Gå til innhold

Da har det begynt å kommet noen deler :)

Ranger emnet


mavoma

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

PPF leverer et "trimmsett" for M50/b25 motoren som gir 1bar og 400hk/565nm på orginal bunn. Kun kompsenket med stålpakning... Kommer til å koste ca 55000kr tror jeg.

 

Er selv en god venn av Bäckis.

 

Det går ikke å dreie ned stemplene på denne motoren... For lite "tak" i stemplene!

 

 

 

Ang min bil, så er den orginal med 3,5 liters sugemotor på 240hk.

Den er godkjent med 745'ens 3,5liters turbomotor!!!!!!!!

 

Altså godkjent!!!!!!!!!!!!! :fire:

 

I Norge? Eller måtte du til Tyskland med den?

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW med turbo er så og si umulig å få godkjent, punktum.

 

Går mye rundt om at det går visst man holder seg under 20% økning osv. men har enda ikke sett en som har godkjent på dette grunnlaget, skal det godkjennes burde man hente en orginal motor som hadde turbo, feks slik han med den E30 Hartgen her på forumet har.

 

 

OlaM535T fikk akkurat godkjent sin med turbo nå... Vet ikke helt jeg jeg du :P

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PPF leverer et "trimmsett" for M50/b25 motoren som gir 1bar og 400hk/565nm på orginal bunn. Kun kompsenket med stålpakning... Kommer til å koste ca 55000kr tror jeg.

 

Er selv en god venn av Bäckis.

 

Det går ikke å dreie ned stemplene på denne motoren... For lite "tak" i stemplene!

 

 

 

Ang min bil, så er den orginal med 3,5 liters sugemotor på 240hk.

Den er godkjent med 745'ens 3,5liters turbomotor!!!!!!!!

 

Altså godkjent!!!!!!!!!!!!! :fire:

 

Vet av flere som har dreid ned stemplene i denne motoren, ppf sa jeg ikke trengte å gjøre det, bruker mls pakning isteden :)

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå? Hva skjer videre?

 

Jeg tenker gå for turbo til min 325 Cab, men jeg skal ikke gå så STORT til å begynne med. 0,5bar tenker jeg. Så da holder det med BTR og orginal tenning? Slik http://www.enem.se har satt opp sine kompressorkit, og en kompis' 325 Cab med dette kittet går hverken magert eller motsatt.. Hadde du noen problemer selv?

 

Hvem bygget deg eksosmanifold? Jeg er kommet over et turbokit med IC, alle rør og slanger, dump, turbo, nye dyser,software til M3, +++.. det som mangler er oljerør til turbo, manifold og wastegate, og downpipe. Det er en TD06 turbo uten WG altså. Så det jeg må få laget er Manifold med uttak for WG, og downpipe.

 

Hvordan gikk bilen din med 0,5 bar? Noen problemer? Eller gikk den strøkent? Hvor godt gikk den? Noe å sammenligne med?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bilen dalig nå så jeg venter på å sette den innn til jeg har fått tak i en vinterbil. DA blir det bygging. Jeg må inn med m3 gearkasse og sette inn pedaler for manuell gear, nå har jeg automat.

Det er ikke bare ladetrykket du kan gå etter, en stor turbo klarer å levere mere luft ved 0,5 bar en det en liten turbo klarer å levere, jeg kjørte med 0,4 i trykk og bensintrykksregulator å de gikk ikke bra, men nå har jeg en litt stor turbo. JEg vet av en som kjører o,5 med en t3 turbo på en 325cab med vanos, det går veldig fint igjen. Så det er nesten bare å prøve å se hva som sjer så, får du event. kjøpe deg noe sprut hvis det ikke går bra. Men kjøp deg A/F måler å koble på lamdaen så du ser om den får nokk bensin.

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bilen dalig nå så jeg venter på å sette den innn til jeg har fått tak i en vinterbil. DA blir det bygging. Jeg må inn med m3 gearkasse og sette inn pedaler for manuell gear, nå har jeg automat.

Det er ikke bare ladetrykket du kan gå etter, en stor turbo klarer å levere mere luft ved 0,5 bar en det en liten turbo klarer å levere, jeg kjørte med 0,4 i trykk og bensintrykksregulator å de gikk ikke bra, men nå har jeg en litt stor turbo. JEg vet av en som kjører o,5 med en t3 turbo på en 325cab med vanos, det går veldig fint igjen. Så det er nesten bare å prøve å se hva som sjer så, får du event. kjøpe deg noe sprut hvis det ikke går bra. Men kjøp deg A/F måler å koble på lamdaen så du ser om den får nokk bensin.

 

Jeg får vel mest sannsynlig tak i software til min bil. A/F måleren, kobler du den bare på lambdaen da altså?

 

Automat ombygging ja, det må jeg vel også til med..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal bli helt riktig så må du ha softwaren til den spes turbon lr kompressoren da.

A/F kobles på lamdaen ja, på den gule ledingen tror jeg det var, det er reguleringen

 

Ja, har fått pris på Softwaren, blir ca 5000kr.. Så det blir nok greit :)

 

Okey, greit med litt målere osv.. Tenker jeg må ha turbotrykk, A/F, olje temp, etc, i A stolpen :)

 

Hva betalte du for Grenrøret ditt og Downpipen? Jeg trenger et grenrør til en TD06 m/ t3 flens.. og uttak for wastegate.. Og downpipe!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår