Gå til innhold

jeg har planer om å kjøpe meg en c-klasse men hvilken?


Eirik jarl

Anbefalte innlegg

Billigste alternativet er jo en Classic 180 C fra 93-95 med "feil" farge. Men det jeg selv har lyst på er en 230 Kompressor, 240-280 og oppover alt etter hva lommeboka strekker seg til. Prøv å få tak i en Sport, eller Avantgarde utgave. Er iallefall litt utstyr på de. Importer fra Tyskland, er det billigste valget!

 

Gå inn på http://www.mercefreaken.com og deretter Modeller/w202/ Så går du å ser på di forskjellige motorvalgene der. Så kan du se der hva som virker interessant. Gå inn på http://www.mobile.de for å se på priser fra Tyskland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eirik jarl

hva er forskjellen på classic og esprit og Elegance?

 

Og Avantgarde.

 

Det er bare betegnelsen på utstyrspakkene. For.eks Sport er litt senket, sportsinteriør, aluminium i stede for tre. Elegance er den ekslusivt utstyr som bl.a crom i hytt og hel****.. Classic er den rimeligste utstyrspakken, dvs lite utstyr. Jeg er ikke 100% på hvor mye utstyr det er på di forskjellige, men du kan gå innom din lokale Mercedes Benz (Bertel o' Steen) forhandler og spør etter en w202 katalog over utstyrspakkene. Eller bare spør dem hva som kom med. Hvis du skal kjøpe en 'Classic' så kan du prute p.g.a dårlig utstyrspakke. Prøv å finn en av di andre, helst Sport.. :D

 

Dere må ta dette med en liten klype salt ettersom dette er egne erfaringer/undersøkelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport, classic, elegance osv. er bare de forskjellige designlinjene. Du kan f.eks. finne en Classic som er topputstyrt og du kan finne en skrapa Elegance.

 

C-klassen (202) har aldri blitt levert som Avantgarde.

 

202 serien er levert i 4 "versoner" Classic er lavest på stigen dvs minst med standard utstyr, treinteriør kun i midtkonsollen, kjedelig standard seter. Espirit er den sportslige utgaven av Classic, senket 20-30mm og en dårlig carbonimmitasjon i erstatning av treinteriøret. Elegance er den flotteste (hvis man kan kalle det det), med treinteriør i dører pluss en list langs hele dashen. Chromelister på fenderlistene og fangere. På Elegance er det også standard med 4 el. vinduer. Sport er da den sportslige utgaven av Elegance. Denne skiller seg fra Espirit med sportsratt, hvite instrumentskiver, en penere carbonimitasjon i interiøret. Har også hørt at Sport skal ha en litt dypere frontfanger uten at jeg skal si dette sikkert. Dette jeg har skrevet her gjelder for 202 etter facelift i 97/98. Før dette var det litt andre preferanser

 

 

Vil absolutt anbefale deg og kjøpe 98 eller nyere. De har den siste faceliften og ser veldig mye bedre ut. Den fikk også ny automatkasse med 5 gear. Ingen av motorene har spesielle svakheter, så den delen må du la hodet og lommebok bestemme. Riktig som det er sagt at de manuelle kassene er triste greier. Kjøp automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

jeg skal selge min c200 elegance.

 

Mye utstyr og mye nytt.

kjørt 122000,manuelt gir, treint.sort stoff, varme i seter, skinnratt og girkule.

senket 40mm, nye dempere, supersprint effektanlegg bak, bakrutespoiler, avantgarde grill,rieger frontleppe m/catkiller, øynelokk.....

 

Selges for 95000,-

 

mitt tlf er 40403681 viss du er intressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal selge min c200 elegance.

 

Mye utstyr og mye nytt.

kjørt 122000,manuelt gir, treint.sort stoff, varme i seter, skinnratt og girkule.

senket 40mm, nye dempere, supersprint effektanlegg bak, bakrutespoiler, avantgarde grill,rieger frontleppe m/catkiller, øynelokk.....

 

Selges for 95000,-

 

mitt tlf er 40403681 viss du er intressert.

 

dude... du er litt sent ute... omtrent 1 år og 1 måned for sent ute... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei. Husk at det er mye dritt tilsalgs. RUST er et stort problem!!!! Pass på at bilen har vært inne til kontroll og at det er tatt all rust på garanti. Ser at en vil selge sin -94 mod for 85.000,-.....??????

Jeg kjøpte en STRØKEN 1999 C180 Elegance km. 187.000 IKKE rust for 70.000,- pluss reg. for to uker siden......

TIPS: Kjøp -98 eller nyere.

Det er egentlig kun rust du skal være obs på. Flere svake plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår