Hole Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Er det slik for alle med gassere eller er det bare min :confused: Når det er tørt å fint være går motoren fint, ja til og med når det er kaldt. Men så snart det blir regn og vått vær og noen plussgrader begynner den å fjuske. Puttrer og rykker svart og går dårlig. :( Det må nevnes at det er kvassekam, Weber og grenrør på motoren. Har det noe å si? Litt kanskje? Hvis jeg ikke finner no løsning på dette snart så selger jeg bilen. Har prøvd det meste, dyset om gasseren utallige ganger, renset den justert her og justert der. angry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 sjekk fordeleren din.. kan være at det blir fukyig inni fordelerlokket, tørk av og start opp igjen Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sløv Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 På min gamle granada, som eg også hadde weber på, var det bare drit i forgasseren som gjorde dette til ett problem... rens den skikkelig med forgasser rens... Siter Året's sitat : "Lakendrifting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Har byttet fordelerlokk og rotor, og jeg har renset med forgasserrens èn gang og skal gjøre det en gang til. Men hvorfor funker den fint når det er kaldt? Har rusket frysi fast kanskje? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 sjekk forvarminga til forgasseren. det du beskriver er klassiske symtomer på forgasserising. disse bilene er veldig følsomme for ising Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Isinga, hvis det er det da, er jo egentlig ikke problemet iogmed at motoren går fint når det er kaldt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Isinga, hvis det er det da, er jo egentlig ikke problemet iogmed at motoren går fint når det er kaldt. "Thor no" har nok rett, dette er 99% sikkert ising. Kommer helst når det er kaldt (rundt 0 grader) og rå og fuktig luft, noe du ikke får når det er kaldere (flere minus). Start motoren og sjekk om det er vakuum på slangen til forvarmerspjeldet, samt at det er slange fra eksosmanifolden og til dette. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 kva weber er det du har?? har du prøvd å blåst gjennom forgasseren med trykk luft?? du kan prøve å helle på kondensfjerner. det hjalp nå eg hadde det problemet med min gamle 2E2 gasser Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Mars 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Start motoren og sjekk om det er vakuum på slangen til forvarmerspjeldet, samt at det er slange fra eksosmanifolden og til dette. Skal få sjekket dette, men kan ikke huske å ha sett noen slange fra eksosmanifolden til gasseren. Og hvor sitter så dette forvarmespjeldet? kva weber er det du har?? har du prøvd å blåst gjennom forgasseren med trykk luft?? Gasseren heter 34 DMTR ettellerannettil, den har stått på en gammel Citroèn men den er modda til denne motoren. Har forgasserrensa og blåst med trykkluft så det holder ja, skal gjøre det en gang til når jeg får tid. Det siste jeg gjorde var å borre opp luftdysa på emulsjonsrøret til første-spjeldet fra 180 til 200, og det ser kanskje ut til å hjelpe. Må prøve noen dager til. Hver gang jeg har gjort forandringer virker det greit i 2-3 dager, så kommer problema tilbake angry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.