Gå til innhold

Polardego: 75 Audi 80 GT - "Michèle"

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okay, da er vi i full gang med del. 2 av prosjekt Michèle...

 

Verneutstyr er veeeeldig viktig før man begynner...

 

eul_p_438aff90e16a8.big.0.jpg

 

og her er jeg i full gang med å få låseplata ren for alt sprøytesparkelet som tidligere eiere har smurt på i tykke lag... :p

 

eul_p_438aff7b8b413.big.0.jpg

 

Endelig er lednings-virvarret ute, og der var det jaggu mye rart med sukker på... :bump

 

eul_p_438aff837683a.big.0.jpg

 

Og nå er jeg kommet så langt i motorommet, mangler bare å få løs eksos, clutch-wire og drivaksler, før motoren kan skrus av festene og løftes ut.

 

 

Bilde_013.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er det gått litt berserk med borr i innerskjermen for å få koblet til alle relène og jordingspunktene som tidligere eier har montert... Her må det nødhjelp til... MaaaniaCooooupeeeee... :kiss

 

Bilde_014.sized.jpg

 

Brunoksen virker... :)

 

Bilde_015.sized.jpg

 

Har lakket hele gulvet med body nå, men det har jeg ikke tatt bilde av enda, men det kommer.

 

Her er det jeg skal bruke for å oppgradere bremsene, Nye VW2 kalippere som skal klamre seg fast til Brembo 256 mm slissa/borra skiver og nye større bremsetromler bak (201 mm), dette i tillegg til GTi 16v Vakumklokke og masterpumpe burde gi GT'n noe mer brems enn den har nå... :bump

 

Bilde_016.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Får vel oppdater litt her og...

 

Her er i fra 13 januar...

 

Har vært gjort lite med "Michèle" de siste ukene, men nå har jeg fått ut fingeren og er i full gang med motorfinish... : rolleyes

 

Ble for trangt og løfte motoren opp, så jeg blir nødt til å senke den ned istedet... : faint :

 

Bilde_065.sized.jpg

 

Litt ass. fra Andreas, der det var noe som buttet hos meg... : klø :

 

Bilde_067.sized.jpg

 

Så nå gjenstår det fire skruer på traversen, styrestaga og støtdemper festene før motoren er ute av bilen...

 

Bilde_073.sized.jpg

 

Har noen spørsmål også idag, hvor mye koster det og pulverlakkere, og det framre røret er i miserabel forfattning, er det mulig å få byggd ett i rustfritt og hva kan slikt koste? ;)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen innsats... :p

 

Var tidlig oppe imorges, ca. kl 0400 og da gidda jeg ikke sitte på nettet å spille Ludo.. Så jeg dro på værste...: rolleyes

 

Fulgte rådet til Böser Onkäl og tok av skjermene for å spare de for evt. "mekke" bulker... Samtidig fikk jeg sjekka tilstanden bak de, siden det er et rustproblem på disse bilene...

 

Og gjett om jeg ble glad, her var det ikke snurten av noe rust... :cocain:

 

Bilde_004.sized.jpg

Bilde_005.sized.jpg

 

Jeg vurderer også å ta av frontplata for å komme ekstra godt til... kiddie

 

Bilde_010.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Har endelig fått litt motivasjon tilbake, og idag ble det diskutert hvilken farger som vil passe best på motoren... Ved å lakke blokka orange, ha blå silikonslanger og lakke alle løpehjul o.l rosa at jeg vil få et sært nok utseende... :shake

 

Bare tuller... :spin

 

Blokka og bunnpanna blir sorte (rillene på bunnpanna slipes), ellers blir gassere, innsug, topp og det som er alu orginalt renset. Videre så blir alle løpehjul gul-cromatisert i tillegg til de detaljer som er der orginalt (også skruer på gasserne).

 

Sorte silkonslanger blir heller ikke feil.

 

Har tittet litt og diskutert med Cheron om å skjule ledningsnettet, og jeg tror jeg også blir å gå for dette... I tillegg ryker batterikassa og batteriet flyttes bak...

 

Ikke helt orginalt, men det er vel litt rom for modifikasjoner på en gammel bil vel... ?

 

Her er dagens innsats, 4 timer pussing og gnikking på en av Weber-gasserne... :ass

 

(og jeg FATTER ikke de som har tålmodighet til å polere alu'n helt blank henter viljestyrke til å gjennomføre det)

 

For ordens skyld er den rengjorte til venstre... grinchy

 

Bilde_020.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår