Gå til innhold

Mitt lille Corrado "prosjekt"

Ranger emnet


acoupe

Skal jeg beholde fargen på bilen?  

107 stemmer

  1. 1. Skal jeg beholde fargen på bilen?

    • Ja, fargen du har er veldig fin
      39
    • nei, du har en kjedelig farge
      14
    • Kommer ann på hvilken farge du evnt lakker den om i
      55


Anbefalte innlegg

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har drevet med noen småting i helgen, ikke så mye da.

Det jeg har gjort er å fjerne mye rart inni bilen, stoler, baksete, sidetrekk, dørtrekk, gulvtrekk i bagasje osv. Så har jeg revet ut alt av ledninger til stereo og andre diverse ting jeg har lagt opp strøm osv til. Lagt opp vakum til ladetrykksmåler som skal være i a-stolpe og den som går bak speedoboksen. Og så har jeg montert en liten strøm fordeler til strøm som skal inn på alle bryterne jeg skal sette opp. Har også satt på ny panserwire men denne er ikke montert til fungerende stand ennå.

Her er noen bilder:

 

Her ser du hvor jeg koblet opp strømfordeleren til brytere:

IMG_6308.jpg

 

Vakumslange til ladetrykksmåler, blå samco selvfølgelig ;)

IMG_6309.jpg

 

Panserwire trukket ut til motor:

IMG_6310.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort en liten innsats i dag og, her kommer en liten oversikt over hva som har blitt gjort.

Har trukket kabler fra fordeleren til strøm til bryterne.

Laget en liten base med fordelere for ting som kan kobles til bryter, samt en fordeler til jording.

Og begynt å koble til multimedia anlegget, og dette tar tid..masse ledninger. Forklarer mer ved bildene.

 

Begynner med fordeler basen hvor du kan koble ting til bryter.

Bak dette dekselet skal alt monteres:

IMG_6324.jpg

 

Her ser man alle fordeleren montert:

IMG_6323.jpg

 

Jordingspunktet til fordeleren for jording:

IMG_6317.jpg

 

IMG_6327.jpg

 

Jording koblet til ene fordeleren:

IMG_6329.jpg

 

Kablene som skal gå til bryterne koblet til på hver fordeler:

IMG_6334.jpg

 

Så var det ferdig montert med nummer så man vet hvilken bryter man kobler tingene til, samt med deksler:

IMG_6339.jpg

 

Her er kabler montert som gir strøm til hver bryter:

IMG_6355.jpg

 

Så til multimedia anlegget, begynte å finne måte å koble til dab radio boksen og tv tuneren. Dette var ikk spesielt lett fordi ene kabelen var for kort til å sette dette bak i bagasjen som jeg hadde tenkt, så planen ble endret til at jeg bestemte meg for å montere den bak hanskerommet. Her må det også litt modifikasjoner til.

 

Fester montert på hanskerom:

IMG_6342.jpg

 

Prøve montert, det som er kjipt at denne må skrus på etter at hanskerommet er satt i...TRANGT!!!

IMG_6344.jpg

 

Slipt ned festene og borret hull til gjennomføring av ledninger:

IMG_6346.jpg

 

Så var den montert, må modde dekselet som sitter under for at jeg skal få den ordentlig på plass :

IMG_6351.jpg

 

Må ofre plassen i hanskerommet for master head uniten:

IMG_6357.jpg

 

Det var det for i dag, fortsetter i morgen ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg handlet litt diverse greier.

Tok turen til Lillestrøm hvor jeg møtte ett par skikkelig ålreite karer som jeg kjøpte litt pent brukte deler av! Innerskjerm, ytterskjerm, dør med dørtrekk og dørhåndtak, dynamo, spylervæsketank, panseråpner og felger med dekk.

Tok også turen innom torshov hvor jeg kjøpte 4 stk nye instrumenter fra autogauge black panel serien, volt, turbotrykk, oljetemp og oljetrykk. Ble også litt greier til bilstereo som nye poler til batteriet og 2 stk stereo kabler.

Når jeg dro til Lillestrøm kjørte jeg innom biltema på hamar hvor følgende ble kjøpt: blå diode indikatorlys, brytere, flexirør, kabelholder, kabelsko og dempemateriale til subkasse.

Her er noen bilder:

 

De nye felgene, dezent A 9x16", to bra dekk med toyo proxess og to litt dårligere:

IMG_6399.jpg

 

IMG_6397.jpg

 

IMG_6401.jpg

 

Skjerm, dør og innerskjerm:

IMG_6390.jpg

 

Svart og pent dørtrekk fulgte med døra:

IMG_6391.jpg

 

Dynamo:

IMG_6387.jpg

 

Panserholder:

IMG_6386.jpg

 

Instrumentene:

IMG_6360.jpg

 

Batteripolene:

IMG_6361.jpg

 

Stereokablene:

IMG_6362.jpg

 

Dempemateriale:

IMG_6402.jpg

 

Flexirør:

IMG_6404.jpg

 

Kabelholdere:

IMG_6405.jpg

 

Brytere:

IMG_6409.jpg

 

Diode indikatorlysene:

IMG_6412.jpg

 

Blir mer jobbing i bilen i morgen, så da følger nok ny update :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg skaffet meg litt stereo, så nå har jeg vel strax komplett anlegg. Får ett par pioneer ODR diskanter snart! Så da bruker jeg de focal høytalerne imens til jeg får noe andre midbasser.

 

Subben, Pioneer ts-w256c 10" :

IMG_6418.jpg

 

Forsterkeren er av ukjent merke men holder for min del, 5-kanals på 4x300watt max + 1x600watt max. Dem hadde testet den der jeg handlet og dem sa at den holdt godt følge med pioneer sine greier:

IMG_6419.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår