Gå til innhold

Ståle_Andre

Bruker
  • Innholdsteller

    150
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Ståle_Andre vant dagen sist April 7 2015

Ståle_Andre hadde mest likt innhold!

Om Ståle_Andre

  • Bursdag 01/23/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, Film, Musikk, Hifi Bil, Trening Og Venner The Lord of the Ring, The Wheel of Time The Fast and the Furious, Last Ride, Twilight - Norge, Tre nøtter til Askepott - TÅ™i oÅ™Ã*Å¡ky pro Popelku, Fast & Furious, The Lord of the Rings Trilogy (Offici
  • Modell (eks S4)
    TT
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    bilmekaniker og bilelektro.
  • Motor (eks 1.6)
    1,8T
  • Fylke
    Møre og Romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Kristiansund, Norway

Ståle_Andre's Achievements

  1. Startet bilen idag og da fikk jeg den heller ikke i gir. Men prøvde å tråkke klutzh pedalen inn og ut flere ganger mens jeg prøvde å få den i første giret, pluttselig så smatt den i gir og begynte å fungere som normalt... Noen som har noen fornuftig forklaring? Ikke tegn til noe lekkasje rundt slave sylindern... Klutzhen tar riktig nok langt ut men de har den gjort heletiden mens jeg har hatt den... ????
  2. Da har jeg fått gjort litt med a4en igjen. Har fått byttet alle motro og girfestene på den :D Har også byttet foringene på stabstaget foran. Ny framskjerm og ny indre skjerm. og fikk taki en brukt orginal halogen lykt på et bilopphugeri jeg var på.... lykta bygde jeg om til xenon ved å flytte xenon lisa fra den knuste lykta over til den nye... eneste forskjelen på de to lyktene er holderen på linsa og at xenon tenneren under lykta.. ser greit ut :D og ferdig med front fanger og alt så nå skal det bare vere å tut å kjør:P Men selfølgelig kunne det jo ikke vere så enkelt for når jeg startet bilen og skulle sette den i gir så klarte jeg ikke å få den i gir... og lurer da på om noen har gode tips til ka jeg kan sjekke eventuelt ka det kan vere? det som har vert gjort i området rundt girkassa er å bytte festene og tatt en grundig motorvask av hele motor rommet og under rundt girkassen... håper noen har noen gode tips som kan hjelpe meg å finne ut av dette :D
  3. Har ikke sett så mye på det enda men kunne tenkt meg et bud på over 100000kr...
  4. Noen som vet om det går greit å få montert disse felgene på A4en? Dimmensjonen på felgene er foran 19" 8'5" et 35 bak 19" 9'5" et35 boltsirkel 5x100.. vet jeg må ha adaptere fra 5x112 - 5x100 minste jeg finner er 20mm, og lurer da på om det er mulig?
  5. TT'n vurderes solgt, så vist noen er interiserte så er det bare å komme med et bud :D
  6. Den 21 juni var jeg på Cars & Coffee i Tr.heim med TT'n.. Det var helt sykt mye rå biler der :D[/url På tur hjem måtte jeg bare stoppe å ta et par bilder av TT'n i solnedgangen
  7. Lurerer litt på ka som bli best å gjøre med denne rusten på panseret? om det bli bra å behandle den, for så å lakke panseret. Eller om det bare vil vere bortkastet penger... Noen som har noen meninger (erfaringer)?
  8. Har nye styre ledd også, men de blir ikke byttet før rett før den skal inn på hjulstillings kontroll.. Må finne ut hvorfor den sliter på inner kant bak på begesider først. Demonterte også venstre fram skjerm, siden jeg har bestilt ny :D Begynner å bli en fin liten haug med deler som er byttet nå :P Og det kommer til å bli litt mere også før jeg er ferdig :P Har nå bestilt ny framskjerm v. side, indre skjerm v. side, alle motor og gir fester da den rykker å napper ved på drag og de så ikke helt gode ut heller, midtre gummi foringer på stabstaget foran (de var så billige at det bli dumt å ikke bytte) og ny lyktespyler motor siden den var knust :P Dette venter jeg på nå... Har begynt så smått med arbeidet med å tette spyler veske tanken, greit å spare litt penger også :P
  9. Da de øvre endelig var byttet så var det de nedres tur :D Høyre side: Bakre bære arm Fremre bære arm og stabbstag.. Venstre side: Bakre Bære arm På venstre siden så måtte jeg også bytte mansjetten på drivleddet. Den hadde fått seg noen kutt skader etter uhellet, så leddet ble demontert, rengjort, satt inn med nytt fett og ny mansjett.. Fremre bære arm, stabbstag og drivledd montert..
  10. Da har jeg begynt å skru litt på A4'en, eller siste 2 ukene har jeg holdt på :P Begynner med et bilde av de nye skivene :P Forstillingen var det veldig mye slakke i så jeg skjønner nå hvorfor selger hadde fått tak i komplett forstilling... Startet med å bytte de øvre bærearmene, og ja den bolten som holder de fast satt noe helt grusomt, men med litt varme og solide hammer slag så løsnet de til slutt... brukte en dag bare på å få de løs :P og nye armer montert.. høyre side. venstre side Men på venstre side så var det litt forskjell på den fremre armen har dette noe betydning egentlig? på høyre side så var den like dan som den nye..
  11. Tidligere denne uka fik jeg byttet nye skiver og klosser foran, så nå er de i orden vertfall :D Glemte å ta bilder sellfølgelig :( og i går fikk jeg tatt en sikkelig vask av motoren og bilen utvendig det trengtes kan man si :D Har også fått fjernet sotinga på baklyktene, til det brukte jeg høytrykk spyleren... tidligere eier hadde også prøvd å få det av uten hell, så de så jævlige ut. Ser bedre ut nå. Lurer på å få tak i rød folie å ha på det eventuelt sote de på nytt med folie :D
  12. I begynnelsen av mai dro jeg oppover til min bror i Stjørdalen litt nordom Trondheim for å hente A4'en... Siden jeg hadde fått tak på en komplett brukt frontfanger i tilnærmet samme farge med lyktespylere og grøftlys. Så tenkte jeg å montere den før jeg kjørte hjem så det ikke så så ille ut... Og siden jeg har en liten Audi TT så måtte jeg ha fangeren på taket, det så helt latterlig ut og har aldri følt meg så beglodd før :P og det sier jo litt i og med at TT'n er en bil som blir lagt merke til :P Hadde også fått taki en ny lykt som selgeren sa var ei orginal halogen valeo lykt, men viste seg å vere ei depo lykt :( fikk riktig nok montert xenon linsa, men høyde justerings motoren og parklys pæreholdern passet ikke så den ble ligende løst så vidt på plass... Hadde jo fått taki nytt ratt til TT'n så det gamle rattet til TT'n ble også med oppover :D Han som solgte meg rattet til TT'n hadde også et beige lokk til armlenet som jeg også ble med.. Her er et litt stilig bilde jeg tok av A4'en og TT'n før jeg monterte det jeg hadde med oppover.. Og her har vi montert støtfangeren og lykta... Ser ikke fult så ille ut nå :D Gamle rattet til A4'en veldig slitt og modent før utskifting... og her har vi rattet fra TT'n montert :D Armlenet montert. Og monterte inn orginal spilleren syntes denne var mye penere en den uorginale, funket bedre gjorde den også :D Fikk også tak i sort deksel over aske begeret på bil opphuggeriet. Så da var A4'en klar til å bli kjørt hjem :D Turen hjemmover gikk bra den bortsett fra at det halveis på turen begynte å skrike å skrape fra bremsene foran, så der hva det stål mot stål gitt.. Gikk bra å kjøre bilen helt hjem så nå må jeg få tak i nye skiver og klosser.. her er begge bilene hjemme :D
  13. TT'n nyvasket og klar for Trondheim's tur for å hente hjem A4,en :D Var litt av et syn på tur oppover med støtfangern til a4'en på taket.. :P Et par bilder før hjem kjøring... Og her var begge to hjemme :D og tråden er nå up to date :D
  14. I april skulle jeg egentlig kjøpe nytt/ brukt ratt til A4'en som jeg kjøpte i mars... Men siden jeg fikk tilbud om å kjøpe et helt nytt RS4 ratt med airbag av en her på forumet, så måtte jeg bare ha det til TT'n... Fant nemelig ut det at orginal rattet i TT'n og det 3 eikete rattet i a4'en er helt likt, så a4'n fikk rattet som sto i TT'n :D RS4 rattet: Orginal rattet i TT'n: RS4 rattet montert i TT'n :D Tenkte egentlig å bruke airbagen fra TT rattet, men den hadde desverre en litt annen fasong... Har funnet ut i ettertid at TT'n også ble levert med en airbag som passer i RS4 rattet, så er på jakt etter en slik.. så vis noen har delenr. eller vet av en så må de skrike ut :D
  15. I Februar/ Mars fant jeg ut etter å ha kjørt en diagnose på motor temperaturen at motor tempen ikke ble varmere enn 68grader.. så da ble det bytte av termostat for å få opp temperaturen igjen klarte jo selfølgelig å knekke plastik røret på peile pinnen t olja, så den ble også byttet :P litt trangt sjøh.... Men problemene var ikke over enda.. Nå ble motoren for varm, riktig nok ikke så varm at den kokte men varm nok til at viftene slå inn kun på high speed... Så etter litt lesing på div forum og feilsøking fant jeg ut at motstanden på low speed på begge viftene var gåen holdt på å fikk sjokk når jeg dro på bilsentrum (møller) å spurte om pris på de to viftene, de skulle ha vanvittige 9000kr for begge 2.... Heldigvis har bildeler.no også disse 2 viftene, de skal riktig nok ha bare 1700kr for begge viftene... helt sinnsyke priser møller forlanger for disse viftene.... Disse viftene det er snakk om Nå startet vertfall viftene slik de skulle men problemet var ikke helt borte lell, for det viste seg det at termostaten åpnet ikke før mye senere en den skal... så fikk ny på reklamasjon og byttet denne og da ble det endelig bra
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår