Turbo havari Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Er det nokon som kan forltelle meg om det er veldig mykje arbeid å sette 16v motor i ein 1.8gl 87mod? Kjøpte meg ein morro bil for eit par tusinger så ikkje går som den skall men ellers er den ok. Siter 99 BMW 320d 90 Golf G60 (banebil) (x)91 Golf G60 (x)87 Golf 18gl Mitt Galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Her er komplett liste for å få det godkjent.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 gear kasse må byttes, nye skiver foran (20*239) bremsekraft forsterker, bremsekraft regulator for bremsan bak, skivebrems bak i stedet for tromlan, stabalisator foran og bak, plast skjerm kanter rundt om, spoiler foran er vel noe mere og men... skal du bare ha den på jordet og kjøre hardt er det sikkert ikke så farlig hva du har på og ikke... he he ... tenker på du trenger jo ikke få det godkjent da.. så da kan du vel drite i mye av det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo havari Skrevet Februar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 skall ha den som morro bil. men det er ikkje nokon som har stående eit 16v vrak? er det noko ledniger som må kobles? kansje ein potensiell bane bil? bygge eit jalla bur på jobben! Siter 99 BMW 320d 90 Golf G60 (banebil) (x)91 Golf G60 (x)87 Golf 18gl Mitt Galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Har noen papirer ala det over, bare te Golf 1 ombygging?? Trur mange blir glade i såfall Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by robin4 Har noen papirer ala det over, bare te Golf 1 ombygging?? Trur mange blir glade i såfall Det papiret der fikk jeg tak i fra en annen post her på forumet. Jeg vet ikke noe om ombygging til Golf 1, men det er nok vanskeligere i Golf 1 enn i Golf 2. Siden Golf 2 har Gti 16v og G60 motor som orginalt. Dette har ikke Golf 1. Men, jeg synes jeg har lest på forumet at man får godkjent Golf 1 med G60 motor og derav 160hk? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by Jonte Men, jeg synes jeg har lest på forumet at man får godkjent Golf 1 med G60 motor og derav 160hk? er det ikke akkurat det 'ottar' sliter litt med? ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 det du trenger som minimum er vel bensinpumpe og sånn drit fra en bil med innsprut.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by passat kara gear kasse må byttes, nye skiver foran (20*239) bremsekraft forsterker, bremsekraft regulator for bremsan bak, skivebrems bak i stedet for tromlan, stabalisator foran og bak, plast skjerm kanter rundt om, spoiler foran er vel noe mere og men... uhhmmwhat? Så hvis man ikke har plast skjermkanter og spoiler foran så får man den ikke godkjent??? Håper jeg ikke blir stoppet i teknisk kontroll for jeg har nemlig ikke plast skjermkanter på min 16v ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Jeg hadde papirer alla det over på ombygg til 16v motor i golf 1 engang . så det går å få det godkjent med 16v Det papiret var faktisk brukt på godkjenning av en cab ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo havari Skrevet Februar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 ottar har godkjenigs papir på 143hk i golf1, men så lite efekt kommer han ikkje ned i! I dag skall golfen hentest.:) Siter 99 BMW 320d 90 Golf G60 (banebil) (x)91 Golf G60 (x)87 Golf 18gl Mitt Galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Henrik! Få tak i papirene igjen å sleng det ut på nettet! =o) Robin Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Tja, jeg kan se hva jeg får til Hvet ikke når jeg kan få gjort det men .... kan prøve å ringe en bekjent å se om han kan leite i arkivet å fakse osv.... Ellers så går det an å kjøpe tuv papirer fra tyskland de funker like bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Ang. godkjenningspapirer.... Kunne tenkt mg å fått tak i godkjenningspapirer til turbokonvertering av 1.8 8v motor.... tror det er like greit å bruke det hvis jg skal godkjenne bilen... istenfor godkjenne som G60, det kan jo bli kluss me G-lader/turbo delen om fyren på biltilsynet ikke har fått seg no på en stund.... :D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 16v godkjent i golf1 går fint, har godkjenningspapirer på det heime. Tom Sagerud på møller frysja eller noko slik er ansvarlig for slikt. Fikk mine papirer av han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg