UltraComp Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 HVa må til? er det bare og få på turboen og kjøre innom biltilsynet med den? eller må den i testbenk og papirer på bremser? skulle tro at det gikk for det samme siden om man ikke endrer noe spesiale med hk? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Begynner jo å bli endel corrado 1.8t her nå, så hvem her sin corrado godkjent med turbo? Hva ble gjort mtp godkjenninga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 HVa må til? er det bare og få på turboen og kjøre innom biltilsynet med den? eller må den i testbenk og papirer på bremser? skulle tro at det gikk for det samme siden om man ikke endrer noe spesiale med hk? godkjenning fra g-lader til turbo skal ikke være noe stort problem, for siden bilen kommer orginalt med ladetrykk så har det ikke så mye å si om det er en kompressor eller turbo som ordner det. Så lenge du skrur turbotrykket til 0,65 bar som jeg har hørt g-laderen lader orginalt så skal dette gå ganske greit. Det er ingen andre ting som må gjøres i tanke på understell, bremser osv..siden dette er matchet opp mot 160hk og 0,65bar trykk. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Så lenge du skrur turbotrykket til 0,65 bar som jeg har hørt g-laderen lader orginalt så skal dette gå ganske greit.Det er ingen andre ting som må gjøres i tanke på understell, bremser osv..siden dette er matchet opp mot 160hk og 0,65bar trykk. Skrur du turboen til 0.65 bar så har du mere hk en 160, så du kommer ikke så langt med det. Du trenger papirer på motor effekten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 hvorfor vil man ha flere hester hvis man kjører samme ladetrykk? Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 G-laderen stjeler hk. ca 30 på 7000 motor o/min. En turbo blir drevet av eksos som ikke gir noe tap. Slik ser kurven ut for en eaton kompressor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Men så lenge ikke effekten overstiger 184hk som de 15% lovlige hestene du kan trimme, så burde godkjenninga gå greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Men så lenge ikke effekten overstiger 184hk som de 15% lovlige hestene du kan trimme, så burde godkjenninga gå greit? Så lenge du har papirer på 184k i motor så kan du ha så mye ladetrykk du vil. Det er ikke lov å trimme 15%, men de tillater en svingning innenfor 15%. Om du bygger om til turbo på en bil bare for å øke 15% så er ikke det lov. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grinder_MB Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Hvordan får man koblet et bar instrument på kompressoren?. lurt på det innmari lenge.. anyone? :morph: Siter ---------------------------------------------- X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0 X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v 92- Ford Probe, 24v, "medeier". ---------------------------------------------- Det fins ingen problemer, Kun løsninger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 det er bare å søke det, det er omtrent 20 tråder om det siste måneden :) Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 syns det gikk som hakka møkk å få godkjent turboen min hos biltilsynet jeg. dro først til VW og fikk dokumentert at jeg ikke hadde over 0,7bar i ladetrykk,deretter tok jeg med den dok jeg fikk hos vw til biltilsynet og vips så var Radon min godkjent med turbo. de titta ikke under pansert en gang. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 syns det gikk som hakka møkk å få godkjent turboen min hos biltilsynet jeg. dro først til VW og fikk dokumentert at jeg ikke hadde over 0,7bar i ladetrykk,deretter tok jeg med den dok jeg fikk hos vw til biltilsynet og vips så var Radon min godkjent med turbo. de titta ikke under pansert en gang. :) Ser du er fra Hallingdal. Ta deg en tur til Bergen så hadde du blitt sperret inne :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 hallingdal det skjer vet du! brukte lengre tid på å få godkjent senkesett enn turbo på biltilsynet på gol.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 @Fluto82: Hva var det du godkjente, 8V turbo eller 16V turbo? Hva slags motor satt det orginalt i bilen? Jobber selv med å hive ut PG G60 motoren til fordel for en ABA 16VT m/ GT3071R og klør meg i hue ift hvordan i all verden jeg skal klare å holde meg under 184HK selv med åpen Wastegate :( Mulig jeg må vise bilen med T3 eller noe og siden bytte til godturbo'en ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hva slags motor satt det orginalt i bilen? G60....... :respect Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.