Honda_Accord Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Hei! har en Audi 80 2,3 10v Ng motor med Automatkasse. Problemet mitt er: Når bilen ligger i 4 giret, rykker det i hele bilen ved rolig gasspådrag. problemet forbedrer seg når bilen blir varm, men blir ikke borte. Dette problemet oppstår bare ved lave turtall i 4 giret. De andre girene funker helt perfekt. Har nettop skiftet pakning, filter og olje i automatkassa. Siter Present: 1993 Audi 80 2.3 "Sopp under ruta og seter med mott i, slik var det gått med min Audi 80" xHonda Accord 1981 (Super bil) ------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Dette blir spekulasjon, men jeg lurer på om du har hatt på får lite olje? Oljenivået vil jo stige ettersom olja blir varm.. Varm olje utvider seg. En måte å finne ut det på er å bremse ned ganske hardt og så gi gass, rykker det som et"#¤/Y# da, vil jeg tro det er feilen. Ellers kan det være at den nye olja har løst opp mye dritt, som nå sirkulerer, hvis den gamle olja var veldig dårlig. Da vil ny olje løse opp, og sette dritten i omløp, muligens også tette igjen filteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_Accord Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Det rykker ikke når jeg bremser ned og gasser opp. Bare når den ligger i 4 giret ved lavt turtall og lite gasspådrag. Skifta olja på et møller verksted, og de sa iallefall at olja var veldig skitten. Den nye olja kan kanskje ha løst opp noe drit, men syns det er rart at det bare rykker i 4 giret. Siter Present: 1993 Audi 80 2.3 "Sopp under ruta og seter med mott i, slik var det gått med min Audi 80" xHonda Accord 1981 (Super bil) ------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Mener ihvertfall at automatgir verksteder ofte bare siler olja, istedet for å skifte den om den er riktig, riktig dårlig. Fordi at clutcher kan ha tilvendt seg den gamle olja og kan begynne og slure mye, pluss at mye slam kan løses opp med ny olje. Skifta filter på min egen, og flusha olje skifta pakning og o-ring osv, antagelig har de skifta ut snaut halvparten av olja, hvis du har peilepinne, så kunne du prøvd å suge ut olje via peilepinnehullet med en oljesuger, og fylle på via samme hull, gjenta flere ganger til fargen ble som ny olje. Mener bilen skal ha dexron 2 olje. Audi har sikkert brukt sin spesial olje, beregnet til biler fra etter 95. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_Accord Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Må vel innom møller for å få skjekka det. Kassa kan vel ikke ta skade av at bilen rykker?? Siter Present: 1993 Audi 80 2.3 "Sopp under ruta og seter med mott i, slik var det gått med min Audi 80" xHonda Accord 1981 (Super bil) ------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein Holstad Skrevet Juli 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2011 HEI Har omtrent samme problem, i tillegg til tomgangsproblemer. Men ser at denne tråden er gammel - men kanskje du fant ut av det? Mvh Stein Holstad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juli 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2011 Han solgte sikkert bilen. Men tenk på det, når man skifter olje så skifter man bare en liten del av den totale mengden. En flush er saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.