Gå til innhold

Prosjektet Pearl Dream! er i gang nå...

Ranger emnet


Raymond Andersen

Anbefalte innlegg

ole: Det er bare å si fra hvis du er i området eller du har tenkt deg til Hamar.kan bli med deg bort dit slik at du ser hvor det er og slikt og hvis du ikke "tør" å gå inn alene mæssom..:P hehe

 

Delux: Takker for det. må si jeg selv er ganske fornøyd med de felgene slik de ble. Da de skulle pusses opp så tenkte jeg det at jeg skulle IKKE ha noe som alle andre har og den stuselige "standard" alu grå fargen. Og kombinert med cromkanten ble det ganske tøft!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by acoupe

halla raymond !!

Fader du har fet bil ass, fineste 3`rn i landet etter min mening :)

 

Regner med at du tar turen innom Lillehammer når snøen smelter ??;)

 

Takker så mye for det Mister :) det varmer innv... hehe

 

Seff tar jeg turen til lilehammer vettu!! er vist mange jeg skal møte der nå skjønner jeg.

 

Men det hender faktisk at jeg tar turen dit når jeg skal på fylla å.er så lei av å drekke på hamar så da (hvis jeg får sjåfør og bil) tl å kjøre så reise jeg/vi på brenneriet.Liker meg der jeg.

 

Men må ta turen oppover uansett før jeg blir helt ferdig bare for å hilse på dere folket. Bra miljø oppi der el??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rayander

 

Takker så mye for det Mister :) det varmer innv... hehe

 

Seff tar jeg turen til lilehammer vettu!! er vist mange jeg skal møte der nå skjønner jeg.

 

Men det hender faktisk at jeg tar turen dit når jeg skal på fylla å.er så lei av å drekke på hamar så da (hvis jeg får sjåfør og bil) tl å kjøre så reise jeg/vi på brenneriet.Liker meg der jeg.

 

Men må ta turen oppover uansett før jeg blir helt ferdig bare for å hilse på dere folket. Bra miljø oppi der el??

 

Kanskje vi snakkes på byen og da :)

 

Ja er ganske greit miljø synes jeg , alle rånerne er liksom samlet på ett sted og det begynner å bygge seg litt opp merker jeg !

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge ut litt mer info om bygginga og hva jeg driver med om dagen.

 

Fikk tak i golf 3 GT(GTI-litt uvist men) med frontskade og bilen ble vrak:

skade8.jpg

Ribba den totalt innvendig da jeg har blått interriør i min som forøvrig nå er til salg,stoler(med varme),bakseter,dørtrekk,baksidetrekk(3dørs),hele gulvsteppe under matter,alle lister og plastikk rundt inni som er i blått som resten.ALt er helt i orden og ikke hull eller tegn på slitasje:

DSC01075.jpg

baksetebltt.jpg

Det gamle til Venstre og det nye til Høyre:

gammelognystol.jpg

Begge framstoler som blir renset og slikt før de kommer inn i bilen min igjen:

rensastoler.jpg

 

Dashbordet som satt i vraket er svart og det skal inn i min.pr dags dato er det helsvart:

nyttdashlst.jpg

Det skal lakkeres og bli noe alla slikt,(OBS:fargen er ikke helt slik jeg har tenkt siden bildet er tegnet i photoshop av en kompis).Men det skal bli slik som bilen utv:

dashbord.jpg

 

Tok da seff samtidig å skifta bakgrunn på instrumenter som så slik ut:

instrfr.jpg

Satte i hvite skiver og de ble slikt:

instretter.jpg

og i mørket slikt:

DSC00007.jpg

 

Holder fortsatt på med prosjekter og skruing... Mer kommer....... :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rayander

ole: Det er bare å si fra hvis du er i området eller du har tenkt deg til Hamar.kan bli med deg bort dit slik at du ser hvor det er og slikt og hvis du ikke "tør" å gå inn alene mæssom..:P hehe

 

Delux: Takker for det. må si jeg selv er ganske fornøyd med de felgene slik de ble. Da de skulle pusses opp så tenkte jeg det at jeg skulle IKKE ha noe som alle andre har og den stuselige "standard" alu grå fargen. Og kombinert med cromkanten ble det ganske tøft!! :)

 

Hvor mye betalte du for ditt sånn ca a? Er det for dyrt så blir det ikke no før sommern i hvertfall, har en del ting jeg skal ha først.. lyktene mine kommer om et par uker og.

 

ps, miljøet her er ganske så bra ja!

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rayander

 

Listene på døra + dørhåndtaka er de som satt der.tok de av og pussa ned strukturen på så de ble helt glatte,(jævlig kje jobb), hadde på plastikk heft grunning som er litt elastisk. Gjorde det samme med original fangerene foran og bak også bare for å få helheten i bilen.

 

Ja dessverre bruker jeg bilen om vintern siden jeg da ikke har råd til 2 biler. Men tar av stylinga og kjøre den mest mulig original da.(bortsett fra senking og sideskjørt,disse er limt på og får de ikke av).

 

 

Du som pussa ned eller sendte du til et firma for pussing/grunning? Pris i tilfelle? Har lyst å gjøre no slik med lister og fanger hos meg...:)

 

Bruker bilen om vinteren du også ja...

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by olehenri

 

Hvor mye betalte du for ditt sånn ca a? Er det for dyrt så blir det ikke no før sommern i hvertfall, har en del ting jeg skal ha først.. lyktene mine kommer om et par uker og.

 

ps, miljøet her er ganske så bra ja!

 

regner med at du kjenner "acoupe"? siden dere begge er fra lillehammer og er mye ute og "cruise" lizom..

 

Kommer helt ann på hvor mye,hvilken type dekor,og "arbeid å legge det på bilen" (over lister,i sprekker,rundt dørhåndtak) osv. men den jeg har kom rundt 2000,- men jeg kjenner de så fikk med en liten søt en på panseret og slikt:

DSC01110.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

 

 

Du som pussa ned eller sendte du til et firma for pussing/grunning? Pris i tilfelle? Har lyst å gjøre no slik med lister og fanger hos meg...:)

 

Bruker bilen om vinteren du også ja...

Jobber på Bilia på Hamar så der har vi alle midler og slikt til puss og lakk,mekanisk osv. så pussa det selv og gjorde en bytte jobb med lakk folka slik at han grunna og lakket alt for meg.uvist hva det ville ha kosta igrunn men.. hør med evt en du kjenner som driver med lakkering og slikt,og om evt pris hvis du blir med på pusse etc.. (ps:det er kjett men sinnsykt nøye for å få det bra og det er vært det for å si det slik.

 

Jeg angrer ikke akkurat. Satt flere kvelder her i fjor vinter og håndpussa lister,dørhåndtak,dyser,felger og div. ble fort sene kvelder og slitsomne uker på jobb men angrer ikke i dag :)

 

"Vil du så kan du"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rayander

Jobber på Bilia på Hamar så der har vi alle midler og slikt til puss og lakk,mekanisk osv. så pussa det selv og gjorde en bytte jobb med lakk folka slik at han grunna og lakket alt for meg.uvist hva det ville ha kosta igrunn men.. hør med evt en du kjenner som driver med lakkering og slikt,og om evt pris hvis du blir med på pusse etc.. (ps:det er kjett men sinnsykt nøye for å få det bra og det er vært det for å si det slik.

 

Jeg angrer ikke akkurat. Satt flere kvelder her i fjor vinter og håndpussa lister,dørhåndtak,dyser,felger og div. ble fort sene kvelder og slitsomne uker på jobb men angrer ikke i dag :)

 

"Vil du så kan du"

 

Du vil vel ikke påta deg slik arbeid igjen du vel? Hehe.. Forresten, den skadebilen du, har den lakkerte lister, eller lakkerte fangere? Mange timer vil si sånn ca du brukte alt i alt på "bare" pussinga tilsammen? :rolleyes: Man trenger vel ikke no generelle kunnskaper om slik pussing vel - alle kan vel pusse? :o

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen flere bilder av prosjekt Pearl Dream.

 

bilde1.jpg

Bilen fremstår her slik den var da den ble kjøpt, bortsett fra lakkerte felger og andre baklykter

 

bilde2.jpg

Her er fronten som sitter på om vinteren. Dekor er heller ikke lagt på enda.

 

bilde3.jpg

Her er bilen slik den fremstod sommeren 2004. Ombygd front, nye sideskjørt, dekor ++.

 

bilde4.jpg

Som dere ser, er bilen ganske så lav. Riktig nok lyver bildet litt, iom at bilen står på gress, men jeg kan love dere at bilen er meget lav!

 

bilde5.jpg

Golfen er en av sponsor-bilene til reklamare. Meget dyktige folk, er absolutt å anbefale.

 

bilde6.jpg

Her er en meget fornøyd rayander, med pokalen som beviser 1. plassen i golf-klassen på Våler-treffet.

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

 

Du vil vel ikke påta deg slik arbeid igjen du vel? Hehe.. Forresten, den skadebilen du, har den lakkerte lister, eller lakkerte fangere? Mange timer vil si sånn ca du brukte alt i alt på "bare" pussinga tilsammen? :rolleyes: Man trenger vel ikke no generelle kunnskaper om slik pussing vel - alle kan vel pusse? :o

Tror jeg må skuffe deg der og si nei gitt,har både bil,hus og garasje jeg driver med om dagen så vet ikk når jeg skulle fått tid til det men kunne gjort det hadde jeg hatt tid..

 

Det kreves ikke så mye "kunnskap" for litt pussing nei.men tar du med deg et par kompiser og kjøper litt pusse papir i litt forskjellig grovhet.

begynner med det groveste først slik at alle knupper i strukturen blir borte også går du over med finere etterpå. Kan jo selvsagt bruke pussemaskin på rette flater,sparer litt tid da. Pass på å ta godt i hjørner og i "sving profilen" på topp og i bunn så ikke grunningen får dårlig feste der,begynner lakken å slippe da skal det ikke mye til for at det flasser helt av..

 

Brukte vel ca 3-4 kvelder fra 16- 21 tida ca,(men det var med felgene da og de var nesten være pga alle eikene).

 

Men hør med en lakkerer om råd og tips ang grunning og slikt.

 

 

#lykke til# :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

genialt det her raymond. er som jeg sier. det er den fineste 3'ern i norge. bare få i en skikkelig motor snart nå :P OG HVORFOR HAR DU IKKE FORTALT MEG OM AT DU HAR KJØPT EN GTI DELEBIL ? HÆÆÆÆ ? hehe. vi får ta en alvorsprat til helga. da skal det drekkes under bordet og litt til.

 

kommer til å følge nøye med her forover da du driver og utelater detaljer ovenfor meg :P gleder meg til å se ferdige resultatet på bakluka :D

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rayander

Tenkte jeg skulle legge ut litt mer info om bygginga og hva jeg driver med om dagen.

 

Fikk tak i golf 3 GT(GTI-litt uvist men) med frontskade og bilen ble vrak:

skade8.jpg

 

Den har vel ikke tilfeldigvis et venstre-speil til meg? ;) Hvordan er det med dørlistene på bilen - lakkerte? :)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår