Laaars Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Hei! Dette har sikkert vært oppe mange ganger før, men fant ikke noe når jeg søkte. Hva får man godkjent Golf 1 med? Sitter vel en 1.5 oppi originalt, men sikler litt på en 16V GTI, men dette er kanskje umulig å få godkjent? Regner med at man får godkjent GTI 8V, om man bytter bremser etc. men, mer kos med en 16V med Doble webere ++ Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texx Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Man skal få godkjent 16v i mk1... er værtfal flere som har klart det :) Siter Golf IV GTI X - Golf 1 G60Turbo X - Golf 2 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 bremsene fra gl...holder ivertfall til 150-160 hesters området..... Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 bremsene fra gl...holder ivertfall til 150-160 hesters området..... Tviler sterkt på at Biltylsynet (eller TÜV i Tyskland) blir altfor imponert når du kommer med tromler bak uten lasteventil.....;) I henhold til de godkjenningspapirene som Møller ga ut før (ombygging til 16V) skulle bremsene tilsvare de som Golf 2 16V hadde. Det vil i praksis si at du ikke behøver å gjøre noe foran (annet enn å bytte til ventilerte skiver med tilhørende bremsebelegg fra GTI) og bygge om til skiver bak. Om du ikke har en GTI fra før av må du bytte bremsekraftforsterker (du trenger den store 9") og lasteventilen til bakakselen. Dermed har du fått deg bremser som tilsvarer Golf 2 GTI 16V modellår <90. Jeg anbefaler sterkt å bytte til hovedbremsesylinder fra Rocco 2 16V (selv om det går å kjøre med den originale). Om du skal gå for G60-ombygging (eller effekter deromkring) kreves nå minimum 256mm-skiver foran i Tyskland (selv om man for få år siden faktisk fikk godkjent G60 med 239mm-skiver foran). Om du går med planer om å godkjenne bør du innlede en dialog med biltilsynet. Er mye enklere å få gjennom ombygginger om du har holdt dem løpende orientert om hva du driver med enn å bare komme med det ferdig. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Blir nok en bremseoppgradering ja. Er glad i store bremser ;) Minimum Golf 2-tilsvarende bremser, men noe større er jo også kos. Satser vel på en 16V, G60 blir for "stort" for meg nå med en gang... 16V er jo gøy, med doble Webere osv... Får ta en prat med biltilsynet når det er klart for motor og sånn. Skal hente bilen til helga kanskje :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Tviler sterkt på at Biltylsynet (eller TÜV i Tyskland) blir altfor imponert når du kommer med tromler bak uten lasteventil.....;) I henhold til de godkjenningspapirene som Møller ga ut før (ombygging til 16V) skulle bremsene tilsvare de som Golf 2 16V hadde. Det vil i praksis si at du ikke behøver å gjøre noe foran (annet enn å bytte til ventilerte skiver med tilhørende bremsebelegg fra GTI) og bygge om til skiver bak. Om du ikke har en GTI fra før av må du bytte bremsekraftforsterker (du trenger den store 9") og lasteventilen til bakakselen. Dermed har du fått deg bremser som tilsvarer Golf 2 GTI 16V modellår <90. Jeg anbefaler sterkt å bytte til hovedbremsesylinder fra Rocco 2 16V (selv om det går å kjøre med den originale). Om du skal gå for G60-ombygging (eller effekter deromkring) kreves nå minimum 256mm-skiver foran i Tyskland (selv om man for få år siden faktisk fikk godkjent G60 med 239mm-skiver foran). Om du går med planer om å godkjenne bør du innlede en dialog med biltilsynet. Er mye enklere å få gjennom ombygginger om du har holdt dem løpende orientert om hva du driver med enn å bare komme med det ferdig. Forskjellen på 16v og 8v hovedbremsecyl ? Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Forskjellen på 16v og 8v hovedbremsecyl ? Større diameter på Rocco 16V enn på vanlig Einser-GTI. Dermed får du mer trykk under bremsing og en pedal som er lettere å dosere. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 hva med 2l 8v med 2 dobble 40mm dellorto da? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.