Gå til innhold

Lang vandring på bremsepedal... hvorfor?

Ranger emnet


kloppen

Anbefalte innlegg

I dag skulle jeg vedlikeholde bremsene. Tok dermed å skrudde av bremsekaliperne og pumpet litt med pedalen slik at stempelet kom litt ut. Tok så å smurte disse med litt kobberfett og trykket det inn igjen med en tang. Monterte så alt sammen igjen

 

Men oppdaget nå at jeg har fått mye lengre vandring på bremsepedalen, må nesten trykke den helt inn før noe tar... Ved pumping blir den hard, så det er ingen luft i systemet.

 

Hva kan være årsaken til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få en venn til å hjelpe deg, så lufter du bremsene... pump opp trykk og åpne kjapt for bremsevæske ved hvert hjul..

Evt. sjekk at du har NOK bremsevæske

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men oppdaget nå at jeg har fått mye lengre vandring på bremsepedalen, må nesten trykke den helt inn før noe tar... Ved pumping blir den hard, så det er ingen luft i systemet.

 

sier du..

måtte nesten le litt =)

 

du har nok luft i systemet, så er bare å lufte. =) get going =)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har beveget stemplene, både i kaliperne og i hvovedsylinderen, utenfor sine normale arbeidsområder, kan de ha kommet borti skitne/rustne områder og luft kan ha lekket inn. Hvis du har vært uheldig. Det er derfor det anbefales at man legger en kloss under bremsepedalen ved lufting, slik at hjelperen ikke kan tråkke pedalen i dørken (= ikke bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som alle sier.. er nok luft ja;) jeg har en sånn slange hvor jeg har en ventil på den ene enden som skrues på et dekk (helst reservedekket og ikke over 1.5bar) og andre enden skrues på bremsebeholderen, på lokket;)

da trenger man ikke en "hjelpende" hånd;) er enkel å grei sak som man kan gjøre alene thumpsup

man går bare rundt å løsner nipplene slik at når all luft er ute fra systemet skrur man inn nipplene ijenn:) (MEN HUSK SJEKK BEHOLDEREN HVER GANG NÅR DU ER FERDIG MED å lufte ET DEKK) samt husk å lufte i rett rekkefølge;)

 

 

denne lufteslangen kostet 100 spenn for en tid tilbake (tror d var på bilrekvisita) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår