Gå til innhold

Tråden om min S40!

Ranger emnet


Kaksa

Anbefalte innlegg

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har aldri gjort dette på en S40 jeg, bare på 460 en min. Der var det bare å løsne skruene på toppen av lykten og ta den ut, var ikke noe problem å komme til der, men aldri sett på V40 en vår. Men kopierte denne anvisningen fra Volvo Vadis: Er på svensk da.

 

Dimljus fram, byte

 

-Ta bort stänkskyddet.

-Lossa kontakten.

-Ta bort de två skruvarna i utrymmet bakom körriktningsvisarlyktan och clipset nertill.

-Vid behov, lossa fästbrickan.

-Ta bort dimljuslampan underifrån.

 

Vet ikke om dette hjelper deg noe.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal berre skifte det eine pga det er knust!!!

betalte rundt 1000lappen for det. Litt dyrt igrunn.....

Ingen som skifta før?? trenger tips her altså

 

Det er "lett", hvis den er ødelagt ( pæra ikke virker ) knuser du bare den som sitter der vipper den ut. Hvis du ser på den nye du skal sette inn så ser du hvor haken er. Men du kan også ta av fangeren, men det var strev.

 

Du kommer også til under i fra, men du trenger noen smale fingre.

 

Altså det jeg gjorde var vippe ut heller greia med skrutrekker,men da sprak den. Dritt tenkte jeg men det gjorde ikke noe da det ikke gikk å bytte pære, måtte ha hele.

 

P.S Det er i orange markeringslysene det er snakk om???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!! Eg skal skifte det høgre grøftelyset pga glasset på det er knust!!

tok vekk dekselet under, men da kom ikkje eg til skikkelig. har ingen mulighet å få opp skruene som holder lykta. dei er på toppen av lykta, dermed burde eg fått til å komme til ovenfra. men det blir vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!! Eg skal skifte det høgre grøftelyset pga glasset på det er knust!!

tok vekk dekselet under, men da kom ikkje eg til skikkelig. har ingen mulighet å få opp skruene som holder lykta. dei er på toppen av lykta, dermed burde eg fått til å komme til ovenfra. men det blir vanskelig

 

Ok, har ikke bytta noe annet en å skifte pærer der gitt. Lykke til.

 

Finner du det ut post det her..... Men det er ikke veldig vanskelig å ta av fangeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk taksert skadene mine til 15-20 tusen igår.

*telle tusenlapper*

Men eg har heldivis kasko.

Så det blir nok fikset opp.

 

Ellers so er eg igang med å male garasjegolvet, slik at det skal bli bedre å jobbe der nede + at bilen ikkje blir så lett støvete etter et par daga i garasja.

Men dette har då medført at eg ikkje har fått begynt på effektanlegg å KN filter enda.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Merkene er limet på baksiden.

Ta bare en tanntråd på baksiden av merkene og tra den fram og tilbake og merkeløsner uten å lage merker.

 

Fjern lime med tearremover til autoglym el.l produkt.

 

636_5157.jpg

 

Korleis eg fekk av merkene bak står på side 2, har kjøpt inn autoglym TAR remover forrige uke, men har ikkje brukt det enda.

Men har begynt å jobbe igjenn, så eg får litt meir fritid enn kva eg har hatt i ferien :p

 

Det samme gjelder foresten listene på siden av bilen, så dei skal nok av etterkvart, men listene på fangerane er festa med hardere ting enn lim, så dei må nok bli ei lita stund til...

 

Kar store er felgane dine? Dimensjon? Gjort noko modifikasjoner for å få plass til dei? Subber dei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide med eit par nye bilete.

volvo33.jpg

Der er då slik eg har laga til med subben og forsterkeren, subben har eg lånt i vente av ein ny av den eg sprengte. (henter i morga)

 

volvo32.jpg

Begynnte idag med å ta vekk dei siste limrestane som var på bilen etter bokstavane bak med TAR remover. Gjekk heilt prikkfritt :D

*ikkje mobb pga skadene i fangeren, endel var der når eg kjøpte bilen, og det blir ikkje gjort noko med den før eg bestemmer meg om eg skal skifte bakfanger eller ikkje*

 

volvo31.jpg

Så begynte eg også med å ta vekk listene på dørene.

TAR remover tok ikkje godt nok dei porøse "tape"-bitane.

Så skal sjå i byen imorga om eg finner noko anna eg kan bruke :P

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Merkene er limet på baksiden.

Ta bare en tanntråd på baksiden av merkene og tra den fram og tilbake og merkeløsner uten å lage merker.

 

Fjern lime med tearremover til autoglym el.l produkt.

 

 

De hvite baklyktene der.....hvor fikk du tak i dem? Har leita etter sånne lenge nå, men finner dem ingen steder....

 

 

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Felgene er 17 " og 7,5" brede. med 215/40-17 dekk på

 

Jeg har kunn valset/skjært ca 1 cm på skjermen og klina den med masse tectyl så det ikke skal ruste. men jeg hadde ikke behøvd det men biltilsynet sa jeg måtte ha bedre klaring men det ver en klaring på ca 0,5 cm bak...

 

Baklyktene min er lakkert sølv med en sølv lakk til lys som du får kjøpt på bilextra der får du også kjøpt lakkfjerner også for å fjerne lakken på lyktene etterpå. og det fungerer faktiskt!!! ;)

 

Listene på bakfangere og frontfangeren er veldig godt limet med klips i tilleg. jeg fikk ikke av disse.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett, sleng ut flere bilder av bilen din :)

Kaksa, du må vise oss hvordan det ble når du fikk av listene på siden ;)

 

Innpress og alt sånn står her:

 

BILTYPE-----------TYPEBETEGNELSE----PCD------ET---HUB SENTER---BOLT/MUTTER

VOLVO S40 96- ------------------------4-114,3--43----67,1--------------M12x1,50

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er listene av.. :D

Endeleg, masse slit.

Men sitrus-sprayen fungerte bra.

Først sen for å "skjære" av listene, så vaske vekk driten så hadde samla seg der. (sand/mold). Spraye på citrus, vente litt, og gnikke av med ei gammal t-skjorte. Måtte bytte tskjorte en gang iblant, pga at den blei for skitten.

Det er masse lim.

 

Så var det bare å spraye på et "par" ganga til, og gnikke godt mellom kvar gang.

 

Masse jobb, men eg håper det var verdt det.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår