Gå til innhold

Prøvetid på lappen

Ranger emnet


tmx

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som vet hvordan reglene er hvis man har mistet lappen under prøvetiden? Vil prøvetiden fortsatt gjelde fra dagen man tok den første gang, eller vil den bli

annulert?

 

takker for svar

 

jeg mista lappen etter å ha hatt 150 i 100 sona, detta skjedde sef i prøvetia, men så klarte jeg heldihvis å ro ned dommen fra 7 mnd til 3 mnd uten lappen.

 

da slapp jeg ny oppkjøring og fikk lappen i posten 3 mnd etter "kjøringa"

 

og på lappen så står det den samma datoen som jeg hadde oppkjøring, så det vil vel si at jeg er ferdig med prøvetia nå

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mista lappen etter å ha hatt 150 i 100 sona, detta skjedde sef i prøvetia, men så klarte jeg heldihvis å ro ned dommen fra 7 mnd til 3 mnd uten lappen.

 

da slapp jeg ny oppkjøring og fikk lappen i posten 3 mnd etter "kjøringa"

 

og på lappen så står det den samma datoen som jeg hadde oppkjøring, så det vil vel si at jeg er ferdig med prøvetia nå

 

Noe sier meg at du var jævli heldig. Når man mister lappen i prøvetiden (uansett hvor lenge) så må man egentlig kjøre opp igjen på nytt (og få ny prøvetid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 88km/t i 50sone, endte med inndragelse av lappen også måtte jeg ta teori og oppkjøring på nytt fordi jeg var i prøve perioden. Til sommern har jeg 1år igjen på den nye prøveperioden jeg fikk.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 88km/t i 50sone, endte med inndragelse av lappen også måtte jeg ta teori og oppkjøring på nytt fordi jeg var i prøve perioden. Til sommern har jeg 1år igjen på den nye prøveperioden jeg fikk.

 

Det er 60-sone der du blei bøsta Precious! :D

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet også lappen i prøvetiden, var ikke "tilstrekkelig aktpågivende og varsom", 3000kr bot, 3mnd uten lappen og sannelig så måtte jeg ta ny teoriprøve og oppkjøring... Men på oppkjøringen så slapp jeg "sikkerhets/teknisk sjekk" eller hva det heter når de spør deg om et spørsmål før du begynner på kjøringa, slik som "hvordan fungerer to kretsbremsesystemet" ol. Han sa at jeg ikke trengte det siden jeg har hatt lappen før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår