Gå til innhold

Hvordan vaske intreøret?

Ranger emnet


Gran

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Zalovann på dashen, hvis det er mye dritt og støv.

Taktrekket bruker jeg sånne "duker på boks" på fra Armor All, tekstilrens. Tar all dritten. Nå vet ikke jeg om du har skinnseter eller stoff, men er det stoff finnes det masse forskjellige tekstilrenser å få kjøpt. Skinnet må renses og impregneres :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Zalovann på dashen, hvis det er mye dritt og støv.

Taktrekket bruker jeg sånne "duker på boks" på fra Armor All, tekstilrens. Tar all dritten. Nå vet ikke jeg om du har skinnseter eller stoff, men er det stoff finnes det masse forskjellige tekstilrenser å få kjøpt. Skinnet må renses og impregneres :)

 

Er stoff seter.

Kan jeg slenge gulvteppet i vaskemaskina på 30 grader?

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe særlig å få sånn inn i støvsugeren da? Fukt osv.

 

 

Går greit det. Har renset taktrekket på Granadaen min med det, brukte vanlig støvsuger. Det viktigste er at det er en kraftig suger, så du får med all møkka. Fukt var ikke noe problem, og da kan jeg nevne at støvsugeren jeg brukte vanligvis tar kvelden om det regner i Uganda, selv om den ikke er i Uganda.

 

Taktrekket ble forresten som nytt av denne behandlingen, men er antagelig en fordel at det er i bilen da det er lettere å arbeide med et stramt trekk. Har forresten hørt at det går an å vaske taktrekket i maskin på 60 grader, men vil ikke bekrefte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La trekket på bad gulvet og peisa på med zalo og varmt vann.

Funka greit tror jeg, gulvet hadde skiftet farge når jeg løftet trekket, fra stein grå til rust/bæsj brunt :p

 

Ligger til bløt over natten.

 

Sånn så det ut før jeg begynte:

http://home.online.no/~ekris-sv/Motorisert%20Kj%f8ret%f8y/Min%20Granada/Taktrekket_5326.jpg

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår