Gå til innhold

Skiver bak ascona a/b

Ranger emnet


drturbo

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Søkte til veidirektoratet møre og romsdal, og kadetten ble godkjendt i Molde. Selv om jeg kommer fra Kr-sund. Tror ikke de er noe "greiere" her enn andre plasser........

 

 

hmm...las det i en bilavis. Karen fra trangtilsynet som ble intervjua sa han helder ville hjelpe folk med å få sikre ombygginger isten for å bare si nei. Var tidligere engasjert med en del amcar. På sommerene brukte han å ta med seg ungdommen på bankjøring slik at det fikks se hvordan det egentlig var å kjøre rett frem i en sving.

 

 

Har sittet mang en gang og sett på det vei bildet der du gir på og bilen setter seg på ræva. Drømme, drømme yummy

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ting tar tid.

Var ikke sikker på hvilken bakaksling jeg skulle bygge på, men har nå en som er levert til sandblåsing, som skal lakkeres før jeg begynner å bygge. Og adapterne måte tilpasses, da passformen ikke var noe å skryte av....Kanskje jeg henter aksliingen i dag, vi får se.

Men det blir skiver, det er sikkert!!!

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja, da har jeg så smått fått orden på bælværket.

Brakettene var ikke så innmari bra i passformen, men etter en omgang med vinkelslipern passer dem bedre, og etter å ha laget et nytt festehull, passer dem nesten 100%. Det er ikke dårlig!!!

 

Har fått laget nye bolter til å skru fast braketten i hylsa, 8mm lenger en originalt, skjært ut senteret i bremseskjoldet, så det skal holde hjulageret på plass.

Kaliperne er sandblåste og klare for et strøk farge, og ser ut til å passe rimelig bra.

Bremseslanger ble kjøpt idag på mekonomen, men må bores opp i festet for å kunne brukes.

I morgen skal jeg tilpasse og bøye bremserør, og ta noen bilder av alt sammen, for vår alles nytelse!!! :driving

Tommy

 

P.S.

Kommer til å legge ut en komplett liste over deler og beskrivelse litt senere når alt er ferdig.

D.S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg knipset noen bilder av prosjektet. Akslingen er bare for prøvemontering, bare så det er sagt.... Som dere ser på bildene, så er det nødvendig å lage en spacer som skal sitte bak bremseskiva, for å få den riktig I forhold til caliperen. Dette medfører at jeg også må få laget pinnebolter som er en god del lenger en de originale.

Eller så bygger jeg on til bolter bak, ved å gjenge opp ny boltsirkel i spacere, som boltes fast i de gamle pinneboltene, som da kortes inn.

 

BakbremserAsconaB003.jpg

BakbremserAsconaB002.jpg

BakbremserAsconaB005.jpg

BakbremserAsconaB018.jpg

BakbremserAsconaB007.jpg

 

De fine bremseslangene ble kjøpt på Mekonomen for den nette sum av 102kr!!

Hullet måtteboresopp til 8mm, og kontaktpunket måtte files ned ørlittegranne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår