Gå til innhold

Motor går ujevnt og kommer ikke opp i turtall

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal hente en bil som står i Oslo, hvis jeg får den hjem.

Greia er at motoren ikke kommer opp i no særlig turtall. Hva kan problemet her være? Er det noe som kan lappes sammen så den holder den korte turen hjem? Han sier også at motoren går ujevnt, og mener kanskje at den får for mye bensin eller at det er noe feil med tenningen. Går det an å kjøre hjem med det, om vi får den til å komme opp i turtall?

 

Hadde vært fint om den kunne kjøres hjem, ettersom ingen jeg vet om har bil som kan trekke en svær bilhenger med bil. Tror jeg...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bump

 

Ingen som vet noe?

Den går ikke for egen motor nå iallfall pga. bensinmangel, men den skal taues hjem i dag.

Selv om motoren skal byttes til fordel for en GTI 16V så hadde det vært fint å fått den andre til å gå ordentlig først / i mellomtiden.

 

Det jeg TROR det kan være noe feil med...

- Tennpluggene

- Fordeleren

- Forgasseren

- Suger falsk luft

 

Eller?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en GTI 8v som var slik du forteller, bilen gikk helt sinnsykt dårlig, og virka som det ble mer og mer motstand. hadde den på 2 verksteder, og de fant heller ikke ut hva det var. Det ene var Vw verksted..

Prøvde å bytte bl.a topp fra en annen 8v jeg hadde, men bilen oppførte seg likt. Motoren var visstnok ikke utslitt ell. Jeg kjøpte 16v da.. notin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... ikke bra!

Henta bilen i stad, måtte taue den selvsagt. Prøve å starte, det virker kanskje som den tenner litt, men ikke nok. Holder en knapp på tennpluggene, for da jeg slapp opp tenninga igjen så tente den skikkelig (Men stoppa selvsagt). Dårlig spenning gjennom pluggene sikkert.

 

Men så drar den visstnok dårlig da, så da er det jo enda et problem der. Men det får jeg ta etter at den starter.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, fikk start på den nå!

Den går veldig ujevnt virker det som, og det skjer lite når jeg trår inn gasspedalen helt. Litt mer brumming, men ikke no særlig.

Den bråker også veldig mye, og det stinker en blanding av eksos og bensin, eller noe sånt. Pluss at den slipper ut veldig mye eksos virker det som.

 

Noen tanker?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår