningen, uansett. De som kjører på banen må kunne være sikker på at bilene ikke kommer mot dem, uansett om det er inn/ut av pit, eller ute på banen. Hvis ikke kan man like gjerne kjøre på E6... uhhmmwhat?

 

Takk for at du informerer meg :) trodde jeg kunne kjøre hvilken vei jeg ville jeg...

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten ta Hans litt i forsvar her, Ole. Han kjørte strengt tatt ikke i mot kjøreretningen ute på banen. Selvsagt gjelder regelen også i pitlane, men jeg anser sjansen for at noen skulle klare å kjøre på Hans på vei ut som minimal. Jeg informerte heller ikke om dette på førermøtet, så selv om det er en selvfølge for oss så skjønner jeg at Hans anså dette som bedre enn å bli stående langs banen med havari. Så selv om det var i mot reglene var det ikke et veldig alvorlig overtramp i mine øyne. Spesiellt ikke sammelignet med burning i depoet...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig de skjønte det, men det skjedde faktisk at folk bare kjørte ut, uten å få klarsignal. Og, det er 100% forbud mot å kjøre mot kjøreretningen, uansett. De som kjører på banen må kunne være sikker på at bilene ikke kommer mot dem, uansett om det er inn/ut av pit, eller ute på banen. Hvis ikke kan man like gjerne kjøre på E6... uhhmmwhat?

Jeg vil egentlig påstå at det er bedre å få bilen vekk fra banen. Sånn som jeg så det, så var han ikke på banen, og de som kjører ut av depoet skal 1) ha lov til det, og 2) passe på når de kjører sånn at de ikke treffer noen som måtte ha parkert på vei ut av depoet eller som kommer i høy hastighet rundt svingen. Det siste kan de nemlig ikke vurdere selv, og de må da ha godkjenning fra noen som har bedre oversikt over situasjonen enn de har, og det inkluderer om utgangen er fri for utkjørsel, som igjen fører oss tilbake til 1).

 

Jeg ville heller ha kjeftet på de som kjørte ut av depoet uten lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår