Gå til innhold

Toyofan: Mitt prosjekt, 244 Grp. A style

Ranger emnet


toyofan

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var da hyggelig å høre, skal nok prøve å få bilen litt mer ut på bane i år. Denne gangen med bur, større bremser og radiator, ny og større turbo, litt bedre oppsett på forstilling og noen gode bøttestoler. så kan det bli litt mer moro å satse litt med vogna om den stakkars gamle fk blokka holder:)

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Da er ny turbo i hus..

Den er av typen Turbonetics E-46, "420hk turbon" som mange kaller den..Mye brukt av cosworth gutta.

Med ar.63 på eksos istedet for 48, så satser jeg på og få ned eksostemp og mottrykk. Samtidig som jeg håper på å få litt mere ut av motoren.

Hoved grunnen til byttet er at den gamle er veldig sliten med både slakk og lekkasjer..Pensjonist blitt stakkar..Byttes i morgen, kommer tilbake med bilder og resultater. Kanskje en film iløpet av påsken også..er hypp på å burne litt..hehe.

 

DSC00227.jpg

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket steg eksosdel kjøpte du med? Jeg har samme turboen med steg2 og jeg har litt problemer med mottrykk, ånder ikke spesielt godt med K-kam over 5000 på 1.5bar. Bytter til Enem V16Turbo snart og ser om det bedrer seg med mindre overlapp på kam.

 

Jeg bremset 265hk/399nm på hjula med det oppsettet jeg har kjørt til nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 1,5 bar mogwai?

 

Korrekt. Eller dvs den peaker på 1,6 og ender opp på 1,45 på topp eller noe. Portet 531 med 38mm eksosventiler, og B21ET bunn samt K-kam m/justerbart kamdrev. Tror nok det er det 32grader lange overlappet i kammen som gjør at den ikke gir mer effekt. Man får prøve V16turbo-kammen når man kommer hjem.

 

Men får håpe at det gir den effekten Toyo håper på her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steg 3 på denne jeg har så håpefullt investert i! hadde også problemer med mottrykk med min. den ble forsøkt på 1,7bar i ladetrykk, men var ikke vits i å ha mer enn 1,4 med den som sitter på nå. den har ar.48 (std 4x4 cossie) bremset 278,8hk og 372nm på hjula. Kjører vx3 kam forresten og 38mm eksosventiler med småporta eksoskanaler i toppen. så med ny snurre og litt e85 på tanken så hadde det vært morsomt og passert 300 på hjula med std blokk som nærmer seg 200k km snart:)

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en god investering! Fikk skiftet snurra i går, rakk såvdit å få justert trykket før skiltene gikk ut. Ble mye "hissigere" og fikk bedre topp-effekt, kjempegøy at bare å skifte ut en turbo kan gjøre så mye. Takk turbonetics!!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår