Gå til innhold

Gran Turismo 4 tråden - Diskuter spillet her (progresjon, spørsmål, irritasjon osv.)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Prøver å samle GT4-fansen her. Spillet skal lanseres 9. mars, altså imorgen!

 

Jeg har for min del ventet evig på verdens beste spill for seriøse bilentusiaster, og i helgen skal jeg spandere meg selv et ratt og pedalsett, og en Logitech hjemmekino-anlegg og selvsagt en trådløs håndkontroll når jeg er lei rattinga. Første gang i mitt liv jeg "ruster" meg opp til et spill. Men GT4 er i seg selv en grunn nok til å ta alle sansene fatt og "kjøre" drømmebiler vi ellers og selv de aller rikeste bare kan drømme om ;)

 

 

Dette blir evig bra dere sombrero

 

 

 

Her kan vi ta opp;

- Holde progresjonen oppdatert

- Få ut irritasjon og skrike etter hjelp

- Gi andre tips underveis

og andre ting og tang dere tror er interessant for alle andre.

 

 

 

Ladies and Gentlemen,

 

START YOUR ENGINES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 926
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har spilt i hele kveld :D

 

Så langt er inntrykket at grafikk og kjørefølelse er langt bedre enn GT3. Balansen mellom realisme og spillbarhet virker umiddelbart bedre, og størrelsen på spillet er overveldene. Utvalget biler og baner er helt fantastisk, og det samme er kvaliteten på modellene.

 

Visuelt er det kanskje litt FOR strøkent for min smak, men på den annen side er det en nytelse å se på noe som er så lekkert.

 

Kjøremessig er det nesten et must med et Driving Force Pro (900 graders-rattet). Håndkontroll blir litt vinglete. Det samme blir 180 graders modusen på DFP-rattet. Mulig det gamle Driving Force er bedre dersom man synes 900 grader blir voldsomt.

 

Menyene og navigasjonen er lekkert, men kunne vært komprimert litt. Man mister litt oversikten når man skal navigere seg rundt i GT-world.

 

Men så langt er dette veldig lovende. Alle de tingene man har savnet fra de tidligere versjonene er tilbake sammen med nye biler og baner.

 

Grunn til å kjøpe spillet: Nürburgring Nordschleife!!!

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komplett.no har rattet tror jeg. var der jeg kjøpte mitt for en liten stund siden.

 

Handlet meg playstation, logitec pro ratt og surroundanlegg før jul, siden det var da GT4 egentlig skulle komme:)

 

Er det forskjell på hvilket merke man handler tuning fra eller er merkene der bare for gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt i hele kveld :D

 

Så langt er inntrykket at grafikk og kjørefølelse er langt bedre enn GT3. Balansen mellom realisme og spillbarhet virker umiddelbart bedre, og størrelsen på spillet er overveldene. Utvalget biler og baner er helt fantastisk, og det samme er kvaliteten på modellene.

 

Visuelt er det kanskje litt FOR strøkent for min smak, men på den annen side er det en nytelse å se på noe som er så lekkert.

 

Kjøremessig er det nesten et must med et Driving Force Pro (900 graders-rattet). Håndkontroll blir litt vinglete. Det samme blir 180 graders modusen på DFP-rattet. Mulig det gamle Driving Force er bedre dersom man synes 900 grader blir voldsomt.

 

Menyene og navigasjonen er lekkert, men kunne vært komprimert litt. Man mister litt oversikten når man skal navigere seg rundt i GT-world.

 

Men så langt er dette veldig lovende. Alle de tingene man har savnet fra de tidligere versjonene er tilbake sammen med nye biler og baner.

 

Grunn til å kjøpe spillet: Nürburgring Nordschleife!!!

 

Klokket 7.46,449 med en Amuse S2000 på ringen. Gedigen kjørefølelse.....!! Nürburgring er en bane som stripper deg helt og gir deg ris på rompa hvis du ikke har tunga rett i munnen.. Tenk dere endurance race online med kompisgjengen. Åh.....

 

Det er blitt merkbart høyere nivå på bilene du kjører mot i race modus også. Jeg har stilt vanskelighetsgraden på hard, og da kan en konkurrent presse deg helt ut i gresset! Selve navigasjonen kan virke rotete til å begynne med bla. pga. størrelsen på spillet. Dette er imidlertid noe man blir fort vant til. Nürburgring er ikke lært på 1-2-3 den heller ;)

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komplett.no har rattet tror jeg. var der jeg kjøpte mitt for en liten stund siden.

 

Handlet meg playstation, logitec pro ratt og surroundanlegg før jul, siden det var da GT4 egentlig skulle komme:)

 

Er det forskjell på hvilket merke man handler tuning fra eller er merkene der bare for gøy?

 

Du kan være litt forskjell faktisk, selv om du får likt antall hester osv...

Har spilt NTSC versjonen siden det kom ut, men nå er det bare å begynne på nytt igjen :D

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å henta spillet i gåt (8 mars). Prøvde det i en times tid hjemme hos mamma (er der PS2'n er).

 

Meny kartet var litt rotete og litt for stort. Vanesak sikkert.

 

Det som var bra er at man både kan kjøpe, trimme og kjøre løp fra meny der hvor man kjøper en ny bil.

 

Den nye settings menyen var litt rart satt opp. Likte den ikke.

 

Har ikke kjørt noen løp enda, prøvde litt free run og litt arcade mode og må si at bilen oppførte seg kanskje litt for realistisk.

 

Kjørte Volvo 240'n på Arcade mode og ble kraftig frakjørt av noen små 1.0 liters biler i starten. Bilen (240) gikk uhorvelig dårlig i sammenliggning med ander biler jeg prøvde i forhold til Hk antall. Den krenget no helt sinnsykt også. Satt inni bilen og bremsett kraftig fra 100km/t (som tok LANG tid og oppnå) og da gnistret det faktisk fra fronten. Det er litt for realistisk. Det sammen gjelder også RX-7 jeg kjøpte brukt...den var nesten umulig og få gjennom en sving uten om å måtte bremse ned til 20km/t og første gir.

 

 

Men alt dette er vel bare en vanesak, må sette med mer inn i det.

 

BTW: Hvor får man kjøpt 240'n på GT mode? finner den ikke....:(

 

Og jeg klarte ikke skru av antispinn tingen når jeg skulle kjøre free run....gikk inn på settings sånn som GT3 men jeg fant ikke ut hvordan....hjelp!!!!

 

Lars

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne få kjøpt det på Spaceworld i går hvis jeg lovte å holde kjeft.

Men da jeg ringte kontofonen og hørte hvor mye det var på konto fikk jeg meg en stor skuffelse.

Blir ikke GT4 på meg med det første. :( :( :(

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å henta spillet i gåt (8 mars). Prøvde det i en times tid hjemme hos mamma (er der PS2'n er).

 

Meny kartet var litt rotete og litt for stort. Vanesak sikkert.

 

Det som var bra er at man både kan kjøpe, trimme og kjøre løp fra meny der hvor man kjøper en ny bil.

 

Den nye settings menyen var litt rart satt opp. Likte den ikke.

 

Har ikke kjørt noen løp enda, prøvde litt free run og litt arcade mode og må si at bilen oppførte seg kanskje litt for realistisk.

 

Kjørte Volvo 240'n på Arcade mode og ble kraftig frakjørt av noen små 1.0 liters biler i starten. Bilen (240) gikk uhorvelig dårlig i sammenliggning med ander biler jeg prøvde i forhold til Hk antall. Den krenget no helt sinnsykt også. Satt inni bilen og bremsett kraftig fra 100km/t (som tok LANG tid og oppnå) og da gnistret det faktisk fra fronten. Det er litt for realistisk. Det sammen gjelder også RX-7 jeg kjøpte brukt...den var nesten umulig og få gjennom en sving uten om å måtte bremse ned til 20km/t og første gir.

 

 

Men alt dette er vel bare en vanesak, må sette med mer inn i det.

 

BTW: Hvor får man kjøpt 240'n på GT mode? finner den ikke....:(

 

Og jeg klarte ikke skru av antispinn tingen når jeg skulle kjøre free run....gikk inn på settings sånn som GT3 men jeg fant ikke ut hvordan....hjelp!!!!

 

Lars

 

240`n må vinnes, men jeg husker ikke hvilke løp desverre...

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det i posten for litt siden og har klart B-license (den første, mulig den heter noe annet).

 

Overførte penger fra gt3 saven, og kjøpte likegodt en amerikansk turbobil som første bil. Med dårlige kjøreegenskaper, men fortreffelige slenge-med-rumpa-egenskaper var det en morsom opplevelse å vinne den første beginnerscupen. Selv om det føles litt som å kjøre lastebil på gokartbane.

 

Original Buick GNX er moro :D

 

Syns det var stor forskjell fra gt3 når det gjelder hvordan bilene oppfører seg. Har ikke helt bestemt meg hva jeg liker best.

 

Må vel kjøpe meg et ratt snart, litt vrient og vinglete med håndkontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår