Gå til innhold

Bilder av min Gamle Golf 2 GTi 16v!

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Sitter å ser igjennom bilder av min gamle Golf 2, min første bil.. Lastet opp bildene til et galleri jeg har, og legger dem ut her..

Denne bilen har jeg opplevd mye med.. Og den hadde jeg store planer for, dessverre gikk jo dem til helvette da jeg dessverre kræsja bilen.. :mad:

Men, man lærer.. Og bilen blei solgt unna i deler og jeg tapte vel ikke så mye penger på den heller..

 

Jeg kjøpte den i Lillehammer sommeren 02, reiste ned sammens med min mor.. Og kjørte den hjem til Narvik..

 

Bilder av bilen før jeg kjøpte den, tatt av selger:

 

DSC00016.jpg

DSC00017.jpg

DSC00018.jpg

DSC00019.jpg

DSC00020.jpg

DSC00021.jpg

DSC00027.jpg

DSC00028.jpg

DSC00032.jpg

Bilen var påkostet en del penger, men mye var slurvete gjort.. Den var omlakkert til Imperial Blue Perlemor, en aldeles nydelig farge, den hadde borrete og slissede G60 bremser, den hadde nyoverhalt motor som var klar for turbo (ifølge selger), elektrisk Recaro Interiør, G60 hjulbuebreddere og baklykter, senket med Jamex senkesett, 16" TSW Venom felger, osv.. Rattet fikk jeg selger til å bytte til et annet :)

 

Jeg hadde da bilen i 2mnd'er før jeg mistet sertifikatet med 128 i 80 sonen..

Da blei den parkert i garasje og mekkingen begynnte..

 

DSCF0022.jpg

DSCF0023.jpg

DSCF0024.jpg

Den fikk hvite blinkers rundtom, 90 fanger med tåkelys og GTi leppe, nytt senkesett, osv.. Fikk satt på sidelister ++

DSCF0044.jpg

Nye vinterfelger - Momo Racer

DSCF0039.jpg

Et mye omtalt bilde på bilforumet, med Augu bak rattet :)

jontegolf2.jpg

 

Etter vinteren fikk jeg tak i nye sommerhjul.. 7,5x16 + 9x16 Borbet T!

DSCF0001.jpg

DSCF0002.jpg

DSCF0004.jpg

DSCF0005.jpg

DSCF0006.jpg

Mere bilder av bilen..

DSCF0008.jpg

DSCF0009.jpg

DSCF0060.jpg

DSCF0061.jpg

DSCF0062.jpg

DSCF0063.jpg

DSCF0064.jpg

DSCF0065.jpg

DSCF0066.jpg

DSCF0067.jpg

Bilen fikk frontlykter med sortekryss i, en Pioneer bilspiller, Infinity 6x9, osv osv..

 

En vakker søndag, så måtte jeg jo selvsagt gi på for mye.. Og det gikk galt.. Bilen slapp på bakhjulene over en bakketopp med sving.. Jeg fikk sleng.. Retta opp.. Fikk kontra.. Og traff en fortauskant.. Da gikk ting fort og jeg endte opp i en fjellknaust ved inngangen av Narvik Sentrum..

DSCF0021.jpg

DSCF0039.jpg

Resultatet :mad:

DSCF0024.jpg

DSCF0025.jpg

DSCF0034.jpg

DSCF0038.jpg

Skader på rammen, panser, skjermer, felger, lykter, grill, fanger, forstilling, ALT nesten..

DSCF0041.jpgFolk ankom åstedet..

DSCF0030.jpgSelvsagt disse også.. Slapp billig unna.. Heldigvis.. Fikk 5000kr i bot, pga treg saksbehandling osv.. Utrolig heldig, da jeg hadde betinget fengselsdom på meg, og dette skjedde kort tid etter jeg hadde fått sertifikatet tilbake etter å ha gådd uten i 8mnd'er..

DSCF0015.jpg

DSCF0017.jpg

 

Jeg gikk med tanker om å bygge opp bilen igjen, men slo det fra meg og begynnte å selge den i deler..

 

DSCF0014.jpgMye skadede deler, samt 90-dører som skulle monteres sammens med

DSCF0025.jpgAudi Handtak..

DSCF0002_001.jpg

DSCF0013.jpg

DSCF0001.jpg

DSCF0009.jpg

Mye deler blei solgt utenom.. Interiøret, 90fanger bak, Simons Effektanlegg, Cd spiller, Høyttalere, Baklykter, osv osv..

Bilen blei solgt med felger, spacere, understell, motor og drivverk til en fyr fra Tromsø som skulle bygge opp en annen Golf..

Jeg husker ikke navnet hans, men skulle gjerne vist det, vil høre hvordan det gikk..

 

Jeg savner denne bilen min veldig mye, og jeg vet at jeg skal ha en morsom liten Golf en gang i fremtiden..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by olehenri

Pen stykk gti! :)

 

Hvor på lillehammer kjøpte du den? av hvem?

kan ikke huske å ha sett den noen gang..

 

Jørn Vanem heter han. Idiot.

Den gikk på Moelv før..

 

Originally posted by T0mmen

Bra du legger ut bilder og historie av bilen din, men synd dette gikk som det gikk. Har du noen deler igjen? Mvh Tommen

 

Ikke noe deler igjen nei.. Dessverre..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Saklig post? Jeg må da få lov å legge ut _EN_ post med 90000x mere info enn din latterlige post.. Kanskje folk vil se bilder av gamle golfen min?

 

Det var mange som fikk seg en god latter.. så jeg følte at det var verdt det ;)

 

Jeg f.eks så ikke poenget med å fortelle halve norge at du hadde en golf som du kræsja.. du har sikkert fortalt det i 13 andre tråder at du både kjøpte den og fiksa den og kræsja den..

 

Så da er det jo kjekt å dra opp en ny tråd..

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt mongen så ska legga seg opp i andre sine poster her på bilforumet da.. om folk poster inn noen innlegg flerre gonger i løpet av tidå sfw ? Ingen så blir tvingt t å lesa! *Amen*

 

Synd det me bilen din, kunne blitt bra den der t slutt jah.

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår