113deluxe Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Hvordan tar dere ut motoren? Jeg har ikke motorjekk/cherrypicker og lurte på hvordan dere har tatt ut motoren av bilen. Hvor mye veier den? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Hvordan tar dere ut motoren? Jeg har ikke motorjekk/cherrypicker og lurte på hvordan dere har tatt ut motoren av bilen. Hvor mye veier den? jeg har brukt talje jeg.. ellers så kan man jo bruke slik pallejekk da... kjøre den under og heve den til motoren, der etter heve den mer og dra ut motoren Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Gaffeltruck og elefantkran er brukt sålangt. du får den nok ut med en garasjejekk og et par kompiser. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Gaffeltruck og elefantkran er brukt sålangt. du får den nok ut med en garasjejekk og et par kompiser. det og noen kasser me pils! så er den ute på no time! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mars 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Synd jeg ikke har elefantkran...blir vel innkjøp at det den dagen jeg har eget verksted.hehe. Med garasjejekk og kompiser...jekker man bilen opp og slipper motoren ned eller sleper motoren opp av motorrommet.hmmm det siste hørtes slitsomt ut Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 letteste er uten tvil å løfte bilen over motoren og dra den ut under på en liten garasjejekk.. meget enkelt hvis du demonterer hele fronten på golfen med fremre travers og frontplate.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Er fronten av er det jo ingen vits i å løfte bilen. dra motoren rett fram. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Er fronten av er det jo ingen vits i å løfte bilen. dra motoren rett fram. sant nok, men må ha bilen på jekk foran da det er geit å kunn heve og senke den etter ønske :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mars 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Hvor tung er motoren da? er det slik at 2 stk klarer å løfte den av og på jekken? Er bare vant til å bytte motorer på boble jeg. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Skru av fronten på bilen? Jekk opp bilen med motoren festa.. Og sett en palle under motoren.. Løsne motoren.. Løft bort bilen.. og rull unna motoren? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Har tatt flere motorer på denne måten (dersom talje og jekk osv ikkje er tilgjengelig) 1 stk. stålrør 1 stk. tau 2 stk. kompiser (en på hver side, og gjerne en til å "styre" motoren) Skru av fronten og bruk muskler! Absolutt raskeste metode!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zack Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Har tatt flere motorer på denne måten (dersom talje og jekk osv ikkje er tilgjengelig) 1 stk. stålrør 1 stk. tau 2 stk. kompiser (en på hver side, og gjerne en til å "styre" motoren) Skru av fronten og bruk muskler! Absolutt raskeste metode!:) Den måten brukte jeg og en kompiss også, eneste forskjellen var at vi løfta med en 2:4 plank i stede for et stålrør, absolutt en effektiv måte å gjøre det på synes nå jeg vaffall ;) Siter O Saab 900S (1997 - Bruksbil) X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil) X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil) X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil) X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Veit ikkje kor tung den er men veit ivertfall at man ikkje skal prøve å løfte den. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Veit ikkje kor tung den er men veit ivertfall at man ikkje skal prøve å løfte den. Hvorfor ikkje??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Hvorfor ikkje??? går an å løfte/slepe den alene, men er man to med tau og en 2-4, så er det ikke noe problem å løfte den... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg