Gå til innhold

G60 blokk og GTI 16V topp???

Ranger emnet


Golfthedud

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil det passe? Og korleis blir det med innsugs manifoild og alt det der?

 

skulle vel egentlig sagt søk men... må ha 16v stempler og alt av manifolder til 16v, men ellers går det.. g60 stempler i dette opsettet gir altfor lav komp... ca 6:1.. spør danna hvordan det er :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har G60 blokk med 16v topp i min golf. Kjørte med originale stempler nå i høst, og fikk en komp. tilsvarende 6:1 eller noe..Utrolig kjedelig, da den går dårligere enn en 75 hk opp til 3000-3500 omdreininger angry :rolleyes:

 

Skal nå sette inn S2 stempler og råder, og vil da høyne komp. til 8:1-8,5:1 eller noe sånt. Da begynner vi å snakke :D

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har G60 blokk med 16v topp i min golf. Kjørte med originale stempler nå i høst, og fikk en komp. tilsvarende 6:1 eller noe..Utrolig kjedelig, da den går dårligere enn en 75 hk opp til 3000-3500 omdreininger angry :rolleyes:

 

Skal nå sette inn S2 stempler og råder, og vil da høyne komp. til 8:1-8,5:1 eller noe sånt. Da begynner vi å snakke :D

 

hvilken fordeler løsning har du?

i toppen? hva er da blitt gjort med hullet i blokka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du hullet til fordeleren, så er det vel bare satt på et 16v lokk som tetter det.. 16v blokka har jo også det hullet..

 

men er ikke drevet på fordeleren forbindelse mellom reimhjulet og olje pumpa..

 

Ser på bildet at den gamle fordeleren fortsatt sitter i hullet eller deler av den vertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeleren sitter i toppen ja :)

 

 

IMG_9687.JPG

 

Ser det kanskje ikke så godt her..masse oljesøl..hehe :)

 

IMG_0443.jpg

 

ser du bare har stående fordeleren i blokka... skulle nesten skaffet deg et 16v lokk da..

 

2878n6

 

weight reduction vettu :) ser noe cleanere ut enn en fordeler uten lokk også :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår