Gå til innhold

VW Golf VR6 (Katalysator spørsmål)

Ranger emnet


Hazert

Anbefalte innlegg

Ja man får mer effekt. men vær forsiktig så du ikke ødelegger lambdasonda. ødelegger du den kan du få utrolig mye trøbbel ;)

 

Hva er lambdasonda?

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oksygen sensoren er der for at katalysator skal virka optimalt..

 

Er vel strengt tatt der for at motoren hele tiden skal ha ideel blanding bensin/luft, når den har det funker katten best:word_ms

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Å ta bort katalysator for effektøkning er amatørgreier. Har sett folk skrue massevis på bil og fjernet katalysator og mikset og trikset for å få plass til større eksosanlegg. Det eneste du får er, masse utgifter,masse jobbing, dunkelyder og klatt med anlegg som ikke passer, problem med eu kontroll, og en bil som er mindre verdt på det alminnelige markedet.

Effektøkningen er minimal. Hvorfor ikke heller bruke penger på ting som viser igjen. Sleipe felger, lakkere utstyr på bil som ikke er lakkert, kanskje også i utgangspunktet heller kjøpe en sleipere original bil. Skal man ha effektøkning så må det trimmes seriøst, etter dette er det først noe nytte i å bytte eksosanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, jeg ler når jeg ser det greinene her asså! haha, Greit man får kanskje noen hester mer v/ å fjerne kat men seriøst folkens. Er det derfor dere tar den bort? Da er det noe helt forbanna galt her. Hvem faen bryr seg om et par hester som til slutt vil få ca 0,6-1,2 eller no på hjula. Du kommer aldrig til å merke forskjell uansett! Hele poenget med å fjerne kat'n er for å få fram den vanvittige gode lyden golf gti og vr6 har. Om det ikke er tilfelle, hva er da vitsen? OM du skal ha flere hester får du heller spare penger til smidde høykompstempler, råder å veiver, lette veiva og sette på trimkam, grenrør og øke bensintrykk og chip. Da har du ca 240-260 ekte hester, istedenfor kompressor eller turbo som brukker masse bensin, gir mye skruing og det er uekte hester! Men igjen, hva er vitsen med å ha flere hester på en fwd`? Over 250hk så spinner man bare, uansett om du har sperre eller ei. Om du skal gjøre noe kult og billig med eksosen din, så setter du på grenrør, så får du en til å bygge eksos til det hele veien(2,5" større blir samma lyden, bar holere) og et deilig pf. Da fjerner du oxo kat'en. Med grenrøret da og en god eksos blir du garantert en minimum effektøkning på 10%. Ville ikke helt stolt på den, men den er ihvertfall merbar, og lyden din blir så deilig at du ruser bilen din hele tia bare for å høre gobilen din romle. Dette er også på gti 16v, nyydelig lyd der oxo, men en gang vr6, alltid vr6.=) Men uansett så er golf gomerke mitt!=)

.-.Golf 3 Gti 16v -93 .-.Corsa 1,3Gt -87 .-.Corsa 1,4i -90 Projekt .-.Kadett 1,2 -75 Projekt .-.Kadett Gsi -? *Solgt .-.Golf 4 1,6 -98 *Solgt.-.Golf 2 1,6 -89 *Solgt .-.Sierra 2,0 -90 *Solgt .-.Scorpio 2,8 -?*slgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår