Gå til innhold

Bilder av min 1999 ITR!


genuine

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...
  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig fin og informativ side Pompiuses! Kjempe!

 

Prøve kjørte en ITR i sommer, en Pettersen-Autoimport solgte. Morsom bil! Lyden er halve opplevelsen. Gikk som tusan og!

 

Prøvekjørte en Seat Leon 1.8T 180Hk like etter og det var direkte kjedelig. Kompisen endte opp med en 328 Cab i stedet og den går jo greit kan man si.

 

For prisen av en ITR hadde jeg nok heller valgt Escort Cosworth. Kjørte en med stabstag som var lettere modda til 280hk. Go-kart tendensene var slående. Jo fortere det gikk jo "bedre" satt den på veien føltes det. Fordelen med ITR & fwd er nok forutsigbarheten. Hadde jeg hatt nok penger hadde jeg nok hatt 1 ITR for sjarmens & lydens skyld!

:)

X 84`Honda Accord Ex 1.6

X 01`Saab 9-5 2.0t (tjenestekjøretøy)

X 91`Peugeot 605 SV 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Banzai84

Veldig fin og informativ side Pompiuses! Kjempe!

 

For prisen av en ITR hadde jeg nok heller valgt Escort Cosworth.

 

Jo takk!

 

Kunne gjerne tenkt meg en Escort Cosworth selv, men de er jo i utgangspunktet en del dyrere en ITR. Som igjen betyr at man må ty til eldre modeller med lengre km for samme prisen som en ITR.

 

Det fine med ITR er at den er svinebilig tatt ytelsene i betraktning. Hvilken annen ny original bil gir deg 0-100 på nesten 6,5 sek og kommer ferdig satt opp for bane for 350k. Så vidt meg bekjent ingen ;). Genial økonomi racer thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

 

 

Det fine med ITR er at den er svinebilig tatt ytelsene i betraktning. Hvilken annen ny original bil gir deg 0-100 på nesten 6,5 sek og kommer ferdig satt opp for bane for 350k. Så vidt meg bekjent ingen ;). Genial økonomi racer thumpsup

 

 

Nøyaktig det samme sa jeg da jeg kjøpte min. Hadde 3 kriterier: 0-100 på under 7 sek, og den skulle være pen, og koste under 250 000,-

 

MÅTTE bli integra det!!

 

Satt på ractive filter i forgårs, fy faen så mye råere lyden ble. Buldrer undre panseret som en feit amerikansk V-motor, når vtec'n slår inn tar det helt av! Må kjøre med åpne vinduer i tunnelene og nyte lyden.....

 

Med frakt ble det ca 1500,- fra Powerzone. Absolutt verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Så ut som en meget pen bil det der - gratulerer med artig bilvalg, finnes mye gromt å velge i, men om du vil ha en relativt billig og driftsikker racerbil som også er grei å kjøre på veien, så er dette ganske ultimat :) Jeg eier nå på min 3. Integra type R, så det er vel ikke vanskelig å skjønne at jeg syns dette er ganske artige biler, hehe!

 

Gled deg til den første banekjøringa - bare ikke gass alltfor hardt på veien før du kjenner bilen godt, fort gjort att bilen blir litt "lett i hekken" - og ting kan skje fort... finnes mange folk som har fått noen "ikke-fullt så trivelige" a-ha-opplevelser bak rattet.

 

Personlig ville jeg ikke tenkt på for mange omfattende oppgraderinger før du kjenner bilen i "orginal" stand, den er ganske kapabel "stock" - og det er dumt å gjøre noe som ødelegger balansen eller driftsikkerheten.

 

"To change is easy. To improve is hard." - F.Porsche ;)

 

Lykke til - du kommer til å ha det sinnsykt morsomt med denne bilen :D

EspenOO

 

1998 Integra Type R

x 1998 Integra Type R

x 1999 Integra Type R

 

"...a high rpm-lifestyle!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en meget pen bil det der - gratulerer med artig bilvalg, finnes mye gromt å velge i, men om du vil ha en relativt billig og driftsikker racerbil som også er grei å kjøre på veien, så er dette ganske ultimat :) Jeg eier nå på min 3. Integra type R, så det er vel ikke vanskelig å skjønne at jeg syns dette er ganske artige biler, hehe!

 

Gled deg til den første banekjøringa - bare ikke gass alltfor hardt på veien før du kjenner bilen godt, fort gjort att bilen blir litt "lett i hekken" - og ting kan skje fort... finnes mange folk som har fått noen "ikke-fullt så trivelige" a-ha-opplevelser bak rattet.

 

Personlig ville jeg ikke tenkt på for mange omfattende oppgraderinger før du kjenner bilen i "orginal" stand, den er ganske kapabel "stock" - og det er dumt å gjøre noe som ødelegger balansen eller driftsikkerheten.

 

"To change is easy. To improve is hard." - F.Porsche ;)

 

Lykke til - du kommer til å ha det sinnsykt morsomt med denne bilen :D

 

takker for info... må nok bli kjent med bilen ja føre jeg prøver meg på noe særlig... men når jeg føler meg trygg så blir det nok noen mods...

 

selv er jeg vant til rwd, blir da mye nytt å lære angående kjørestil med fwd osv. morro at det er flere integra eiere på forumet her, så kan vi dele erfaringer osv etterhvert ;)

 

sånn ellers så er det bare å følge tråden min så ser dere hva som skjer etterhvert... utseende messig kommer det ikke til å skje noe, blir generelt performance tror jeg... men tar ting som de kommer... stiller ihvertfall på gatebil til sommern på banekjøring osv

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut det, finnes en del eiere her inne etterhvert ser jeg - viktig å utveksle erfaringer osv. Alle tjener på det.

 

Personlig er jeg veldig lite her inne på bilforumet, men finnes etterhvert endel eiere og kompetanse på club-honda-forumet, itillegg til det jeg mener bør være "hoved bok-merke" til enhver Integra R-eier - bibelen omtrent, hehe, http://www.honda-tech.com/zeroforum?id=8

Der finner du vannvittig mye informasjon om alle mulige oppgraderinger og kjøretips, videoer, bilder - søker du i forumet der under archives finnes det meste du kan tenke deg og enda mere, hehe, kun om ITR. -mest amerikanske eiere der, men det er folk og biler fra hele verden innom.

 

Om du vil skru litt selv og sette deg inn i hvordan bilen er oppbygd litt grundigere vill jeg også gått til anskaffelse av en slik:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Integra-Service-Manual-Helms-Published-by-Honda-RARE-NR_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ34223QQitemZ8004919243QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

 

Veldig kjekt å ha :)

EspenOO

 

1998 Integra Type R

x 1998 Integra Type R

x 1999 Integra Type R

 

"...a high rpm-lifestyle!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår