The cowboy Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Overkill With '57 Chevys Now Packing Eight Turbos, Has the 28-Inch-Chrome-Rims Mentality Corrupted the World of Hot Rodding? Count 'em. Eight turbos! Surely, there are legitimate virtues of multiple-turbo arrangements, namely dividends in responsiveness and low-end grunt. In the mid-'90s, cars such as the Mitsubishi 3000GT VR-4, Porsche 993 Turbo, Toyota Supra, and Mazda RX-7 utilized this philosophy successfully, but come on, those were OE applications with girly displacement. Our redneck-sized V-8s can easily spool single 88mm turbos, good for over 1,000 hp, quickly enough to deliver near-uncontrollable off-idle torque. So what's the point of cramming in eight turbos and the accompanying pipe organ of convoluted tubing to get it all to work? Simple: It's all about image. Such blatant pursuit of the ostentatious begs a harrowing question. Has the current state of Pro Touring reverted back to the one-upmanship of the Pro Street heyday, when 14-71 blowers were stacked upon direct-port nitrous systems just because the benchmark poseur before you had a 10-71 and a plate? Pro Street began with the well-intentioned and brutal Gary Koslofski '55 Chevys and ended with the garish overkill of Rick Dobbertin's J2000. Pro Touring's seminal Camaro is the open-road-racing Big Red. les mere her: Hot Rod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 YAIKS!!!!!!! :eek: :eek: Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 photoshop tror jeg, men morro alikavell :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 photoshop tror jeg, men morro alikavell :-) tror ikke det......(film og greier...) http://www.lateral-g.org/sandlin/ Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 er ikke ps. har sett treff bilder med denne bilen! skjønner ikke helt poenget men, og veeeeeeeeeldig dyrt Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Med en turbo så ville bilen hatt mer enn de litt over 700 hestene bilen har. Men dette er i usa og da må folk gjøre sprøe ting for å være annerledes, å skape noe nytt! Tøft synes jeg. Dette er nok ingen ps nei. Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 8 turboer... men ikke intercooler! Luring... Overheat, anyone? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Velkommen til sommeren 2004: LS1 med 8 (ÅTTE) Turboer!! HAH.. harru bare EN turbo du a......!!! Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Originally posted by Skidracer 8 turboer... men ikke intercooler! Luring... Overheat, anyone? Utdyp litt nå da? :) Varm luft pga komprimering, og redusert effektpotensiale? ja. Overoppheting (overheat=gå varm/evt koke) pga dette? nei. ;) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Originally posted by Chevy350 Utdyp litt nå da? :) Varm luft pga komprimering, og redusert effektpotensiale? ja. Overoppheting (overheat=gå varm/evt koke) pga dette? nei. ;) Mente god og varm luft pga komp, og medfølgende tenningsbank, og svidde stempler, og motorras... Kjent fenomen i turbokretser, som oppstår ved lengere hard kjøring med slikt, er hull i stempel... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Men de sto at de ladet rett under en bar, er flere som gjør det uten IC (Eks Cherry og Colt turboene i '80-åra). Litt avhengig av grunnkomp (ikke oppgitt), skal dette uansett gå greit i dette tilfellet da det også var alutopper som er mer tilgivende enn jern. Den har jo blitt bremset til straks over 700hk, men hvor mye tror du de blir brukt senere? ;) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Tja.. Egentlig tror jeg ikke det blir brukt noe i det hele tatt, men i tilfelle han skulle finne på det, er det jo kjekt med ic... En annen ting jeg tenkte på: Men 8 rødglødende turboer rett under panseret.. Hvordan går det med lakken da? det må jo bli ganske varmt i motorrommet? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.