Gå til innhold

locdog84

Bruker
  • Innholdsteller

    274
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Masse rart
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Offshore
  • Motor (eks 1.6)
    1.9TDI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Nei
  • Fylke
    Møre og Romsdal

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.jallnett.com
  • Bosted
    Herøy i M&R

locdog84's Achievements

  1. Hei. Har skaffet meg en (E36) 325Tds som kan være veldig tungstartet til tider. Han som hadde den før sier bilen har vært slik de 4 år han har hatt den. Vet at dieselfilter og glødeplugger er skiftet uten at det hjalp. Så lurer på om det er noen som har noen forslag til hva det kan være?
  2. Hei. Trenger ny turbo til en X-Trail, og lurte på om noen som vet om hvem har rimelige turboer? En bytteturbo er vel like bra som en ny så og si? Lurte på om det kanskje også er billigere i sverige? Mvh Jørgen
  3. Kjøpte nettopp en Cadence Olympia og er kjempefornøyd med den :) Anbefalt :)
  4. Hei. Blei litt irritert når jeg leste hva som egentli må gjøres for og skifte dynamo her...hvorfor ikke lage ting litt enklere og skifte? Jeg tok og kappet den bolten som tar borti i vifta som kommer fra dynamoen. Når jeg monterte det igjenn brukte jeg en 8mm gjengestang og skrudde i fra baksiden og helt igjennom. satt på 2 muttere på baksiden og en låsemutter på forsiden slik viss jeg må skifte dynamo igjenn så kan jeg bare skru ut gjengestangen andre veien. Audi kunne valgt en enklere løsning her :P Blir litt værre med reima, men skal uansett skifte registerreim snart så får vel ta dynamoreima i samme slenge for og spare litt tid. Var bare et tips :)
  5. Har og en audi a4 98mod som har rulla 316k :P den funker jo flott..jeg mener nå turboer på vanlige biler, uten chip eller noe. helt originalt.
  6. nå gjelder dette en helt vanli person bil :P tror den har ca 90hk :)
  7. Heisann, skal muligens avsted og se på en Audi 80 94mod. Lurte på om det er noen svakheter på dem man skal være obs på? Motor er 1.9Tdi
  8. Hei. Lurte litt på om man bør bytte/overhale turbo etter en viss kjørelengde? Mener det på samme måte som F.eks reg reim. Og viss man må, er det noen forskjell på kjørelengden på diesel og bensinbiler?
  9. Synest det er rart og det er overfylling når det funker i et par dager. Hadde det være det, skulle det vel ikke fungert i det hele tatt? Jeg synest det virker som der er lekkasje en eller annen plass og (siden det funker i et par dager), men da er det jo vel rart at jeg skal få den feilmeldingen vis det er tomt for gass? Og kondensatorvifta, er det den store på høyre side av bilen, tett ved radiator vifta? Den er vel litt mindre enn radiatorvifta. Eller er der enda flere vifter? hehe. Som dere muligens skjønner har jeg ikke så mye peiling på AC :)
  10. Har hatt bilen på verksted Pga av dette flere ganger forresten. Dette skulle vært fiksa på garantien, men det har aldri skjedd for det virker som dem ikke får det til. Det som blir sagt på verkstedet er at dem bare driver og fyller på gass, og dem har skiftet noen deler pga lekkasje. AC'en virker da kun et par dager etter jeg får igjenn bilen, og da slutter den og virke, hører at kompressoren ikke går. Har egentlig ikke rotet noe borti dette her siden det er en garantisak, men begynner nå og bli ganske frustrert siden dem ikke får til dette her. Nå får jeg vel ikke bilen på verksted igjenn før i slutten av August for dem skulle visst ha ferie, så tenkte da derfor bare og spørre her på forumet, hehe. Du sier at det kan være for mye gass på AC? Tidligere har de fyllt på gass, så er muligens ikke det som er feilen. Og vil forresten kompressor slutte og gå, hvis det er tomt for gass? Begge rør som er til AC fremme i motorrommet har og lik temperatur(ingen er kjølige). Det er bare de par første dagene ene er kaldt og det andre varmt.
  11. Heisann. Har nå brukt denne siden http://www.audiworld.com/tech/int6.shtml til og finne hva som feiler A/C'en, og har fått denne feilkoden: 22.1 - A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open, *22.1 (see below) Og når jeg ser nedom, står det 22.1 - Compressor remains off until switch closes. Så det jeg lurer på er egentlig hvor denne og hvilken bryter dette er snakk om? Takker :)
  12. Sikkert rattakselkrysset med deg og, hehe. Funker fortsatt bra min etter jeg spraya med WD40, :m'm:
  13. Ikke noe mer røyk enn vanlig. Men, begynte plutselig og virke normalt igjenn..hehe. Og den rusinga når jeg starten ved varm motor er også borte. Få se hvor lenge det varer..hehe. Og god Jul forresten :D
  14. Mener på jeg har gått over alle slanger, skal ta en sjekk til
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår