Gå til innhold

e30 318is vs. e46 328Ci

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du kan si hva du vil, men en M3 e46, og en 911 har jo et understell av en annen VERDEN!!!! det er jo klasse-forskjell til de grader!! jeg vet jo ikke hvilken gummi de bilen rullet på, men tar jeg feil hvis jeg sier at begge de to blir levert orginalt me noe av d råeste på markede!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skulle tro 320iS en er en arti liten sleeperbil. Ikke alle som vet hva iS betyr... den er det jo en 2 liter m3 motor i:) Og m3 drivverk. Mener det er 186 hester i den? Husker ikke, lenge siden jeg leste om den...

 

nei det er riktig at det ikke er alle som vet hva iS betyr, å det gjør FAEN IKKE DU HELLER!!! 1stein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan si hva du vil, men en M3 e46, og en 911 har jo et understell av en annen VERDEN!!!! det er jo klasse-forskjell til de grader!! jeg vet jo ikke hvilken gummi de bilen rullet på, men tar jeg feil hvis jeg sier at begge de to blir levert orginalt me noe av d råeste på markede!?!?

 

Jeg vet at E30 318iS'en til f.eks. O.Kvam ikke har originalt understell, for å si det sånn. At han er en meget habil sjåfør er heller ikke til å stikke under en stol, så hvis man leser bak tallene, blir man ganske imponert.

 

Sett med fugleperspektiv. De som f.eks. fulgte Gatebil Racingserien i fjor bet seg også merke i A.Gulbrandsens heltedyktige innsats i en MX5, som forøvrig hadde et par hundre hk færre enn gull og sølvvinneren, men som derimot tok innpå i svingene og hang derfor godt med i toppen. En amatørsjåfør ville ikke ha sjans i havet i hans sko til å hevde seg såpass med den underlegne motoreffekten.

Turid Laila, Pondus og Jokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neimen vet du ka! alldrig faen om eg komme t å gi meg på at en iS tar 911,M3,200sx osv på reve banen... du kan bruka så mange lapper du vil på et iS understell,men komme d någen gang t å komma i samme klasse som f.eks et 911's???

 

Dersom man bruker x antall kroner på parallelle oppgraderinger i forhold til bilens takst, tror jeg at E30 318iS gir mer valuta pr. krone enn f.eks. en 911. Sett en lokal banekjenner og over gjennomsnitlig god sjåfør bak rattet på iS'en, og tidene vil vise seg.

 

Når vi bygger biler i motorsport begynner vi først med bremser, understell og dekk. Motor kommer faktisk senere ut i rekka. Jeg har tilstrekkelig kompetanse til å kunne bekrefte dette.

 

Hilsen Gruppe N-fører.

Turid Laila, Pondus og Jokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke begynne å lære meg om det..jeg ble bare jævli forfjamset når jeg såg den lista! jeg forstår jo at du har peil på det du snakker om..men kvam sin bil er jo ikke akkurat noe fly... riktig nok kjenne han banen, men jeg har alikevel meeeget vanskelig for å kunne si meg enig at det er "greit" at kvam fikk så mye bedre tider...! men nå roper sengen..kjøring på reve-banen i morgen! wee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er riktig at det ikke er alle som vet hva iS betyr, å det gjør FAEN IKKE DU HELLER!!! 1stein!

Opplys meg da din premenstruelle apekatt:D Jeg tenkte på at folk ser: "318, haha jævla slappe lille drittbil med 1.8 (eller 2.0 i 320iS, som faktisk klår 325...), den tar jeg i revers!" Og så blir de frakjørt. Man kan jo henge på et 316 merke da. Eller et 315 merke hvis man hr e21 med 325 turbo eller noe annet gøy... Da er det i hvertfall sleeper.

 

Hva er det egentlig med folk her på forumet? Klikker og blir frekke i kjeften bare man tar litt feil ut av uvitehet. På de fleste utenlandske forum jeg er på retter de bare på deg på en høflig måte (vanligvis) hvis man tar feil. Må være noe med norge.. Geez...

 

Edit: 320is deler delvis motor (2.0 blokk, ikke 2.3) fra m3 og den deler girkasse med m3. Understell er BMW e30 6sylinder sportsunderstell, bremser er standard BMW 6sylinder, 4x100 boltsirkel, deler bremser med 6sylinder BMW e30. Effekt i motor er ikke 186 som jeg sa før, men 192 hester. Den ble bare solgt i italia og portugal, som en snikbil for å komme seg under den høye beskatningen på biler med motor over 2 liter.

 

Var det nå noe? sombrero

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplys meg da din premenstruelle apekatt:D Jeg tenkte på at folk ser: "318, haha jævla slappe lille drittbil med 1.8 (eller 2.0 i 320iS, som faktisk klår 325...), den tar jeg i revers!" Og så blir de frakjørt. Man kan jo henge på et 316 merke da. Eller et 315 merke hvis man hr e21 med 325 turbo eller noe annet gøy... Da er det i hvertfall sleeper.

 

Hva er det egentlig med folk her på forumet? Klikker og blir frekke i kjeften bare man tar litt feil ut av uvitehet. På de fleste utenlandske forum jeg er på retter de bare på deg på en høflig måte (vanligvis) hvis man tar feil. Må være noe med norge.. Geez...

 

Edit: 320is deler delvis motor (2.0 blokk, ikke 2.3) fra m3 og den deler girkasse med m3. Understell er BMW e30 6sylinder sportsunderstell, bremser er standard BMW 6sylinder, 4x100 boltsirkel, deler bremser med 6sylinder BMW e30. Effekt i motor er ikke 186 som jeg sa før, men 192 hester. Den ble bare solgt i italia og portugal, som en snikbil for å komme seg under den høye beskatningen på biler med motor over 2 liter.

 

Var det nå noe? sombrero

 

Ja, 318is er ikke 2l ;) 318i er 1.8L 8V på 115hk ca. 318is er 1.8L 16V på 136hk senere 140...og en 318is har ikke sjanse mot 325 nei på sletten. men når det skal være sagt så er ofte e30 318is kjappere rundt en trang bane en f.eks e30 325 pga bedre vektfordeling.

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange som har hørt om den, det er en spesialutgave av e30 som bare ble produsert i 3(?) år, og bare solgt i italia og portugal.. Sto en artikkel om en i et eller annet BMW blad.. Har så lyst på en at det ikke en gang er morsomt..

 

Her står alt om den man trenger å vite: Italia og Portugal sin M:)

http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=10

 

PS: ville ikke fram til at 318is er en 2liter, ville bare nevne 320is fordi det er en rå bil! Den er faktisk billigere å forsikre enn en 325, liten snikmodell den ja..

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320IS var en bil som kun ble rettet mot det Italienske markedet i E30ens dager fordi avgiftene der på en M3 var sinnsvake. Dermed utviklet de denne spesialutgaven med 194 hk for å unngå avgiftene. Bilen er kun lagd i E30 afaik. Husker ikke antallet produserte men det var meget begrenset opplag på denne bilen.

 

http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår