Gå til innhold

Ordne små skilt til bil

Ranger emnet


bmw sport

Anbefalte innlegg

Vel.. Sikter du til skiltfabrikken sine "små jukse skilt" har du rett i at de likner i den forstand at de har tall og bokstaver, men det er omtrent den eneste likheten også.. Størrelsen er forskjellig, de mangler refleksen i plata og typene er ikke de samme, samt at de mangler den svarte randen rundt.. Det lukter dokumentforfalskning, bedre da å drite i skiltet...

 

Når det gjelder å få tak i slike hos biltilsynet er det tilnærmet umulig etter at de nye reglene kom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by 1302

Vel.. Sikter du til skiltfabrikken sine "små jukse skilt" har du rett i at de likner i den forstand at de har tall og bokstaver, men det er omtrent den eneste likheten også.. Størrelsen er forskjellig, de mangler refleksen i plata og typene er ikke de samme, samt at de mangler den svarte randen rundt.. Det lukter dokumentforfalskning, bedre da å drite i skiltet...

 

Når det gjelder å få tak i slike hos biltilsynet er det tilnærmet umulig etter at de nye reglene kom..

 

De som lager til Biltilsynet er de man skal spørre.. er en nede i Sarpsborg mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

 

Tror jeg skal ha ny fanger til sommeren, eller uansett skal ikke skiltet på. Får kjøre med det i frontruta og se hvordan det går.

Kjører du med et fake skilt kan du bli tatt for dokumentforfalskning....

 

Siden Ventoen min var USA import fikk jeg lite skilt til den bak, ikke noe problem. Men du skal møte veldig hyggelige mennesker for å få lite skilt til en "normal" bil som egentlig har store skilt. Jeg vet endel nyere Alfa Romeo har lite skilt forran men om dette er noe Alfa importør har fikset det vet jeg ikke.

 

Det å få laget ett "original" falskt ett, skal ikke være noe problem da de fleste som lager skilt for biltilsynet også lager på bestilling til privatpersoner. Men selvsagt er dette ulovlig!! Får en byttet utseendet på skiltet (som jeg når jeg fikk lite) blir dette lagt inn i datasystemet til biltilsynet.

 

Det å ha skiltet liggende inni, baki eller hvor som helst er det samme som å kjøre uten iflg reglene. Hørte om en som hadde vært å fått nye skilt og skulle montere dem hjemme og hadde dem i fram/bakvindu på hjemvegen, han ble stopt og fikk bot tilsvarende det å kjøre uten...

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 1302

er det forresten noen som har måla på de små skiltene?

 

_tror_ de er 30x8 cm...

 

btw,off topic, er det du som parkerer bilen din på "samme" plass som meg,i tr.heim? har sett ei gul boble med porsche(?)-vinge som bruker å parkere i samme sone (12) som meg... vel vel ;)

 

EDIT: fant denne url'en med skilt-mål....

http://www.latorskilt.no/cgi-bin/lator/imaker?id=14

30.5 x 8.5 cm....

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet dette fra ACCNs nettsted

 

"Nytt om små kjennetegn

Medlemmer som har forsøkt å bytte til mindre kjennetegn har ved enkelte trafikkstasjoner fått opplyst at det til bilmodeller som er typegodkjente ikke kan tildeles små skilt. AMCAR har tatt dette opp med Vegdirektoratet, som avkrefter at dette er korrekt. Dersom det ikke er plass for et kjennetegn av stor type der fabrikanten originalt har avsatt plass for skilt, skal du få tildelt den mindre typen kjennetegn.

Merk at det kun er på den plassen (foran eller bak) at de store skiltene ikke passer at du får tildelt lite skilt, og at du må vise bilen ved trafikkstasjonen slik at ditt påståtte behov først kan verifiseres"

 

 

Dette er slik det skal være i følge lover og regler.. Til våren skal jeg ha lite skilt bak på min Trans Am

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Jeg vet endel nyere Alfa Romeo har lite skilt forran men om dette er noe Alfa importør har fikset det vet jeg ikke.

 

Importøren har prøvd.. ikke håp.. De som har fått lite skilt har bare hatt flaks..

 

Jeg har seff aldri flax... :rolleyes:

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med skiltet i frontruta nå siden sommer, men med en bmw e-36 med bytta front krom felger og fast vinge er man midlt sagt et offer for politiet(selvom man er norsk)

 

Starter å bli litt lei av å bli stoppa nå. Hat flaks med de polti folka til nå var faktisk en som sa bliene var sinnsykt fet(en norsk politi mann)

 

 

Det er jo så typisk norge da, fordi bilene kommer fra USA skal man ha lov til å hale lite skilt??? Det burde jo vært opp til deg selv om du ville ha lite/stort skilt...men men sånn er dette landet. Ekke noen som kjenner noen som jobber der da....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A/S Skiltfabrikken og skiltprodusentene ute i distriktet har klare føringer når det gjelder hvilke skilt de kan utlevere.

De kan ikke lage små skilter med mindre det er beskrevet i vognkortet( eller hva nå de har kallet det)...

Normalt så vil det sendes en fax eller lignende fra biltilsynet til skiltprodusenten ved endringer av skilttype (eller ved nye skilt).

Man kan bytte like skilt mot like skilt, men tror de vil oppdage juks ganske fort.

Produsentene av skilt er avhengig av å ha kontrakten med biltilsynet, derfor kan ikke de jukse uansett hvor mye folk maser.

 

For noen så er ikke et nei nok, og selv om både biltilsynet og skiltprodusenten sier nei... så fortsetter de å mase på de hersens små skiltene!! Tro meg...har personlig erfaring med dette..!!

 

Som tidligere nevnt så får man små skilt dersom utformingen av skiltholderen ikke er forenlig med de store skiltene.

Tror det er vanskelig å få små skilter foran, mens bak er det enklere.

Min bil er USA import, så der gikk det greit å få godkjent lite skilt bak.... men foran så var jeg nødt til å montere stort skilt.

Kjørte uten skilt foran i USA, det er påbudt... men ingen gidder å stresse med det der.. politiet i california plukket ut de som kjørte stygt og veldig fort, fotobokser så jeg aldri der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw sport

 

Det er jo så typisk norge da, fordi bilene kommer fra USA skal man ha lov til å hale lite skilt??? Det burde jo vært opp til deg selv om du ville ha lite/stort skilt...men men sånn er dette landet. Ekke noen som kjenner noen som jobber der da....hehe

 

 

Dette med små skilt gjelder ikke kun USA biler. Det som står på ACCNs nettsider gjelder alle biler. Grunnen til at ACCN har tatt det opp er at de fleste USA biler trenger små skilt men regelverket er likt for allt typer biler uansett pruduksjonsland. Dersom biltilsynet ikke følger regelverket el så klag skriftelig til vegdirektoratet.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det på meg at jeg får en hard kamp med den lokale bilhater'n gitt... jaja, den nye frontspoilern og bakspoilern skal på den. Foran må jeg ha lite og bak må jeg ha sånn am-car skilt.

Får jeg ikke så får jeg vel bare lage no greier på sløyden da *sukk*

Norge SUCKS!!

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjellige meninger om hva som vil si å få festet et skilt. Man kan da alltid kline på et stort skilt på en ny fanger UANSETT FANGERN det er jo det som er problemet.

 

 

Jeg mener at det ikke er plass da skiltet ikke ligger plant intill frontfangeren. Men dette er vist ikke alle enige i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår