locdog84 Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Heisann! Noen ting jeg lurer på: Hva bør man gjøre for og bygge om en Audi 100 2,2 1985mod 5syl, 10V til turbo?? Hva bør f.eks forsterkes, skiftes, justeres osv.? Har tenkt og ha dette som et prosjekt! MVH Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 Du får sammenligne i delekatalogen med 100 turbo. Ser disse var levert fra 85-89 uten quattro, med MC-motoren (165HK eller noe rundt der). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Du må ha: Grenrør Rørgater Wastegate Turbo Dumpventil Intercooler Oljekjøler Alt a slanger og ekstra sensorer og ledninger Frontrør til eksos (Kanskje større bremser forran) Motorstyring (Den dritten som heter K-Jetronic som kommer orginalt som innebærer mye knot og søvnløse netter eller så må du kjøpe deg datasprut.) Sikkert et par ting jeg har glemt. Du får sikkert kjøpt deg et (sett) men K-Jetronic'en som står på nå kan ikke brukes til turbo, så du må uansett ha motorstyringa. En komplett 10V MC-motor ligger på ca 10000-15000 kr. men jeg ville heller ha kjøpt en 20V suger på 170 hester. Da slipper du å godkjenne, bytte forsikring og alt det der... 10V turbomotor er en go motor, men motorstyringa suger. Du får ikke henta no særlig mer enn 200 hester før du må ut med ca 10000 for en brukt Autronic + justering. Men hvis du skal ha turbo, så bruk 25000-30000 på en god 20V turbo med alt tilbehør. Da kan du hente ut over 300 hester glatt, og gamle Audi driv-verk er no a det beste du kan få tak i. (mye peng å legge i en 100 fra 1985) (Er den galvanisert og rustfri? Qattro?) Bilen min er en 1987 mod 100 turbo med automat. Ca 180 hester uten catalysator og kranglete K-Jetronic. Ligger som ei ku på veien selv med 40mm senkesett og 17" felger, men deilig cruisebil med forbikjørings-potensiale...:-) Lykke til med prosjektet, og hvis det blir 10V så har jeg en fabrikksny 10V topp med hydrauliske ventilløftere liggende til 2800 kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Heisann! Noen ting jeg lurer på: Hva bør man gjøre for og bygge om en Audi 100 2,2 1985mod 5syl, 10V til turbo?? Hva bør f.eks forsterkes, skiftes, justeres osv.? Har tenkt og ha dette som et prosjekt! MVH Hent inn en komplett bil fra tyskland, får dem der fra 500£. så må du vel momse den inn. Da har du alt av deler du trenger.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locdog84 Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Den er så og si helt rustfri ja. Jeg har tenkt på en 20V motor, men da tenkte jeg bare og kjøpe en 200 TQ som jeg heller kan trimme mer! Det hadde sikkert vært 100 ganger gøyere! Jeg ska se meg rundt om i andre land etter noe før jeg tar et neste skritt. Noen som vet om noen bra utenlandske kjøp&salg av bil nettsteder?? Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locdog84 Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Dette har jeg av det du nevnte KennethA. Rørgater Wastegate Turbo Div ledniger og slanger (ikke alt!!) Andre ting jeg har: Innsugings-manifold Grenrør Topplokk Nesten alt på innsugnigs-siden! Dette kommer ifra en 2,2 10v turbomotor! Det er jo vel mulig og bruke K-Jetronic sammen med turbo? Leste om en golf her som har det !! Jeg vet det at det er en kranglete "motorstyring" Det er jo ganske kjedelig og ha alle disse delene uten og få bruk for de! Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Det høres bra ut når du har en del deler, for da koster det ikke så veldig mye. Ta en prat med en som veit helt sikkert om K-Jetronic'en fra en sugemotor kan brukes på turbo før du gjør jobben. Ellers så er det bare bagateller før du har 200 hester: Dumpventil Intercooler Oljekjøler Frontrør til eksos ++++ Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Den er så og si helt rustfri ja. Jeg har tenkt på en 20V motor, men da tenkte jeg bare og kjøpe en 200 TQ som jeg heller kan trimme mer! Det hadde sikkert vært 100 ganger gøyere! Jeg ska se meg rundt om i andre land etter noe før jeg tar et neste skritt. Noen som vet om noen bra utenlandske kjøp&salg av bil nettsteder?? http://www.Mobile.de Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locdog84 Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Jeg har fått tak i en 87' Audi 100 TQ nå som jeg sannsynligvis henter om et par uker. Da dropper jeg prosjektet mitt med og bygge om til turbo. Får heller finne på noe med den nye. Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.