Mark1 Skrevet Februar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2005 Er det noen som veit hvor mye e30 s14? m3 motoren går for? Samme gjelder for girkasse og bakakselen. Hvor lett er det å få tak på disse delene? og hvordan er sperra på m3en? Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Februar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2005 Er det noen som veit hvor mye e30 s14? m3 motoren går for?Samme gjelder for girkasse og bakakselen. Hvor lett er det å få tak på disse delene? og hvordan er sperra på m3en? veldig vanskelig å få tak i så du må nok til utlandet, men du kan være heldig Mener m3 sperren har 25% fant en på billisten.no : BMW M3 E30 KOMPLETT MOTOR 1990-modell, Kmstand 150.000. Nyoverhalt, masse nye deler, natrium fylte ventiler. ca kr 42.000,-, kvass kamm kr 7.000,-, mm. Prisant. kr 35.000,- Tlf. 90105210 (Vest-Agder) Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
strøm Skrevet Februar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Er det noen som veit hvor mye e30 s14? m3 motoren går for?Samme gjelder for girkasse og bakakselen. Hvor lett er det å få tak på disse delene? og hvordan er sperra på m3en? Prosjekt på gang? 25% sperra ja.. Siter 87 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Februar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 S14 motoren har sperre på rundt 7000 omdr. BMW leverer kun lamel diffrensial brems til E30M3. Denne sperrediffen har 25% sperrevirkning. Det heter ikke sperre, men diffrensial brems.... På nye M5(E60) så kan diff.bremsen justeres til og ha 100% sperrevirkning. Den har ikke lamell diff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Februar 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Prosjekt på gang? Trenger ny bil til sommeren, så da vurderes det billig bmw e30 316, men det må jo være litt sprut i den så da er jo m3 motoren ett bra valg. Er ikke snakk om å godkjenne noe, og den skal heller ikke trimmes. Ang. sperre så mener jeg selvfølgelig diffbrems, er vel mulig å shimse m3 diffen så den kommer opp mot 60% f.eks? hvordan er holdbarhetene på orginal 316 bakakselen? tåler den 200 hester? Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Februar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Trenger ny bil til sommeren, så da vurderes det billig bmw e30 316, men det må jo være litt sprut i den så da er jo m3 motoren ett bra valg.Er ikke snakk om å godkjenne noe, og den skal heller ikke trimmes. Ang. sperre så mener jeg selvfølgelig diffbrems, er vel mulig å shimse m3 diffen så den kommer opp mot 60% f.eks? hvordan er holdbarhetene på orginal 316 bakakselen? tåler den 200 hester? Må vel bytte en del for å sette en m3 motor i en 316. vis du ikke finner en gammel m3 motor som er 4 syl. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Februar 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Må vel bytte en del for å sette en m3 motor i en 316. vis du ikke finner en gammel m3 motor som er 4 syl. Er firesylinderen jeg er ute etter ja... Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.