Gå til innhold

Prosjektet Pearl Dream! er i gang nå...

Ranger emnet


Raymond Andersen

Anbefalte innlegg

Lager en ny tråd her med bilder av bilen ved kjøp og hva jeg har gjort med den og slikt og fremtidligere planer.

 

Slik så bilen ut da jeg kjøpte den:

aaa.jpg

aab.jpg

 

fant ut at jeg måtte ta noen bilder av bilen vel hjemme igjen og ny vasket med monterte nye baklamper som jeg fikk med på kjøpet:

aag.jpg

aah.jpg

 

Felgene var i grunn greie å se på fra avstand men utrlogige kantkjørte og stygge,leverte de på høyglanspolering og glassblåsing:

aas.jpg

Etter blåsing og polering av kant-NICE!!! :

ab.jpg

 

 

På bilen med lakkerte lister,dørhåndtak,dyser,blinkers etc:

35.jpg

 

Hadde et uhell 1.snø fall og knuste fronten min:

aap.jpg

men fikk da moddet den opp igjen og støpte igjen skilthull:

aa.jpg

 

Resultatet ble da med ny lakk,lakkerte blinkers,nytt gitter,spredere og grill:

DSC01059.jpg

 

Måtte da seff hå resten av stylinga så deet ble bestilt og montert:

DSC01058.jpg

nytt 2,5" eksos og pirke jobb med gitteret:

DSC01066.jpg

Side skjørta var et slit å montere:

DSC01073.jpg

 

Så syntes jeg bilen ble litt "naken" eller "tom",vurderte da dekor og fant igrunn en som passa bra med resten av crom'n på bilen i lamper,felger etc.. litt selvtegnet også,ikke for mye og ikke for lite. Hvis noen skulle hatt noe dekor greier så si fra,ALT kan skaffes og lages etter ønske,t o m 3D effekt dekor osv:

DSC01100.jpg

 

Resultatet etter 1.plass på Våler 20 juni 2004 ble ganske greit og rett og slett veldig overraskende på meg. Me happy boy :););) :

RaymondsGolf3-7-04002.jpg

 

 

hva synes dere folket?? så langt?? kom med komentarer osv de som måtte ønske det. kommer flere bilder,men vet ikke helt hva enda.har mange bilder liggende.... noen som vil se flere?? også er jeg selvsagt igang med mine videre prosjekter,kommet et stykke!!!! kommer det flere i morgen tro?? hmmmmm , kanskje..

 

yodude kiddie thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 651
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ole: Dekor til bilen din kan du evt lage selv etter ønske (hvis du skulle ha en flink tegner med deg) eller du har sett noe du liker og har lyst på. Ellers så finnes det utallige muligheter og forskjellige dekor,tribal,symboler,effekter osv,uansett hva du måtte ønske!! De har 4-5-6 cd'r fulle av alt mulig.

 

Gå inn på http://www.reklamare.no , de driver med alt innen dekor og rekame etc. eller jeg kan bli med deg dit siden jeg da kjenner de godt alle sammen.

 

Der som skjer er da at de tar bilder av bilen din,(helst nyvasket), og plotter den inn på datan hvor de da legger inn det DU måtte ønske. der kan du vri og vrenge akk slik du vil. Og DE ER DYKTIGE. Får forøvrig i forskjellige farger/effekter på dekor filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Porrchris

Jævlig fin den bilen din, lakken og felgene passer skikkelig bra. Hva slags lakk er det?

 

Det er en vw farge men med en del effekter og slikt i. meget spesiel og vansklig å lage. Da jeg skulle få lakkert stylinga mi sløste vi bort ca 1 liter med siden jeg da hadde fått "feil" opplysning ang blandingsforhold osv.. men jeg må si jeg er MEGET fornøyd med arbeidet til lakkeren på jobben hos meg. Han og har forøvrig lakkert felga i en type "titan" grå farge med "lilla perlemoreffekt" i klar lakken(synes i spesielt lys og vinkel).

 

"One of a kind" :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i med flere andre her, at bilen din er jævlig fin og ikke minst clean! :) Så den to ganger i forrige året (2004), men blir vel flere ganger i år, ettersom jeg skal prøve å komme meg på flest mulig treff! :)

 

Skal du gjøre noe mer med eksteriør? Utenom bakluka da seff..;)

 

Props for veldig bra arbeid! :)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Nydelig bil du har der :) Så den på treff i sommer. Fortjente den prisen!

Er de skjerma valsa eller?

 

Takker for det mister! jepp de buene er valsede,ca 3cm på hver side foran og bak, men vet ikke hvem som har gjort det siden det da var valset da jeg kjøpte den.

 

Blir vel til at jeg skal på de fleste treffa i sommer å. kanskje prøve å få flere pokaler (hvis mulig).. bare jeg blir ferdig med prosjekta mine.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Må si meg enig i med flere andre her, at bilen din er jævlig fin og ikke minst clean! :) Så den to ganger i forrige året (2004), men blir vel flere ganger i år, ettersom jeg skal prøve å komme meg på flest mulig treff! :)

 

Skal du gjøre noe mer med eksteriør? Utenom bakluka da seff..;)

 

Props for veldig bra arbeid! :)

 

Takker oleee:)

Det som skjer utv er som sagt bakluka(bilder kommer) og bad look bak,disse skulle egentlig støpes på bakluka men det ble litt for komplisert og vanskelig å få det til å passe med tanke på lukking og formene på lampene. men vi får se hva som skjer.

 

Soting/film på ruter kommer snart,ellers har jeg vel ingen spes planer eksteriørt.men plutselig så dukker det opp en ny ide og da gjør jeg det.. hehe

 

Gøy og ha noe å drive med vettu :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare fortsette å poste bilder og ellers andre oppdateringer på bilen etterhvert som det er blitt gjort! :)

 

De listene dine du hadde på døra da du kjøpte bilen din, er de det samme du har på bilen nå, eller har du kjøpt ferdig-grunna lister fra VAG? Hvis ikke, ble lakkeringa av lister gjort selv? Resultatet ble bra? :)

 

Kjører du forresten bilen din om vinteren også?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Du får bare fortsette å poste bilder og ellers andre oppdateringer på bilen etterhvert som det er blitt gjort! :)

 

De listene dine du hadde på døra da du kjøpte bilen din, er de det samme du har på bilen nå, eller har du kjøpt ferdig-grunna lister fra VAG? Hvis ikke, ble lakkeringa av lister gjort selv? Resultatet ble bra? :)

 

Kjører du forresten bilen din om vinteren også?

 

Listene på døra + dørhåndtaka er de som satt der.tok de av og pussa ned strukturen på så de ble helt glatte,(jævlig kje jobb), hadde på plastikk heft grunning som er litt elastisk. Gjorde det samme med original fangerene foran og bak også bare for å få helheten i bilen.

 

Ja dessverre bruker jeg bilen om vintern siden jeg da ikke har råd til 2 biler. Men tar av stylinga og kjøre den mest mulig original da.(bortsett fra senking og sideskjørt,disse er limt på og får de ikke av).

 

Bilen ser slik ut i vinter:

DSC00004.jpg

Beklager det dårlige og uskarpe bilde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår