fast_car_rider Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Hei, jeg har en forsterker på 1600w som jeg har kobla til med noen feite kabler, 21mm2 tror jeg det var. Men problemet er at sikringa går når jeg skal ha strøm til den. :( Den er kobla til de samme ledningene som cd spillern er kobla til. Hver gang starter bilen så går sikringa i sikringsboksen på bilen. Kan noen hjelpe meg? Går det forresten ann å koble forterkern rett til batteriet uten at ledningene går gjennom sikringsboksen til bilen? Hvordan gjør man i så fall dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 den skal kobles direkte til batteriet, det er derfor sikringen går, avsikres meg egen sikring, 60a for eks.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_car_rider Skrevet Desember 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by autod den skal kobles direkte til batteriet, det er derfor sikringen går, avsikres meg egen sikring, 60a for eks.. Takk for svar:) Bare et par ting jeg lurer på, når man skal koble til batteriet, er det bare å kjøre en ledning fra pluss og en fra minus inn i forsterkern? Forsterkeren har sikring på 30a, må jeg ha en sikring til da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by fast_car_rider Takk for svar:) Bare et par ting jeg lurer på, når man skal koble til batteriet, er det bare å kjøre en ledning fra pluss og en fra minus inn i forsterkern? Forsterkeren har sikring på 30a, må jeg ha en sikring til da? Du har altså en forsterker på 1600 watt med 30 ampere sikring? Oki.. :rolleyes: Strømkabelen skal gå fra batteriet til forsterkeren. Husk å sette en sikring (vanntett) i motorrommet! Sikringen skal være større enn den som er på forsterkeren din og er kun en sikkerhet mot kortsluttning i karosseriet på veien bak til forsterkeren. Jordingskabelen på forsterkeren skal jordes med så kort kabel som mulig i bagasjerommet. Gjerne i festet til det midterste bilbeltet. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by Morel Du har altså en forsterker på 1600 watt med 30 ampere sikring? Oki.. :rolleyes: :D :D :D :D :D Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 unskyld om jeg ødelegger morroa.. men jeg trot du har blitt lurt.. 30 amp på 1600w er lite trolig.. sikker på at der ikke er 2 sikringer på forsterkern din? men uans... du kjøper et kabelkitt.. eller om du har så må du kjøpe deg en sikringsholder... den skal ligge framme i panseret ditt ved batteriet.. så trekker ledningen den bak til forsterkern din... minus (gods/jord) kan du også istedet for å ha kabel hele veien bak der kna du finne jord ved foreksempel feste for setebelte etc... men husk og skrape vekk litt lakk så du har god kontakt.. og ha like tykk kabel på jord som på pluss... Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by gofle2 unskyld om jeg ødelegger morroa.. men jeg trot du har blitt lurt.. 30 amp på 1600w er lite trolig.. sikker på at der ikke er 2 sikringer på forsterkern din? men uans... du kjøper et kabelkitt.. eller om du har så må du kjøpe deg en sikringsholder... den skal ligge framme i panseret ditt ved batteriet.. så trekker ledningen den bak til forsterkern din... minus (gods/jord) kan du også istedet for å ha kabel hele veien bak der kna du finne jord ved foreksempel feste for setebelte etc... men husk og skrape vekk litt lakk så du har god kontakt.. og ha like tykk kabel på jord som på pluss... Er det ekko her? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by Morel Er det ekko her? :D Jepp! Moro med sånne "klistremerke-watt" vettu... Blir jo 12000W i bilen min da :D Dog sikret med totalt 1100A. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Originally posted by Morel Er det ekko her? :D hmm... så ikke at du hadde skrivi... min feil.. :P Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 hei.. lurte bare på hvordan du i det hele tatt greide å kople en 21 kvadrat kabel i sikrings boksen??? hehe.. lå det ikke skjema med forsterkeren??(hvis den er ny da) mvh svein GODT NYTTÅR!!!:op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 JA! DET vil jeg se bilde av! Sendt det til meg på post@morel.no "Ikkje lenge igjen nå!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knusern Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Hehe, sikringen som går på radiokretsen er vanligvis 15A. Hadde vært morro å se en 21 mm2 koblet på en 2,5 eller 4 mm2. Strømtyven må være genial :D Siter *-------* mvh Erik *-------* ---> Sierra 2.0i CLX X - Rieju RR 50 X - Go-go tråbil X - Tippo trehjulssykkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg