djman Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Heisann! Da nærmer russetiden seg med stormskritt, og vi har kjøpt inn en volkswagen carawelle 89 mod. Vi har en bil med 9 seter, alle er snudd riktig vei. Da er mitt spm som følger; Hva må til for å snu den midterste av disse radene 180 grader? (vendes mot baksetene) Og hva må gjøres for at det skal godkjennes? Noen som vet om det er mulig å få flytta de helt opptil forsetene uten at det må lages noe nye hull, sveises? Takk for hjelp, djman Siter I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 bilen til kameraten min var slik. Russ 2003. Når jeg ble russ i 2004, var det nye regler. Biler som var russebil i 2003 og før kunne ha setene snudd, men i 2004 fikk man ikke lov til å snu setene. Vet ikke om det fortsatt er de reglene. Siden setene er "snudd" i den bilen så burde det nok ikke være noe problem i din. Kanskje det er hull, jeg vet ikke. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djman Skrevet Mars 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 altså, per dags dato, så står alle setene riktig vei. Må tydligvis bli sånn da... doh men får se hva vi får mekka.. :) Siter I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Vet du hva som er reglene per dags dato? Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Jeg leste i avisen el no her om dagen.. Og der sa de at alle setene i russebilene måtte peke fremover/være i kjøreretningen Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlaLarsen Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Har vært å hørt med biltilsynet ang dette, pga egen russebil. Stemmer at reglene ble forandret. MEN setene kan fortsatt snus slik at de står mot kjørerettning eller fra kjørerettning. Det som blei ulovlig var å ha setene sidelengs, altså langs den ene veggen feks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djman Skrevet Mars 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Hva må til for å godkjenne det da? Vet du det? Holder det med å sveise noen nye fester og sette fast, eller må man ha en "bjelke" bak ryggen på stolene som står feil vei? Får jo aldri ringt til tilsynet, de stenger jo kvart over 3! Irriterer! :knob: Siter I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlaLarsen Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Fikk beskjed om at det var lettest å borre hull i golvet å feste setene med gjennomgangsbolter. Skulle være dobble muttere og stor plate/skive på undersiden av gulvet for ekstra mothold. Ut over det skulle det ikke være noe problem. Dette var også på en bil der det ikke fantes noen bakseter i utgangspunktet. Har du en bil som allerede er registrert med alle setene, er det bare å flytte om som du vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djman Skrevet Mars 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 haha, fett... Tenkte vi skulle bruke noen skinner av noe slag, for ekstra hold, men bolter og syrefaste skiver og muttere burde jo også holde fint. Hørte at man måtte ha en stålbjelke bak ryggen på de setene som sto feil veg, for at det skulle tåle krasj, men finner det vel ut.. Men åssen er det med belter, det er vel kun påbudt på første rad? takk for svar forresten! Siter I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlaLarsen Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Må nå ha belter på alle seter. Og dem skulle monteres riktig ellers beli det ikke godkjent fikk vi beskjed om. Det med stålbjelken er nok bare tull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Var på biltilsynet i Oslo men en Dodge Ram jeg hadde i 2002.. skulle feste en rad med fire seter over bensin tanken. Tok da bare å festa setene med bolter fast til vinkeljern, for så å feste jerna med gjennomgående bolter i endene ned i gulvet. Han på biltilsynet tok tak i setene og dro fram og tilbake.. og sa... "Dette sitter som søren detta... helt greit det her...." Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg