eirikoo Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Originally posted by Orb.Net I Tyskland kjørte jeg i en tunnel som er veeeldig lik tunnelen opp til ryen krysset. Like bratt, like lang etc. ca. 180Km/t på toppen. .Net Ok.. Ja, glemte å nevne det, men jeg kjørte selvsagt ikke i Liertopptunellen, men utfra lignende erfaringer i Tyskland, kan jeg beregne resultatet. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2003 Hadde 170 ut av tunnellen med min Polo, når den var nesten orginal (luftfilter, grenrør, race kat og eksos, 5 hk mer en org) Regner med at 185-190 ikke er noe problem i sommer, når jeg da har mer enn 50% mer effekt...... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Februar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Originally posted by ola Ved forbikjøring, så er det fra 70 som gjelder da.. Med medfølgende turbolag` Hjelper ikke å ha 500hk, hvis du har 2min turbolag` vettu.. Mine tider (uten "forhåndslading") :) : 70-110 i 3. gir : 3.4 sek 80-120 i 3. gir : 4.1 sek 70-110 i 4. gir : 4.2 sek 80-120 i 4. gir : 5.0 sek Tallene er et gjennomsnitt av 3 målinger pr test. Jeg testa både 3. og 4. da jeg har 6 trinns girkasse.. Prøvde såvidt igjen idag.. Endringen på bilen, er fjerning av katalysatorer, og 3" eksos ifra downpipe og helt bak.. Tydeligvis en viss forskjell på effekt her.. 80-120 i 3. gir : 3.7 sek.. 80-120 i 4. gir : 4.7 sek.. Dette også uten å "forhåndslade".. Klokken ble startet samtidig med at høyrefoten er på tur ned.. Bilen har enda litt mindre turbolag` nå, men er også mere responsiv og har litt mere skubb i toppen av registeret.. :) Morsomst av alt er vel LYDEN :D Skal teste ut litt mere skikkelig.. Ble intressant dette ;) Jeg husket nemlig ikke alle resultatene ifra sist gang :D Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Februar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Tror jeg skal teste litt mer tider jeg også. Minst like underholdende å se tider i 4. gir og der turboen min ennå ikke har bestemt seg :) Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Februar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2003 Nye tester utført. Nå har jeg fått 17" hjul på bilen, litt tyngre og massen lengre ut, så de blir litt tyngre å få snurr på. Men det ble ca samme resultat: 80 - 120 i 3. gir - snitt = 2,35 sek 80 - 120 i 4. gir - snitt = 3,35 sek (i 4. gir kommer'n sånn i 85-90, så det ble slett ikke så ille som en kunne frykte!) Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Februar 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2003 Originally posted by Ost Nye tester utført. Nå har jeg fått 17" hjul på bilen, litt tyngre og massen lengre ut, så de blir litt tyngre å få snurr på. Men det ble ca samme resultat: 80 - 120 i 3. gir - snitt = 2,35 sek 80 - 120 i 4. gir - snitt = 3,35 sek (i 4. gir kommer'n sånn i 85-90, så det ble slett ikke så ille som en kunne frykte!) Men dette var ikke uten å lade trykk tidligere? Forrige gang du målte fikk du jo 2.3 sek i 3. gir, med forhåndslading..? Gidder du prøve med turbolag medregnet? Neppe så veldig dårlig resultat allikevell, da du har bra respons i din bil! Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Februar 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2003 Det var med forhåndsladding ja... Kan godt teste med 0 turbosnurr fra børjan om du vil. Men det tar bra med tid når turboen må startes fra scratch... Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by Ost Kan godt teste med 0 turbosnurr fra børjan om du vil. Men det tar bra med tid når turboen må startes fra scratch... Brake Boosting folkens! BRAKE BOOST! :peace: Altså bruke brems sammen med gass for å bygge opp trykk i den bestemte farten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by boXer Brake Boosting folkens! BRAKE BOOST! :peace: Altså bruke brems sammen med gass for å bygge opp trykk i den bestemte farten. Jeg spurte om den testen, for å se hvor stor forskjell det er på responsen på bilene.. Respons er min venn :D :D :D Hehe.. Brakeboost kan alle gjøre, men det er feigt.. Hehehehhehe Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 For oss med forsterka kløtsj går det an å kløtsj'e opp trykk... :) Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Tok "liertesten" i fjor høst..... hadde nettopp kjørt bilen ned fra rulla og konstatert at motoren var i ferd med å bryte sammen... 160hk og 280nm ved 1 bar....... ikke imponerende tall akkurat.... nådde 170-175 og det var kanskje 1/3 igjen av tunnellen igjen??? ble litt distrahert da det kom rare lyder fra "der fremme". motoren tok sitt siste åndedrag da...... var temmelig røykfullt den tunnellen etterpå... hehe.. ;) stemplene smeltet temmelig godt.... gikk med ett par liter olje inn til bygrensa...... "me gasar til det rasar!" :D:D:D:D:D:D ny test skal gjennomføres så snart som mulig med frisk motor! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 80-120 ca 10-11sek på tredje giret med full pupp fra 70km/t.. golf III 1.4 økonomi racer POWA! :D :D Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 For å mobbe PaC litt... Tenk på at før du knapt har passert 90 er jeg ferdig med hele racet! :p :o :D Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Klarte 70 - 110 på 17sek med Kadetten (den går ikke fortere på flata). Attpåtil i 4 gear! Ikke verst med tanke på ca 50 utslitte hester! Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Bare testa litt forrige dagen. 80-120 i 3 gir(har 6 gir) noe under 3 sek. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.