ipo Skrevet Februar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2005 har kjøpt meg bil i dag av en venn, sierra 2l forgasser motor. men det jeg lurer på er. jeg har ikke lappen enda, får om en liten stund, men så ønsker jeg ikke å betale unøvendigt, forsikrings osv, snakka med han vennen min, og han sa at den dagen jeg fikk lappen så skulle jeg ringe og forsikre og omregistrere, så no lurer jeg på om det er så lett? takker for alle svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2005 Levere inn skilter, vente på lappen og så betale forsikring omreg og eventuelt årsavgift! Men du kan jo gjøre dette en uke i forveien så er du sikker på at du har skilter på dagen! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Februar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2005 Ja det er det. Du betaler han kun for bilen. Får bilen hjem til deg, tar av skiltene og leverer dei inn til Biltilsynet. OBS!! Sei til dei at dei skal oppbevare skiltene for deg i ett halvt år. Ellers blir dei destruert. Då betaler du heller ikkje forsikring. Så ett par dager før du får lappen, så tegner du forsikring på bilen, i ditt eller mor/far sitt navn. Då sender dei melding til biltilsynet om at forsikring er iorden. Då kan du gå til dei, og få bilen registrert på deg. Anbefaler å ta det ett par dager før oppkjøring. Av 2 grunner. Når du har bestått, så er du sikkert så glad at du ikke orker å springe fra kontor til kontor, men vil kun ut å kjøre. Og for det andre, så kan biltilsynet ha sendt skiltene din til klipping, selv om du ber de om å oppbevare dei for deg. Skjedde med meg. Måtte vente ett par deger mens dei fekk laga nye skilt til meg. Kjekt at dei måtte betale for ein gangs skyld :) Dette var slik du kan gjøre det. Slik eg gjorde det. Gratulerer med din første bil. Alltid stas det. Ikke så altfor lenge sia eg fekk lappen. Snart ett år. Ett år sia eg fekk første bilen. Håper du er like heldig med oppkjøring som eg var :) Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet Februar 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2005 ja jg håper jeg er heldig, men jeg tror jeg gjør det på det enkle viset, er bare noen uker til jeg får lappen, så jeg lar bilen være registrert på han, så tegner jeg forsikring på vei hjem etter oppkjøring :D slik han mente jeg skulle gjøre, tar for lang tid med å levere skilter osv. for når jeg består oppkjøringen så leverer jeg den dere lappen på vognkortet. men dette har jeg og han blitt enige om da.. siden vi er venner osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Februar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Ja.. Skikkelig lurt å la bilen være regga på han viss du smeller med den :rolleyes: Da er det like greit å omregistrere den nå med en gang. Merker ikke noe forskjell i pris med noen uker til eller fra. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 ja, jeg har sendt inn omregg papirne, men det med forsikring lar jeg bare stå en stund. for når jeg får lappen så ringer jeg til banken. og bare sier ja til han som jeg snakka med, så er jeg forsikkra på flekken, mye bedre..... så slipper jeg også å bruke unød med peng mens bilen står i ro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg