Gå til innhold

Stein Holstad

Bruker
  • Innholdsteller

    54
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Stein Holstad

  • Bursdag 11/14/1964

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    80 2.3 aut sedan
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    Salg IT
  • Motor (eks 1.6)
    2,3 5 cyl
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Jevnaker

Stein Holstad's Achievements

  1. HEI Noen som kjenner denne bilentypen? Har blitt fortalt at det er Opel motor i den - men ... 2.0L Har et problem - vil ikke starte når det er minusgrader. Prøvd med startkabler, toppladet batteri - men tildels vanskelig og som regel umulig å starte på vinteren. Når det, som i går, var 4 plussgrader - starter den på første nikk!! Plugger er nye, rotor og fordelerlokk er nytt. Luftfilter er nytt. Pluggledninger er gamle - men tror de også er ok siden den starter når det er varmt ute. Mistenker at det kan ligge på en eller annen føler eller sensor som gir feil verdier når det er kaldt slik at choke ikke slår inn. Noen som har noen tips? Mvh Stein Holstad Jevnaker
  2. HEI Har bestemt meg å handle ny amcar hos Mike Calhoon. Fant en artikkel på nett som advarte mot ham – men tenkte at noen kanskje kan hjelpe meg å komme i kontakt med noen av de norske kjøperne som har handlet hos ham. Se nedenfor… Hans hjemmeside http://www.mjcclassiccars.com Biler solgt til Norge: http://www.mjcclassiccars.com/1976-Cadillac-Coupe-De-Ville.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1976-Cadillac-Eldorado-Convertible-Blue.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1978-Cadillac-Eldorado-TTop-Yellow.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1976-Cadillac-Eldorado-Convertible-Blue.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1980-Cadillac-Sedan-DeVille-White.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1984-Cadillac-Eldorado-Biarritz-Convertible.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1983-Cadillac-Seville.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1976_Chevrolet_Camaro_Type_LT.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1975_Chevrolet_Corvette_Convertible.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1999-Plymouth-Prowler.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1978-Mercury-Grand-Marquis-White.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1959-Ford-Galaxie-500-Coupe.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1977-Ford-Thunderbird.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1979-Lincoln-Collector-Series-Towncar.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1979-Lincoln-Towncar-Sedan.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1979-Lincoln-Cartier-Mark-V.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1975-Lincoln-Mark-IV-Burgundy.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1976-Lincoln-Mark-IV-Cartier-02.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1977-Lincoln-Mark-V-Coupe.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1979-Lincoln-Mark-V-Cartier-Edition.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1978-Lincoln-Mark-IV-Cartier-Edition-02.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1978-Lincoln-Mark-IV-Jubilee-Edition.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1978-Lincoln-Mark-V-Cartier-Edition.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1975-Lincoln-Mark-IV-Lipstick-Edition.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1959-Oldsmobile-Super-88.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1973-Oldsmobile-98-Regency-Hardtop-Sedan.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1975-Oldsmobile-98-Regency-Coupe.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1972-Oldsmobile-98-Regency-Sedan.shtml http://www.mjcclassiccars.com/1979_Pontiac_Trans_AM_6.6_Liter_Coupe.shtml Jeg trenger å komme i kontakt med noen av eierne av disse da jeg ble litt usikker når jeg kom borti denne websiden som uttrykker negativ erfaring: http://mjcclassiccarsreview.com/# Håper å høre fra dere – gjerne nå i dag på Søndag da jeg skal ordne med penger i mandag-onsdag.. Med vennlig hilsen Stein Holstad Bringebærveien 15 3520 JEVNAKER Tlf. 90601098
  3. Skal gjøre dette selv også nå og fant denne: The Toyota RAV4 comes equipped with power steering, which needs fluid to function properly. For the most part you do not need to change this fluid; the reservoir can simply be filled as power steering fluid is lost. If you do need to change the power steering fluid on your RAV4 you should know the basics about car mechanics to ensure no damage is done to the power steering system. Difficulty: Moderate Instructions Things You'll Need Power steering fluid Large syringe Wrench 1 Park the car with the wheels facing forward (not turned). Turn off the car and detach the cable on the negative battery terminal. You may need to use the wrench to loosen the bolt. 2 Insert a large syringe into the power steering fluid reservoir and suck out as much of the fluid as you can. 3 Unplug the electrical connector, and unscrew the pressure line-to-pump union bolt. Detach the line and let it drain. Reattach the line, making sure the sealing washers are in place. 4 Detach the return hose; let it drain and reattach it. 5 Plug the electrical connector back in. Fill the fluid reservoir with power steering fluid. Toyota recommends using Dexron III. Check that the fluid has reached the "cold" mark. 6 Start your RAV4. Let it idle and check the fluid again, adding more if necessary to reach the cold mark. 7 Turn the steering wheel to the left and then to the right. You need to turn the wheel most of the way without turning it to the point it to the stop point. 8 Let the vehicle idle for 4 to 5 minutes and turn it off. 9 Test your RAV4 by driving it in a safe place free from traffic, making sure the steering system functions the way it should. 10 Check the fluid level once more to make sure it is on the "Hot" mark after driving. . Read more: How to Change the Power Steering Fluid in a RAV4 | eHow.com http://www.ehow.com/how_5813001_change-power-steering-fluid-rav4.html#ixzz1UKzRwnrh Mvh Stein Holstad
