Cozzie Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 Vet Audi 100 har hatt noe vås med brekk på sin liste. En kompis prøvde bilen min en dag (se signatur), og da han parkerte den fra seg, dro han brekket opp. Schwooop sa det.. ingen motstand før helt i toppen. Så brekket har så og si null funksjon nå. Stiller du deg i en svak bakke klarer han å holde den i ro, men den begynner å trille i brattere bakker. Muligheten for å låse hjul er ikke tilstedet. Hva kan ha skjedd? Hvis brekkvaieren har røket, vil ikke brekkets funksjon være helt borte? Har som sagt en liten funksjon i slutten av hendelen. Noe med mekanismen som har tatt kvelden? Tips mottas med et stort takk. EU-kontroll er bestilt tidlig i januar, så det er greit å ha det i orden til da. mvh Moi Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 100 Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 Nå vet jeg ikke helt hvordan det er på quattro, men det kan hende at vaieren til en av sidene er røket (eller hoppet av) slik at den bare tar på den ene siden? kanskje det vil hjelpe med en bremseoverhaling bak, justering av caliptere, smøring osv.? Siter Bil nå: 1985 Audi 100 2,2 CS Quattro Antall biler tidligere: 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 "Audi 100" har helt sikkert rett i at wiren til den ene siden har røket. Det går så vidt jeg husker en wire fra håndbrekket ned til en plate, og derfra en wire til hvert sitt bakhjul. Om den ene wiren ryker, vil "platen" vri seg, og du kan dra brekket nesten til topps. Dette er litt vanskelig å komme til da det ligger gjemt over dekselet over eksosen midt under bilen.. Litt demontering må til. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Fått dette iorden Furre? håndbrekkwire og høyre bakcalipper er jo forbruksvare på VAG... Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Januar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Har funnet ut at det blir ny kalipper på meg. Men senest i går gikk andre siden til helvete og :( Så nu er det ingen motstand i brekket what so ever :P Men tror bare at wiren har falt av på andre siden. Har ikke fått undersøkt enda. I værstefall blir det en dyr affære :( Er ikke noe arbeid jeg kommer til å gjøre selv.. vet ikke hvor kjapt et verksted får bytta en kalipper på jeg. Noen som vet? Men men.. studielånet ble vist stort denne mnd ;) Forresten Lereim.. har du garasje for tiden? Så en Audi 100 2.3'er som stod på byåsen inni en rød garasje. Er ikke sikker på om det stod phantom eller quattro på høyresiden.. mulig det var quattro det stod.. Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 tok min hos ES rett før jul jeg :) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Januar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Måtte nok bytte begge kalipperene ja :( Men fikk de for 1300 per stk mot mekonomens pris på ca 1800. Så det er jo en opptur i nedturen :) Så nå blir det brekking for vedlikeholding året rundt! Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Originally posted by Cozzie Måtte nok bytte begge kalipperene ja :( Men fikk de for 1300 per stk mot mekonomens pris på ca 1800. Så det er jo en opptur i nedturen :) Så nå blir det brekking for vedlikeholding året rundt! Var det glidepinnene som hadde rustet eller var det brekk-mekanismen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 dette var da pris INKL innbytte av calipper? Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Januar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by bar1 Var det glidepinnene som hadde rustet eller var det brekk-mekanismen? Desverre var det brekk-mekanismen som hadde tatt kvelden. Hvis det er glidepinnene som tar kvelden, regner jeg med at dette er noe man kan fikse med rep-sett. Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Januar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by EyeLid dette var da pris INKL innbytte av calipper? Inkludert innbytte av kalipperen ja. Ser mekonomen hadde pant på kroner 295 på dette, så det ble ikke så veldig mye billigere.. Men noen kroner spart er kroner spart ;) Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by Cozzie Desverre var det brekk-mekanismen som hadde tatt kvelden. Hvis det er glidepinnene som tar kvelden, regner jeg med at dette er noe man kan fikse med rep-sett. Ja, repsett finnes på Mekonomen. Et tips: smør mekanismen godt inn med fett hver gang du skifter dekk. Det gjør jeg og min har holdt i 9 år nå (kryss fingrene). I tillegg bruker jeg alltid brekket (når bilen står) og gir bremsene mye å jobbe med minst en gang i uka :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Januar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by bar1 Ja, repsett finnes på Mekonomen. Et tips: smør mekanismen godt inn med fett hver gang du skifter dekk. Det gjør jeg og min har holdt i 9 år nå (kryss fingrene). I tillegg bruker jeg alltid brekket (når bilen står) og gir bremsene mye å jobbe med minst en gang i uka :) Blir nok å benytte meg av brekket litt framover, selv om det bare skal benyttes på ballerinabiler :P Men gud så annerledes det ble. Tok allerede i første hakket, og låste hjulene helt i hakk nummer 3.. mot tidligere hakk 15 eller noe slikt :) Har kommet over et tips hvor man kan bore litt på kalipperen, og montere en fettnippel på den.. men er ikke helt keen på å benytte meg av slike drastiske metoder. Blir vel bare å prøve å holde det rent fra saltete veier og benytte meg av brekket litt til tider. Død over saltinga! Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.