Hot Rod Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 detta begynner å bli bra da!!!! flere bilder ell??? godt nyttår! :D Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 ENDELIG har jeg lært meg å legge inn bilder her. Vi driver å forbereder nyttårs-selskap, så de ble litt til og fra. Bildet over ble tatt for ca 3 år siden. Dette bildet viser dagens tilstand: Og slik ser en Jaguar bakaksel ut når man får den billig: Etter *LITT* pussing blir det bedre: Innerdøra før rustsveis: Etter: Innmat innstallert! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Begynner å ligne noe jo! Åssen motor har du planer om da? Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Det her var interessant ja! Husk å oppdatere tråden en gang i blant:) Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Hmm...stili. Skiver helt inne med kardangen har jeg ikke sett før. Hvilken jaguar kommer den fra asklingen? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Den Jaguar Akslingen er så standard som den kan få blitt. Den kom med den såkalte E-Type i 1961 og satt fortsatt under alle Jaguarer langt innpå 90 tallet. Muligens lengre også, men det vet jeg ikke helt sikkert. Slike får man tak i på skroten, selv her i Norge. Skiver og kalippere er stumt montert helt inne ved klokka. Dette gir mindre u-avfjæret vekt. (Ulempen er at det gir mindre kjøling til bremsene ved hard banekjøring.) Kalipperne er forøvrig ikke montert på bildet av den nylakkerte akselen. Motoren blir en relativt standard 5,7L Chevrolet V8 med 5 eller 6 trinns manuell. Forstillingen vil bli uavhengig med smidde A-armer i rørstål, slik at de tåler dagslys uten å ødelegge utseende på bilen. Her er forresten dashboard'et som fulgte med da jeg kjøpte karosseriet: Noe rustent og beregnet for høyrestyrt bil, men ellers ganske greit. Bra med gods igjen over alt. Siden det er så likt på begge sider, bygde jeg det om til venstrestyring, tettet igjen det stygge hullet i midten, samtidig med at jeg pusset det platerent og grunnet det: Som man kan se er det fortsatt litt finarbeid igjen, men det meste er gjort. Vet ikke helt om jeg skal bruke det eller selge det. Har litt lyst til å designe mitt eget også. Ser klart for meg hvordan jeg vil ha det. Men det haster ikke med å bestemme dette ennå. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Har jo et lignende system med bakbremsene på Alfa Romeo GTV 116-serie.. Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Dete ser bra ut! Hva slags planer har du for farger, interiør, og slikt? Gammel eller ny stil? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Stilen bli vel litt av hvert, tror jeg. Vet at det KAN slå feil å blande stilarter, men jeg tror ikke det blir så helgæernt likevel. 16x9 toms bakfelger med 295/50-16 og 16x7,5 toms framfelger med 195 evt 205 ett-eller-annet. Borbet A felger fra en BMW 5-serie innkjøpt allerede. Har alltid likt de felgene selv om de oser 90-talls BMW-mote. Seter blir noe moderne recaro/tilsvarende med nakkeputer som kan tas av. Fargene i interiøret blir brunt lær, treverk, og litt krom. Utenpå blir den svart BLANK. Målet er at den skal bli ujålete og tøff. Uten å kritisere andre hotrod's synest jeg det er mye enten-eller-rodder i Norge (og Sverige): Enten er det matt lakk og lite/ingen finish, eller så er det blankt, glinsende, dyrt og mye pyntet. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 liker denne tråden..... om noen uker tenker jeg vi er igang her med gobilen min..... 38 cheva Deliveryen.... med...615 cid...:D så da får luzifer hjelpe til med å laste litt bilder.... ;) Axselen ser jo helt ny ut?:) Ble det bra med orginalbredden, eller måtte du korte inn? Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 615CID? Hvor mye er det i ccm? Er vel veldig mye? Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Januar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by Bead-lock liker denne tråden..... om noen uker tenker jeg vi er igang her med gobilen min..... 38 cheva Deliveryen.... med...615 cid...:D så da får luzifer hjelpe til med å laste litt bilder.... ;) Axselen ser jo helt ny ut?:) Ble det bra med orginalbredden, eller måtte du korte inn? Det med akselbredde er et helt kapittel for seg. Absolutt alle jeg snakket med påstod at jeg måtte ha en S-type aksel, ellers måtte jeg korte inn. Så jeg kjøpte en brukt S-type aksel. Men jeg syntes den så svært smal ut. En svenske jeg har litt kontakt med pr mail (som også mente jeg måtte ha en S-aksel) beskrev sitt opplegg på 34 Ford ramme: 8" brede felger med 1/2" negativ offset, 285 dekk, 2 cm spacere på hver side. Mao en negativ offset på tilsammen 3,27cm pr side. Når vi vet at Jaguar akselen er bygget for 3cm postitiv offset ser man med en gang at dette er mildt sagt stort avvik. I tillegg skal jeg ha bredere felger/dekk med 15mm positivt offset. Jeg solgte S-type akselen igjen. Den jeg har nå er en vanlig Jaguar aksel med bredde lik de senere produserte. Har målt og sjekket litt ift felgene, men siden de foreløbig ikke er oppsatt med korrekte dekk, får jeg ikke sett eksakt. Men det virker kanskje som om jeg ikke trenger å korte. Og om jeg må korte vil det være snakk om 2-3 cm pr side. Det blir i så fall dyre centimetre. Det vil nok være utseende tilslutt som teller da. En annen mulighet kan også være å bredde felgen litt innover. På 295/50-16 kan man fint ha en felgbredde på 10 tommer og ytterkanten på disse felgene er så dyp i utgangspunktet at det vil ikke se rart ut om den bygger en tomme lengre inn. Siden den har innpress på 15mm idag vil innpresset i så fall blir på ca 40 mm noe som er svært nær originalinnpresset som akselen er bygget for. Men vi får se. Dette venter jeg med til akselen er montert og jeg har rett gummi på felgene. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by Jensemann 615CID? Hvor mye er det i ccm? Er vel veldig mye? Akkurat passe, rett over 10liter... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by Chevy350 Akkurat passe, rett over 10liter... Hi hi hi! Vi snakker ikke akkurat om noe "startmotor" lengere da! :D Stå på gutta! Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.