Gå til innhold

Ferrari Enzo vs. Audi Sport quattro *OBS bildetung tråd*

Ranger emnet


joarek

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vedder 1000kr på at den Enzon flisa den Audin. Enzon er en perfekt balansert bil av nyeste teknologi. Audin er det værste av det værste det og, men for 20år sia.

 

 

Jeg vedder imot på 0-100 duellen..

 

 

Ferrari:And then it´s on. The sequential gearbox hits a new gear every 150 milliseconds, with the mercilessness of a shooting of enemy Mafia clans. After ten tries,
the best results came out at 3.94 sec to 100 and 10.64 to 200
. Although he couldn´t quite match the factory result, Sonnleitner is pleased: "Considering the weather and the low mileage, it´s fine," he says and turns around to cheer-up his opponent through the open window: "Alfons, you´ll never beat that." Hohenester remains unimpressed. With smile he leaves for the warm-up.

 

A spectactle you couldn´t overhear - the quattro - caveman silences everyone and everything with its thounderous growl. At the start, the Audi bucks like a wild stallion. The four tires produce blue smoke for a small moment, only to grip into the concrete instantaniously. When the results came in, everybody remained breathless:
incredible 3.77 sec to 100 - the fastest time we ever measured - also sensational 12.6 sec to 200.

 

;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUBBA HUHHBBAAHHHH se på telleverket på audien da! -har ikke runda hundre engang!! tror millionen blir snau hvis du vil kjøpe den bilen...

 

 

drømmegarasjen:

Sportquattro

Sportquattro S1

Audi V8 DTM

Audi IMSA

Audi RS2/RS4/RS6

Golf 1 med audi 5er

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier det igjen :)

 

hm............ nå er det vel slik å forstå at disse to bilene er bygget for 2 forskjellige "baner" ? Ensoen er racerbil og SportQ er rallybil?

 

Skal man teste fair her så får jaggu meg ensoen bli med ut på skogen en tur også dukenukem

 

Når jeg ser Ferrari Enso så tenker jeg stil og brutale kreftersom kun kan brukes på ca 8% av veiene vi har i norge og kun i sommerhalvdelen (hvis det er sol å tørr vei).....Skuer jeg en Audi Sport Quattro så tenker jeg funksjonalitet, fremdrift sidelengs og baklengs HELE fordømte året og på alle slags veier i norge..... og krefter nok til å skremme satan sjøl... SportQ oser av muskler, testosteron og adrenalin.... Enso oser av.... tja... voks og pusseklut (med tanke på at den lagres i garasjen største delen av året)

 

Gi meg Audi... for jeg vil bruke mange hundre tusen kr på noe jeg faktisk kan bruke...

 

Jeg er ikke Audifil Men elsker biler som har litt mere å gi enn kun image og en søndagstur i ny og ne....

 

Klart Ferrari Enso er en kongebil.... men ser ikke for meg en typisk nordmann i en slik en akkurat..... men sett han inn i en SportQ eller en E30 M3.... da får du se match made in heaven :P

 

Se på Petter Stordalen f.eks... kjøpt seg lekker Mercedes SLR Mclaren til 4.9 mill nå.... bare forsikring av den bilen på årsbasis er det samme som årslønna til en gjennomsnittlig nordmann.. og hvor ofte kommer den bilen til å kjenne asfalten rulle under seg??

 

For all del.... kan vel virke litt retro her men gamle biler med litt bustete rallypreg gir meg gåsehud... jeg ville heller ha snudd meg etter en Ford Escort MK2 BDA som brøler nedover gata enn en Ferrari uansett type...

 

Enso= en sofistikert karriere kvinne.. nøktern men målbestemt som gir deg kos noen få ganger i året på noen få utvalgte steder.

SportQ= rampete tenåringsjente på speed, som gjør alt for deg når som helst og hvor som helst...... HVIS du tørr sombrero

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velge mellom en Audi og en Pherrari? Hallo, selv om jeg er blitt voksen (påstår de) så kan du være balle sikker på at den Audien får se seg om etter et annet hjem.

Enzoen er utrolig velbygget og de har endelig luket unna et par av de tingene som har plaget biler som F40 og F50. Dette med oljelekkasje (gjett hvorfor Ferrarier brenner), elfeil og mer smidighet og tilpassningsdyktighet.

 

De som har kjørt den sier den er noe av det mest selvsikre de har kjørt fra Scuderia ever. Jeg tror dem så gjerne. Jeg tilgir at bilen ser litt voldsom ut.

Riktignok rettferdiggjør ikke bilder bilen, men den ser rar ut - fair enough.

 

Men se på den Audifaen da. Den ser jo ut som om den er laget av ull og noen har slengt den i 60 grader med sentrifugering. Den ser ut som Danny Devito. Den ser ut som en kortvokst penis. Den ser ut som noe er feil!

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg GIDDER ikke kverulere i hue og ræv på dette med hvilken bil jeg

ville tatt, for når man handler bil i denne klassen er det en såpass

subjektiv sak at det får heller være.

 

Men jeg vil derimot bare skyte inn en liten ting, ER virkelig Sport

quattroen bygget med ny teknologi anno 2004 ? Jeg tror ikke det,

for det var nemlig noen tyskere og noe fra Lichtenstein som har

fiklet gromt og brutalt på turbofemmere for 20 år siden, som nok

har stått for tilsvarende løsninger som man finner på den HS Sq'en

der...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår