Gå til innhold

Bilstereo i min E36 325ia Cab

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som jeg ser det.. Så er det 2 alternativer - eller et tredje i en av disse løsningene

 

Slik mener jeg det ville vært best lyd

jonte_kasse_2.jpg

 

Annen måte er denne

jonte_kasse.jpg

 

Hvilken vil dere anbefale?

 

 

Anders (autod) har også en anbefaling å komme med, litt stilig tegning.. Han ordner vel det her i tråden.. eller hva? ;)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Anders (autod) har også en anbefaling å komme med, litt stilig tegning.. Han ordner vel det her i tråden.. eller hva? ;)

 

Jeg laget tegning av hans Ide selv..

Litt stilig og uvanlig.. den kan fungerer jævla bra også da.. :)

jonte_kasse_3.jpg

 

Lage to kasser i det rommet under kalesjen.. På det viset der.. Også lage ei plate på yttersiden.. Med vindu i.. Hva sier dere?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Jeg laget tegning av hans Ide selv..

Litt stilig og uvanlig.. den kan fungerer jævla bra også da.. :)

jonte_kasse_3.jpg

 

Lage to kasser i det rommet under kalesjen.. På det viset der.. Også lage ei plate på yttersiden.. Med vindu i.. Hva sier dere?

 

Personlig ville jeg droppet siste idé. Slik det ser ut her, står du i fare for at elementene vil opptre som det skulle være en kvasibåndpasskasse og da er du i trøbbel. Et annet problem er at elementene står såpass nære hverandre at dem vil sannsynligvis påvirke hverandre i negativ rettning.

 

Jeg vil helt klart anbefale deg løsningen med vinklede basser ut mot skiposeluken, bare husk å tette godt ut mot luken.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

 

Personlig ville jeg droppet siste idé. Slik det ser ut her, står du i fare for at elementene vil opptre som det skulle være en kvasibåndpasskasse og da er du i trøbbel. Et annet problem er at elementene står såpass nære hverandre at dem vil sannsynligvis påvirke hverandre i negativ rettning.

 

Jeg vil helt klart anbefale deg løsningen med vinklede basser ut mot skiposeluken, bare husk å tette godt ut mot luken.

 

mvh

 

Glenn

hvis det lukket med glass mot ski posen er det

isobaric back to back lukket 3 kammer.

 

men er det port i mot ski posen er det båndpass ;)

 

Daft

jeg ville ha testet(siste) dene type kasse først og heller godt over til den ide som Glenn har nevnt med vinklete bassere

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye brae tips.. I morra skal jeg måle litt osv.. Det kan hende jeg må benytte meg av #1 med bassrefleks.. Da elementene ikke får plass i det rommet.. Dessverre.. Hvordan kan jeg i så tilfelle gjøre det da? Noen andre løsninger enn denne?

 

jonte_kasse.jpg

 

Og disse elementene skal vist ha 15l lukket kasse hver.. Hvordan skal jeg gjøre det med portet kasse da? Mange liter? Hvor mange porter? Hver sitt kammer?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Daft

hvis det lukket med glass mot ski posen er det

isobaric back to back lukket 3 kammer.

 

 

Er nok feil det desverre. Om det er helt lukket er vi inne på en fullstendig ukjent kassetype uten funksjon, med to helt innestengte basser.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Quote)

Originally posted by Daft

 

hvis det lukket med glass mot ski posen er det

isobaric back to back lukket 3 kammer.

 

 

 

 

Er nok feil det desverre.

har du noe bedre navn på den type kasse ;-)

som du selv sier er den fullstendig ukjent

 

 

Om det er helt lukket er vi inne på en fullstendig ukjent kassetype uten funksjon, med to helt innestengte basser.

 

den type kasse er ikke ukjent ikke for meg , laget en med 2stk 6.5 på midten av 90 taller for teste...

men som du sier selv den helt uten funksjon..

de trenger jo litt luft.....

iden med den testen var prøve og bruke isobaric kasser i dørene

men problemt jeg fikk var å få tuninga på kassen til spille høyt nok i frekvensene som en midtbass men de elementene som jeg bruke..

 

Daft

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Daft

(Quote)

 

den type kasse er ikke ukjent ikke for meg , laget en med 2stk 6.5 på midten av 90 taller for teste...

men som du sier selv den helt uten funksjon..

de trenger jo litt luft.....

iden med den testen var prøve og bruke isobaric kasser i dørene

men problemt jeg fikk var å få tuninga på kassen til spille høyt nok i frekvensene som en midtbass men de elementene som jeg bruke..

 

Daft

 

Når jeg snakket om ukjent, mente jeg en type kasse uten teoretisk belegg

 

Nytter ikke å få funksjon ut av en kasse hvor luften ikke har noen vei å gå på noen av fasene.

 

Skjønner godt at ikke dette gav grobunn til ytterligere bruk:D :D ;)

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at jeg ikke få plass til elementene inni det rommet under kalesjen.. Men, jeg skal fordiom bygge kassa der, for så å bygge den såpass ut at jeg kan feste elementene der det er rom..

Kassa blir å gå fra vegg til vegg bake der.. Og elementene blir å spille ut i bagasjerommet..

Jeg trur jeg går for ei løsning hvor jeg har elementene med magneten ut mot bagasjen.. Litt show må det også være..

 

 

Så kommer jeg til det store spørsmålet..

 

Skal jeg ha lukket eller portet kasse??

 

Elementene skal ha ca 15L lukket kasse hver.. Men, jeg har den oppfatningen at med lukket kasse og helt lukket fra bagasjerom og coupe så blir mye av lyden stengt inne i bagasjerommet.. Skal jeg da gå for portet kasse? En port? Hver sitt kammer? Hvor store skal kassene være?

 

Tusen takk for svar..

 

Jeg har merket at i det siste har det kommet mange store bilstereo-gutter hit til forumet, og det er svært morro.. Selv er jeg ikke noe lyd-gutt, men det er morro fordiom.. Veldig bra at dere har mye gode tips å komme til oss som ikke kan noe spesielt! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår