Gå til innhold

Zoom sin GT

Ranger emnet


zoom

Anbefalte innlegg

  • Svar 196
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Julenissen kom tidlig i år :D Plasten på den ene selen har vært ødelagt i bilen min siden jeg kjøpte den, og plutselig fikk jeg denne etter at broren min hjalp en kompis med å flytte i dag. Denne kompisen hadde tilfeldigvis masse golfdeler liggendes :)

 

sele.jpg

 

Noen som vet hvordan du bytter den?

 

 

(whohoo, post nummer 1000 !) kiddie

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vel av med sete og demontere den gamle, og erstatte den med den nye..

setene vet jeg ikke om du har tatt ut før, men det er bare og dra ut en låseklips på fremsiden av setet. ( rett ved spaken for å justere setet frem og tilbake ).

Når låseklipsen er ute er det bare og dra i spaken og kjøre setet bakover..

 

NB! pass på de hvite plastshimsa som er mellom setets ramme og skinnene i bilen.. Disse må du passe på og få på plass igjen slik som de var ellers får du slark i setet ditt. :)

 

lyyykke tell

 

 

Edit:, når jeg tenker meg om ser det fankenmeg ut til at det er sælelåsen i midten bak du skal bytte ut ? :D isåfall kan du bare glemme det ovenfor..

Da er det bare og vippe opp baksetet, skru ut den gamle og sette inn den nye :D

 

hehe ;)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan jeg skal skifte selve selen, tenkte mer på hvordan jeg kommer meg til dit. Tok ut framsetene i gamlegolfen, men har aldri tatt ut baksetene, så har ikke peiling på hvordan de er festet. Så takk til Mandel for beskrivelse :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok.. :)

Da var det jeg som leste litt feil.. :)

 

Var nok heller jeg som ikke spesifiserte noe i det hele tatt når jeg stilte spørsmålet.. Men det var det jeg mente ;) Og som vi alle vet så kommer det spesielt godt frem over internet..

 

Vet ikke om jeg rekker å skifte det så fort, siden jeg har lovt å hjelpe til på en annen bil de par neste dagene, men skal prøve å få montert det samtidig som jeg bytter bakbremsene i helga..

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. :)

 

Men utifra bildet, så henger beltet i en mutter ellerno..? Da er vel jobben gjort på 2-3 minutter.. Å vippe fram seteputa bak tar 8 sekunder fra du har åpna døra, og der får man vel tilgang til mutteren man må løsne.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er ny sentrallåsenhet montert, og det er digg å ha sentrallås som funker igjen. Har også kjøpt ny girmansjett eller hva det nå heter, som jeg slenger på senere idag. Er svart og kjedelig, men den gamle var helt ødelagt så den måtte byttes.

 

Prøvde å bytte bremseklosser bak også, men hadde litt problemer med å få inn bremsesylinderet. Noen som har noen gode råd?

 

Ellers så drar jeg på ferie, og bytter derfor golfmekking med sol og middelhavet et par uker.

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår