KaldBlod Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 I dag begynte plutselig ladelyslampa å lyse, mens jeg stod på tomgang. Surt.. Lyser hele tiden, under 4000 RPM på tomgang. Slukker litt over 5000 RPM i 2. gir. Fikk høre at reima kunne være slakk, men ser ikke slik ut. Den er ganske stram, og dynamoen går rundt uten å spinne. Hva er galt? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamen Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 dynamoen har tatt kvelden, eller holder på å ta kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Mars 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Okay. Hvis det er så, hvilken bil bør jeg hente ny fra? Har lyst på en med mer enn 65 A om jeg først må bytte. Lyst til å slippe blinkende lys. :P Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 kan vera at bare laderelet eller børstana er gåen. kva dynamo har du?? har hørt at du kan setta i ein dynamo fra transporter på ca 100 AH. men er ikkje sikker. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Har original 65 Ah. Snakket med en kamerat som fortalte at det også kunne være spenningsregulatoren som er gåen. Skulle visst være billigere å fikse. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 eg meiner kva merke. bosch sine dynamoer så kan du bytte børstene og spenningsregulatoren, (er i samme enhet) ganske enkelt. fjerner dekselet på dynamoen, skrur vekk ein svart boks og alt følger med og bytt den ut. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Får tak i 90A på mekonomen Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Sjekk ledningen som går fra batteri til dynamo, jeg har vært borti flere golf/jetta osv som denne ledningen har smeltet på, og da blir det omtrent samme symptomene. Greit å sjekke sånne ting før du handler... ;) Ledningen ligger i kanten der bunnpanna skru`s fast, og etter mange år pleier isolasjonen å smelte, og ledningen går til jord... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spende Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 kor står lade rele? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 (endret) kor står lade rele? Midt bak på dynamoen, festa med to skruer. Er den svart og kvite på bildet. Kople ifrå batteripolene når du skifter denne! Blir gnistregn om du kortslutter mellom B+ og festeskruene på regulatoren ;) Endret Juni 28, 2010 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spende Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 men i fra dynamoen opp te bateripol + så så går det en lednig,(altså den lille) som forsette inn i kuppen! lada lampa mi lyse itj i hele tatt! e det ett rele inni der? eller en sikring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Ladelampa skal lyse når tenning er på og motor av, og slukke når motoren starter. Lyser den ikke med tenning på, får du ikke lading. Sjekk at pæra er hel. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spende Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 pæra e heil...! e det nå rele på derre eller nå sikring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 Mulig det er en sikring som kalles "charge" eller lignende. Den ene polen på ladelampa skal ha strøm fra tenning +, den andre polen skal gå til D+ på dynamo(den tynne ledningen). Skal ikke være noen releer her tror jeg. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spende Skrevet Juni 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2010 veit du kor den rikriken kan vær da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.