spectrum Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Batterilampa begynnte akkurat å lyse. Oljelokket mitt spratt av for noen dager siden og griset til stort sett hele motorommet, kan dette ødelegge dynamoen på noen måte, eller er det bare en ny runde uflaks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by spectrum Batterilampa begynnte akkurat å lyse. Oljelokket mitt spratt av for noen dager siden og griset til stort sett hele motorommet, kan dette ødelegge dynamoen på noen måte, eller er det bare en ny runde uflaks? Kan vel ikke ødelegge dynamonen, men er det mye olje det så vil jo ikke dynamoen lade fordi remma bare sklir på olja istaden for å dra dynamonen rundt... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Jeg vet ikke hva som skjer, men på SW20 MR2 er det iflg div. eiere standard med def. dynamo pga oljesøl. Toyota gjorde en liten blunder og satte dynamoen rett under oljepåfyllinga, så når du søler litt der, renner det ned toppen og inn i dynamoen. Men jeg vet ikke som skjer inni den som sagt. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by Skody Jeg vet ikke hva som skjer, men på SW20 MR2 er det iflg div. eiere standard med def. dynamo pga oljesøl. Toyota gjorde en liten blunder og satte dynamoen rett under oljepåfyllinga, så når du søler litt der, renner det ned toppen og inn i dynamoen. Men jeg vet ikke som skjer inni den som sagt. Stemmer det, på min ble dynamo'n skiftet pga uheldig oljesøler (tidligere eier) Så ja, det kan ta knekken på dynamo'n Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by Skody Jeg vet ikke hva som skjer, men på SW20 MR2 er det iflg div. eiere standard med def. dynamo pga oljesøl. Toyota gjorde en liten blunder og satte dynamoen rett under oljepåfyllinga, så når du søler litt der, renner det ned toppen og inn i dynamoen. Men jeg vet ikke som skjer inni den som sagt. hmmm....da har jeg tydeligvis ikke helt riktig, eller gjelder dette bare sw20 mr2 ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spectrum Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Dynamoen fungerte som bare det den, sett at 13.7 volt er grei lading? Var batteriet mitt som hadde sagt takk for seg, men takk for hjelpen uansett gutta ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 olje ødelegger dynamoen hvis den får nok på seg ja.. har bytta flere pga det problemet.. 13.7 er veldig dårlig ladning når ladinga egentlig skal ligge på rundt 14.5V Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Hvis den slutter og fungere pga. oljesøl kan den sikkert berges med og demontere den og rense opp alt i rødsprit. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spectrum Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Var vist ikke batteriet nei, ladelampa lyser ikke lenger mens motoren går men skrur seg på når jeg skur av tenninga :rolleyes: Sikkert noe som koster mer enn jeg har råd til nå ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg