Breisladdern Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 SOm topic sier, hvordan går jeg fram for å bytte denne uten å ta motor ut av bilen...? holder det å løsne motorfester litt og løfte den opp? eller er det ingen utvei utenom å ta ut motor? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 jeg er stygt redd for at du må heise ut motoren. husker ikke helt åssen ting er festet akuratt nå. men mener at motorfestet ligger såpass nærme en av skruene slik at motoren må ut.. men er jo like greit å heise den ut da ;) Lykke til :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 ikke når jeg ikke har "elefant" heis tilgjengelig.. Må jo demontere en del for å heist den ut også.. kjølesystem, trykkrør osv.. Ingen som har gjort dette? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Du må løfte motoren litt mener je Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Hvis det bare er snakk om en eller to skruer så er det vel bare t å få med seg en kamerat som løfter motoren litt med et spett elns. mens du løsner du skruene?:cool: Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 trenger ikke å løfte motoren så mye siden bunnpanne pakningen er delt opp i fler deler får å tillate enkler montering.. Jeg byttet på min og da så pakningen noe slik ut Jeg tok ikke av bunnpanna Når du satte delen sammen var det typen pusslespill fester :rolleyes: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Hvordan bytte bunnpannepakning? SOm topic sier, hvordan går jeg fram for å bytte denne uten å ta motor ut av bilen...? holder det å løsne motorfester litt og løfte den opp? eller er det ingen utvei utenom å ta ut motor? - løsne alle skruven til bunnpanna - løsne motoren og løft den litt opp - ta av den gamle pakningen - Sett på den nye - fest bunnpanna igjen - senk ned og fest motoren - Fyll på olje NB! min pakning var kjøpt på mekonomen Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Originally posted by VolvoMan - løsne alle skruven til bunnpanna - løsne motoren og løft den litt opp - ta av den gamle pakningen - Sett på den nye - fest bunnpanna igjen - senk ned og fest motoren - Fyll på olje NB! min pakning var kjøpt på mekonomen Stemmer pakningen er litt puslespill aktig.. Men man må vel nesten ta av bunnpanna for å sette sammen "pakningsdelene" skikkelig? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242-1981 Skrevet Februar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2005 Jeg måtte løfte opp motoren og senke traversen, da var det såvidt jeg fikk løs bunnpanna. Hadde hel pakning. motoren må ganske høyt opp pga oljepumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Februar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2005 Jeg måtte løfte opp motoren og senke traversen, da var det såvidt jeg fikk løs bunnpanna. Hadde hel pakning. motoren må ganske høyt opp pga oljepumpa. Fant en artikkel i Haynes om hvordan man gjør det.. Der står det ikke noe om at man må løsne motorfestene en gang. Er vist bare å ta vekk den ramma mot girkassa, løsne alle skruene og dra bunpanna ut.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2005 hmmm... vist du ikke løsner motoren får du ikke bunnpanna nok ned. oljepumpa er i veien.. Og om du tar bort det dekslet og løsner alle skruven så kalr du IKKE å dra den bakover, girkassen er der fremdeles.. du må nemmelig få bunnpanna så pass nde at den går under girkassen når du skal ta den av. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Februar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2005 hmmm... vist du ikke løsner motoren får du ikke bunnpanna nok ned. oljepumpa er i veien.. Og om du tar bort det dekslet og løsner alle skruven så kalr du IKKE å dra den bakover, girkassen er der fremdeles.. du må nemmelig få bunnpanna så pass nde at den går under girkassen når du skal ta den av. Var bilder av det haynes boka... De "vippa" den litt fram og tilbake og vrei den ut på siden.. Vanskelig å forklare, men det burde gå, de har jo faktisk gjort alt som står i de bøkene.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2005 jeg festet et tau/talje i motoren å løsnet motorfestene (på begge sidene så hele festet var "borte") så vridde jeg bare bunnpannen sidelengs til den slapp på pumpa;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.