  4. HEI Se foregående innlegg... Jeg prøvde å ringe deg i sta og du ringte tilbake, men da var henda fulle av beis.... og tiden løp fra meg - men fant ut av det jeg lurte på. Mvh Stein Holstad
  5. HEI Da har jeg tatt ut innsug nok en gang (krudd til skruer med 15nm - eller var det 20 det skulle være?) og sjekket alle slanger samt gummihus over bensinmengdefordeler. Ingen feil - så jeg brukte ingen av de slangene jeg fikk låne av Zyntex. Vasket og tørket disse delene også. Ut med bensinmengdemåler og inn med ny. Den nye (brukt fra Zyntex) var litt mer slitt i lokket til luftfilteret så det var bare to av klemmene som ville sitte. Oppfører seg omtrent likt - vil ikke starte når varm og går ikke pent på tomgang. Denne bensinmengdemåleren synes også å ha litt problemer ved kald motor - dvs at den går men reagerer ikke på gasspådrag - men humper og går på 400 rpm - et turtall som medførte at den andre bensinmengdemåler installert - så stopper bilen. Stoppet så og fikk start og nå gikk den uten å stoppe, men dog de samme problemer som med den andre bensinmengemåleren. Lot den gå seg varm - til el viften begynte å slå inn. Temp måler i dashbord virker ikke - ihvertfall ikke i denne omgang. Mener jeg har lest at ved kople en av lederne til jord eller pluss så vil man kunne sjekke tempgiver i dashbord?? Stoppet den og ventet ca 30 minutter - tok etter det men startet ikke og etter to forsøk så hørte jeg på motor at den ikke ville - vet at dersom jeg hadde koplet fra tempgiver til ECU så hadde den startet. Tidligere har jeg nå byttet: Coil og ledning fra coil til fordeler. Fordeler Plugger Forsøkt byttet ECU - ingen forskjell - byttet tilbake til den gamle. Begge tempgiverne (brukte fra Zyntex) Tomgangsregulator (brukt fra Zyntex) Olje og oljefilter Luftfilter Automatolje med sil og pakning Friskluftfilter I tillegg gjort en mengde målinger i samråd med Quattro73. Det er vel like før jeg gir opp og selger den som delebil eller vraker den og plukker av deler jeg tror noen kan ha bruk for. Skal prøve å bytte kjøleveske - samt spyle gjennom systemet før ny væske. Lambdasonde har jeg ikke byttet - men her har vi jo målt at verdier er ok. Bilen har også en liten oljelekkasje - tror det er bunnpannepakningen. Fortvilende greier... vurderer å sette den inn på Hamax - men som du sier Quattro - så rekker de knapt å sjekke det vi allerede har sjekket. Noen tips eller forslag? Mvh Stein Holstad
  6. HEI Kona fikk besøk så da lurte jeg meg til å bytte ECU. Dessverre var det ingen forskjell med den ene eller den andre ECU'en - så jeg monterte tilbake den originale. I mine øyne kan vi da friskmelde ECU. Enig? Under denne prosessen virket ikke temp måler i dashbord - kan det være at det er noe luft i systemet tro? Eller kan det være at informasjon om dette stopper når temp giver til ECU har vært ute? Er jo ikke den giveren som gir informasjon til instrumentpanelent. Eller kan selve instrumentet være litt tregt eller med dårlig kontakt? Skal uansett renske opp i kjølevannet og fylle på ny kjøleveske type rød. Mtp bensinmengdefordeler - så sendte du i et innlegg rett før her informasjon om dette. Det var mange/noen justeringer - er dette viktig? Du sa også at det vil renne ut bensin under bytte av bensinmengdefordeler - antar at det ikke er stort trykk og store mengder vi snakker om?? Noen tips rundt dette eller er det bare å la det renne ut det som må renne ut? Mvh Stein
  7. Noe farlig å prøve ECU? Batteri av først var det så? Mvh Stein
  8. Ser du på ECU om du evt har den riktige? Mvh Stein
  9. HEI Det står 054 133 353A på både den fra Zyntex og i min så det skulle være trygt å bytte. Men ut fra det du sier så passer ikke ECU? Mvh Stein
  10. HEI Se bilder av ECU og bensinmengdefordeler. Kan jeg benytte disse delene fra Zyntex i min bil eller må jeg finne andre deler? Kort fortalt har jeg byttet: - Tomgangsregulator - ingen endring - Temp giver til ECU - ingen endring - Temp giver (den store) og om summen av disse eller om det var denne så virker det som bilen går bedre - men ikke optimalt - på tomgang.
  11. HEI.. Takk for besøket i dag Zyntex. Hyggelig å hilse selv om du hadde det travelt..... Tusen takk for lån av deler - håper at problemet er der som Quattro73 nå mener at problemet ligger - nemlig ECU, tomgangsregulator, bensinmengdefordeler eller følere for temp - eller en kombinasjon av disse og eventuelt falsk luft eller vakkel i kopling mellom disse (sagt da på min måte...:-). Jeg må si at mer hjelpsomme folk enn dere to skal man lete lenge etter!!!! IGJEN - TUSEN TAKK!!! Mvh Stein Holstad
  12. Kjempefint - sendte deg også en privat mail... Vi snakkes hvis du får muligheten!! Stein
  13. HEI Har omtrent samme problem, i tillegg til tomgangsproblemer. Men ser at denne tråden er gammel - men kanskje du fant ut av det? Mvh Stein Holstad
  14. HEI Ikke hatt tid til bil de siste dagene... Quattro73 forklarte meg plassering av luftslanger og tomgangsregulator. Prøvde med startgass på den tynne slangen under tomgangsregulator og fikk da turtallsøkning - noe som vel tyder på at det er en lekkasje - tilgang på falsk luft - i området der. Prøver å finne ut at det i morgen. Er noe traaaaangt rundt disse slangene... Mvh Stein
  15. HEI Juks med bil og km - værste jeg veit!!! Enkelt og greit!! Men ja greit med en ting som er iorden... Mvh Stein
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår