SeVen Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Har problemer med bremsene mine på min Audi 200TQ -87 Har kjøp på helt nye Caliptere og klosser, dette er montert riktig og dobbelt sjekket flere ganger. Problemet er at nå når jeg får kjørt litt å bremsa litt, så begynner bremsene å henge igjen, altså de låser seg slik at til slutt så sitter alle hjulene bom-fast. Har også skiftet ut bremse pumpen. Har skiftet bremsepumpen, men skal ikke den bremsepinnen i pumpa være justerbar ? Kan det være servopumpa ? Denne herre sitter iallefall fast. Trenger hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Servopumpa blir vel drevet av reim. Bremsepumpa skal sitte rett ut for bremsepedalen da det er denne som oppretter trykket i pumpa. Overføringen fra pedal til pumpe pleier vel å være justerbar. Når det gjelder bremsene regner jeg med at du kun har byttet øvre del av calipperene. Det er ihvertfall det som er normalt. Hvis klossene har anleggsflate mot calipperfestet (og som du sannsynligvis ikke har byttet), så er det sinnsykt viktig at denne anleggsflaten er strøken og at klosene glir lett og fint. Ellers setter de seg fort fast igjen... Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Januar 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Jeg har skiftet hele calipteren, fikk det så billig i tyskland så slo til med komplett sett. Det jeg trodde først jeg og, at de ikke var "glatt" nok der så jeg dobbeltsjekket og smurte på litt fett der for sikkerhetens skyld så er ikke det. Håper bare det ikke er servopumpa som er "ferdig", det kan bli en dyr affære. :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Bare til opplysning så blir servopumpa til STYRINGA drevet med reim. Bremseservoen er drevet av vaakum... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Det var nytt for meg. Har ikke hørt ordet servo i forbindelse med bremsepumpa før. Men man lærer da så lenge man lever... Kunne ikke helt skjønne hvorfor servostyringen skulle blandes inn nei... Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by SeVenOFnine Jeg har skiftet hele calipteren, fikk det så billig i tyskland så slo til med komplett sett. Det jeg trodde først jeg og, at de ikke var "glatt" nok der så jeg dobbeltsjekket og smurte på litt fett der for sikkerhetens skyld så er ikke det. Håper bare det ikke er servopumpa som er "ferdig", det kan bli en dyr affære. :/ hvordan fett ? :/ Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Er det noen som kan forklare meg hva de ufo bremsene er gått for på en 200tq? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Originally posted by BrakeSnake Det var nytt for meg. Har ikke hørt ordet servo i forbindelse med bremsepumpa før. Men man lærer da så lenge man lever... Kunne ikke helt skjønne hvorfor servostyringen skulle blandes inn nei... Audi 200TQ -87 har hydraulisk bremsekraftforsterker. samme pumpa som til servoen!! Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.