Gå til innhold

Trenger hjelp på en 245 L!

Ranger emnet


HPfreak

Anbefalte innlegg

Driver og funderer på å kjøpe tilbake min gamle 1977 245 L! Det er en tidligere likbil og utrolig artig å kjøre!

Problemet er at motoren har tatt kvelden! Det satt en B21 og 3 trinns automat. Utrolig treig bil!

 

Derfor tenkte jeg kanskje å sette i en B21ET motor for å få litt mer hk, men er usikker på om den girkassa er noe å satse på da! Og da kunne jeg jo byttet ut den og men bakover der blir det sikkert noe problem! Bilen er forlenget med 70 cm! Og det er midt på så mellom framsetene og festene til baksetet er det nå 70 cm lengre enn normalt! Og kun 2 dørs! Så den er rimelig spesiell!

 

Men jeg er usikker på om det er mulig å gjøre!

Drømmen er så klart å sleppe ned en liten V8 men da blir det maaaasse jobb og det har jeg ikke tid til! Skal på Våler med den! Skal trekke min andre Volvo!

 

Så noen forslag til hva som kan gjøres??

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis den bare skal være trekkbil i første omgang så sett inn en b230a /k og kjør med automatkassa så lenge.. veit ikke om du forlenga mellomakselen din passer på m46/m45/m47

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal love deg den brukte mye bensin! Helt jævlig! 1000 i uka lett på små kjøring!

Veldig usikker på om den mellomakslingen passer på andre girkasser! Det hadde jeg håpet på noen her viste! Men det er jo ikke akkurat dagligdags bil heller da! Skal legge ut bilde av den for gøy så dere kan se den!

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HPfreak

Likbil44.jpg

 

Her har dere vidunderet hvis jeg har fått til å legge det inn!

 

Herregud så tøfft!!!!!!

Mye er den til salgs for????

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en hugger like utafor stockholm en stund før jul.....det var det 2-3 stk av de likbilene som var vraka....synd egentlig..var ikke no galt med dem.....drit råe biler....fikk V8 ideer med en gang jeg så dem...heheh:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De felgene er de som sitter på min vanlige 240 nå! Satte dem på denne da 240 ikke var klar!

Men den ser ikke helt slik ut nå! Litt mer lakk rust og andre felger og helt ribbet bak! Jeg hadde jo skinner og full pakke der bak!

Planen er å sette inn baksetene og bruke den som fest/limo bil opplegg for gøy. Men må ha sterkere motor og gir! Men vet ikke om jeg skal koste på den så mye!

 

Han annonserte den bort for 12 men han ga ikke mer enn 10 for den av meg og nå er jo motoren død! ;)

Så jeg regner med den blir billig! Skal sende mld til han og høre hvor mye jeg kan få den for!

Hadde nesten vært gøy å solgt den jeg har nå og lagt pengene i denne! Ikke mange slike i Norge

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår